مشاوره کسب و کارهای حوزه پزشکی و سلامت

راه اندازی کسب و کار حوزه پزشکی و سلامت

ارتقای سطح دانش و آگاهی عمومی در زمينه‌ سلامتی و بهداشت فردی و اجتماعی، موجب افزایش توجه عموم مردم جامعه به مسائل مراقبت‌های سلامت و بهداشت گردیده است. همه مردم در سراسر دنیا بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های نژادی، وضعیت اقتصادی و فرهنگ و پیشینه‌شان دوست دارند در شرایط سلامت محور زندگی کنند. از همین رو فعالیت ها، خدمات، محصولات و کسب و کارهای حوزه سلامت، بهداشت و درمان از پردرآمدترین و گستره‌ترین کسب‌ و کارها در سطح جهان هستند.

حوزه سلامت و بهداشت یک صنعت 4.2 تریلیون دلاری در سطح جهان است. همچنین هر ساله بر تعداد بازديدكنندگان و شرکت کنندگان در نمايشگاه‌های حوزه سلامت و پزشكی افزوده می‌شود. این موضوعات نشان دهنده‌ وجود بازار رقابتی جهانی قدرتمند در اين حوزه است.

همچنین این آمار نشان می‌دهد که در صورت رعایت اصول راه‌اندازی کسب و کارهای حوزه سلامت، فضای کافی برای فعالیت در این حوزه وجود دارد. بر اساس گزارشات جدید جهانی، فرصت‌های رشد بهداشت و درمان در سال ها اخیر باید حول سه موضوع اصلی باشد:

  • تحول دیجیتال
  • مراقبت مبتنی بر ارزش
  • بیماری‌ها

راه اندازی کسب و کارهای حوزه سلامت

قدم اول راه اندازی کسب و کارهای حوزه سلامت: یافتن ایده‌های خلاقانه

اولین گام برای راه‌اندازی کسب و کارهای حوزه سلامت را می‌توان یافتن ایده‌های خلاقانه دانست. برای این کار کافی است هر چه را در ذهن دارید روی کاغذ بیاورید. ممکن است در ابتدا ایده‌های زیادی به ذهن شما نرسد. اما با پرسیدن برخی از سوالات از خود می‌توانید جرقه‌های فکری را در ذهن فعال کنید و به ایده‌های خلاقانه زیادی دست یابید. این سوالات عبارتند از:

  • به چه کارها و فعالیت‌هایی علاقه دارم؟
  • نقاط قوت من چیست؟
  • در این زمینه نیازمند چه تخصص ها و مدارک تحصیلی است؟
  • چه نیازهایی در زمینه کسب و کارهای حوزه سلامت وجود دارد که می‌توانم به آن‌ها پاسخ دهم؟

برای کمک به پیدا کردن ایده راه اندازی کسب و کارهای پزشکی و سلامت، برخی از ابزارها وجود دارند که می‌توان از آن‌ها بهره گرفت:

  • دانش، تخصص و مهارتی که کسب کرده اید: بسیاری از پزشکان، جراحان، فیزیوتراپیست ها، دندانپزشکان، بیوتکنولوژیست ها، جراحان زیبایی و پوست و … می توانند پس از اخذ مدرک تحصیلی دانشگاهی و حتی گذراندن دوره های تخصصی بین المللی در یک حوزه تخصصی مانند گذراندن دوره های فلوشیپ، شرایط را برای ورود به عرصه راه اندازی یک کسب و کار فراهم کنند. این کسب و کار می تواند در حوزه ارائه خدمات درمانی، بهداشتی و … باشد و یا در راستای تولید محصول بهداشتی و یا سلامت محور و ارائه آن به بازار هدف باشد.
  • استفاده از موتورهای جست و جو: با سرچ ساده کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارهای حوزه سلامت، می‌توانید به ایده‌های خوبی در این باره دست پیدا کنید. خدمات و سرویس هایی در تمام دنیا ارائه می شود که ممکن در کشور ما ارائه نشود. می توان با برنامه ریزی صحیح، ایده را با واقعیت تبدیل کرد و به عنوان یک کسب و کار جدید به ان نگریست و عملیاتی کرد. برای بررسی میزان محبوبیت ایده خود می‌توانید از گوگل ترندز استفاده کنید. این ابزار گوگل، می تواند موضوعات روز که پر جست و جو هستند را نمایش دهد.
  • استفاده از مشاوره کسب و کارهای حوزه پزشکی: بهره گیری از خدمات تخصصی مشاوره از یک مجموعه معتبر مشاوره ای برای یافتن بهترین ایده و یادگیری اصول راه اندازی کسب و کارهای پزشکی و سلامت ضروری است.

کسب و کارهای های حوزه سلامت

قدم دوم: تدوین بیزینس پلن و تحقیقات بازار

یکی از مهم‌ترین اصول راه‌اندازی کسب و کارهای پزشکی و سلامت، تدوین بیزینس پلن و انجام تحقیقات و مطالعات بازار است. وقتی صحبت از راه‌اندازی کسب و کارهای حوزه سلامت می‌شود، باید بدانیم پرمتقاضی‌ترین و سودآورترین حوزه‌های سلامت و بهداشت در کشور ما کدام حوزه‌ها هستند. برای انجام این کار می‌توانید از آمارهای موجود و بررسی سایت‌های پرطرفدار شروع کنید. برخی از پرطرفدارترین حوزه‌های سلامت و پزشکی حال حاضر عبارتند از:

  • تغذیه سالم و کاهش وزن
  • ضد پیری
  • کنترل و درمان دیابت
  • مراقبت از پوست و مو
  • درمان آرتروز
  • سلامتی دستگاه گوارش
  • لایف استایل

موضوعات فوق همواره در زمره موضوعات پرطرفدار حوزه سلامت قرار دارند. تحقیقات جهانی نشان می‌دهد که اکنون چشم انداز جدید مراقبت‌های بهداشتی فقط در مورد دسترسی، کیفیت و استطاعت اقتصادی نیست بلکه مدل های مراقبتی پیش بینی کننده، پیشگیرانه و مبتنی بر نتایج هستند که باعث ایجاد دامنه اجتماعی و مزایا اقتصادی می‌شوند. بهره گیری از مشاوره راه اندازی کسب و کار می‌تواند موفقیت یک کسب و کار را تا حد زیادی تضمین کند.

قدم سوم: برنامه‌ریزی و اجرا

هدف بدون برنامه فقط یک آرزو است. موفقیت در راه‌اندازی کسب و کارهای حوزه سلامت – و رشد کسب و کارهای پزشکی- مستلزم یک برنامه اقدام مدون و دقیق با اهداف قابل اندازه گیری و مشخص است. تدوین دقیق و تخصصی طرح کسب و کار برای رشد کسب و کارهای پزشکی و حوزه سلامت ضروری است. نقشه کسب و کار سندی است که نشان می‌دهد کسب ‌و کار شما چیست، چگونه کار می‌کند و چگونه قرار است به موفقیت دست پیدا کند.

یک بیزینس پلن یا طرح تجاری خوب، کارآفرینان و کسب و کارهای نوپا را از رفتن به بیراهه بازمی‌دارد و کمک می‌کند وقت و انرژی‌ افراد در مسیرهای نادرست به هدر نرود. از این رو باید براساس برنامه ها، چشم اندازها و اهدافی که در بیزینس پلن خود مشخص می کنید، فعالیت های اجرایی خود را با برنامه ریزی پله به پله اجرا کنید.

کسب و کارهای حوزه پزشکی

توسعه کسب و کارهای پزشکی و سلامت

برای رونق و توسعه کسب و کارهای پزشکی و سلامت راهکارهای زیادی وجود دارد. در این بخش از مقاله توصیه‌هایی را برای توسعه و رونق کسب و کارهای حوزه سلامت و پزشکی ارائه می‌نماییم.

  • استفاده از تکنولوژی‌های به روز و کارآمد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین در کلیه کسب و کارها می‌تواند تاثیر زیادی در رونق و توسعه آن کسب و کار داشته باشد. کسب و کارهای پزشکی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. به طور مثال در مطب ها و کلینیک ها استفاده از سیستم‌های نوبت دهی آنلاین از جمله این روش ها است.
  • جذب و استخدام کادر حرفه‌ای: بهره‌مندی از کادر حرفه‌ای با روابط عمومی بالا برای جذب و وفادارسازی مشتریان در کسب و کارهای پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است. استفاده از پرسنل حرفه‌ای و مجرب احساس رضایتمندی را در مخاطبان و یا بیماران و مراجعه کنندگان به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد.
  • تولید و انتشار محتوای خلاقانه برای جذب مشتری: تولید و انتشار محتوای خلاقانه یکی از بهترین راه‌ها برای توسعه کسب و کارهای حوزه پزشکی و سلامت است. طراحی سایت و انتشار اطلاعات به روز درباره حوزه‌های مختلف پزشکی و بهداشت فردی و اجتماعی موجب افزایش آگاهی عمومی می‌گردد و تبلیغ خوبی برای کسب و کارهای حوزه سلامت محسوب می‌شود‌.
  • بهره گیری از خدمات تخصصی مشاوره کسب و کار های حوزه سلامت: استفاده از مشاوره تخصصی کسب و کارهای پزشکی یکی از بهترین راهکارهای توسعه کسب و کارها محسوب می‌شود. رهنمودهای متخصصان این حوزه می‌تواند راه‌اندازی کسب و کارهای حوزه سلامت را آسان نموده و موفقیت‌های چشمگیری را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

مشاوره کسب و کارهای حوزه پزشکی و سلامت

سوالات متداول

  1. مشاوره تخصصی در زمینه راه‌اندازی کسب و کارهای پزشکی چه کمکی به کارآفرینان این حوزه می‌کند؟

مشاوره راه‌اندازی و توسعه کسب و کارهای پزشکی در زمینه یافتن ایده‌های خلاقانه، مطالعه بازار، طرح تجاری، بازاریابی و سایر الزامات یک کسب و کار حرفه‌ای و پرسود به کارآفرینان این حوزه کمک می‌کند.

  1. تدوین بیزینس پلن در کسب و کارهای حوزه سلامت چه کاربردی دارد ؟

بیزینس پلن یا طرح تجاری سندی است که نشان می‌دهد کسب ‌و کار شما چیست و اهدافی را دنبال می کند. همچنین این سند چگونگی فعالیت کسب و کار و مسیر موفقیت آن را نیز ترسیم می‌کند.

  1. آیا داشتن بیزینس پلن برای کسب و کارهای پزشکی ضروری است؟

بله. تمامی کسب و کارهای نوپا و علاقه‌مند به رشد در همه حوزه‌ها باید طرح کسب و کار داشته باشند. زیرا طرح تجاری مانند نقشه راه عمل می کند.

  1. پرطرفدارترین موضوعات حال حاضر حوزه سلامت کدامند؟
  • تغذیه سالم و کاهش وزن
  • ضد پیری
  • کنترل و درمان دیابت
  • مراقبت از پوست و مو
  • آرتروز
  • سلامتی دستگاه گوارش
  • لایف استایل

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *