معرفی روش های بازاریابی

هر کسب و کاری، فارغ از نوع و اندازه‌ای که دارد، به راهی برای جذب مشتریان به محصولات و خدمات خود نیاز خواهد داشت. اینجاست که بازاریابی وارد می‌شود!

بازاریابی شامل هر بخش از یک برنامه برای تبدیل یک مصرف کننده بالقوه به یک مشتری خوشحال و راضی اساست. اگر  مطمئن نیستید که از کجا باید یک برنامه بازاریابی برای کسب و کار خود تهیه کنید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. از این راهنما برای شناخت انواع  روش های بازاریابی و بهترین شیوه‌ها برای تبدیل مخاطبان خود  به مشتری استفاده کنید.

 روش های بازاریابی

بازاریابی چیست؟

پیش از آن که درباره انواع روش های بازاریابی صحبت کنیم، می‌خواهیم بدانیم که بازاریابی چیست؟

بازاریابی فرآیندی است که عموم مردم را در مورد محصولات و خدمات سازمان آموزش می‌دهد و به آن‌ها علاقه‌مند می‌کند. تلاش‌های یک تیم بازاریابی در تحقیقات بازار و گرایش‌های مصرف‌کننده، استراتژی پشت سایر جنبه‌های کسب‌وکار را هدایت می‌کند. همچنین به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به طور مداوم نیازهای مشتریان خود  را برآورده کنند.

بازاریابی اگر نگوییم مهم ترین جنبه یک کسب و کار اس، قطعا یکی از مهم‌ترین‌هاس.  اگر مشتریان هرگز نام برند شما را نشنیده باشند و چیزی در مورد آن ندانند، تولید بهترین محصول یا خدمات چه فایده ای دارد؟ اینجاست که بازاریابان توانمند و روش‌های نوین بازاریابی به کار می‌آیند.  بازاریابان به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا گرایش‌های مصرف‌کننده و صنعت را شناسایی کنند. سپس با نشان دادن اینکه چگونه محصولات شما بر دیگران برتری دارند، مخاطبان را مجذوب خود کنند.

بازاریابی فرآیند طراحی، موقعیت‌یابی، ترویج و توزیع یک محصول یا خدمات است به گونه‌ای که مصرف‌کنندگان ارزش آن را ببینند. نقش بازاریابان اغلب افزایش آگاهی و وفاداری از برند، جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی است. این فعالیت‌ها در نهایت باعث افزایش درآمد فروش برای شرکت آ‌ن‌ها می‌شود.

چرا بازاریابی مهم است؟

ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چرا بازاریابی مهم است؟ در پاسخ به این سوال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازاریابی یکی از مؤلفه های اصلی موفقیت کسب و کار است. زیرا بر توانایی شرکت برای دستیابی به مشتریان، توسعه نام تجاری و درآمدزایی تأثیر می‌گذارد.
  • بازاریابی به عنوان راه نجاتی عمل می‌کند که برندها را به مشتریان بالقوه خود متصل می‌کند.  تحقیقات بازار به تیم‌ها کمک می‌کند تا تعیین کنند که مخاطبان هدفشان چه کسانی هستند. سپس پیام ها و ارتباطات خود را بر اساس آن تنظیم کنند. بر این اساس کسب‌وکارها می‌توانند ادراک مثبتی را در بین مصرف کنندگانی ایجاد کنند که به احتمال زیاد باعث افزایش فروش محصولات و خدمات می‌شود.
  • با گذشت زمان، استراتژی های بازاریابی خوب برنامه ریزی شده، برند و پیام شرکت‌ها را تقویت می‌کند. این بسیار مهم است زیرا برندسازی ثابت به مصرف کنندگان می‌گوید که از یک شرکت چه انتظاری داشته باشند. این به نوبه خود منجر به شهرت برند می‌شود. اگر یک کسب و کار بتواند به برآورده کردن انتظارات مشتریان ادامه دهد، می‌تواند در مشتریان وفادار خود اعتماد ایجاد کند.

پاداش نهایی این تلاش‌ها سود بیشتر است. مثلا به کارگیری روش های بازاریابی مناسب باعث شده تا افراد تنها بر اساس شهرت برند نایک، برای کفش نایکی بیشتر از کفش‌های یک برند ناشناس هزینه کنند. یک نام تجاری ایده آل، آنچه را که یک شرکت منحصر به فرد می‌کند برجسته می‌کند. آن را از رقبا متمایز می‌کند و محصولاتش را به کالاهای مورد علاقه در میان مصرف کنندگان تبدیل می‌کند. استفاده از مشاوره بازاریابی و مارکتینگ در تهران در انتخاب بهترین روش بازاریابی برای شما مفید خواهد بود.

روش های بازاریابی مدن

امروزه روش‌ها یا استراتژی‌های بازاریابی گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهترین روش های بازاریابی مدن

شامل موارد زیر هستند:

  • بازاریابی ایمیلی: بازاریابی ایمیلی یک رویکرد فوق‌العاده محبوب است، به طوری که 90 درصد شرکت‌ها آن را برای موفقیت کلی خود مهم ارزیابی می‌کنند. ما می‌توانیم دلیل آن را در آمارها ببینیم، زیرا شرکت‌ها به ازای هر دلاری که در بازاریابی ایمیلی خرج می‌کنند، ۴۲ دلار درآمد کسب می‌کنند.
  • بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی: تحقیقات تخمین می‌زند که ۹۲ درصد از کسب‌وکارها از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی استفاده می‌کنند. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بسیار محبوب است زیرا، در بیشتر موارد، ایجاد یک حساب کاربری و ارسال محتوا در مورد برند شما رایگان است. و بهتر از همه، هر کانال رسانه اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند تا برای مخاطب خاصی طراحی کنید.
  • بازاریابی محتو:ا بازاریابی محتوا فرآیند ایجاد وبلاگ‌ها، مقالات، ویدئوها، اینفوگرافیک‌ها و سایر اشکال رسانه برای جذب مشتری است. اغلب با بازاریابی سئو همراه است، که سعی می‌کند صفحات را بهینه کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. در حال حاضر، حدود 82 درصد از تیم‌های بازاریابی از بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده می‌کنند. همچنین40 درصد آن را به عنوان بخش مهمی از رویکرد کلی بازاریابی خود رتبه بندی می‌کنند. با محتوای مناسب، می‌توانید حفظ مخاطب را افزایش دهید، نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید و قدرت خود را در فضای صنعت خود تثبیت کنید. استفاده از خدمات تخصصی تولید محتوا در تهران برای موفقیت در اجرای این روش بسیار مفید است.
  • تبلیغات پولی: هر زمان که برای اشتراک گذاری محتوای خود با کاربران هزینه می‌کنید، این یک تبلیغ پولی در نظر گرفته می‌شود. تبلیغات پولی می‌تواند به اشکال مختلف باشد. به عنوان مثال، ممکن است با پرداخت به یک پادکست، یک آگهی در مورد شرکت خود در پایان نمایش بخوانید. یا ممکن است از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک استفاده کنید تا موتورهای جستجو مانند گوگل سایت شما را بالای نتایج جستجوی نمایش دهند. تبلیغات پولی اهداف زیادی دارد، اما 33 درصد از بازاریابان از آن برای افزایش آگاهی برند استفاده می‌کنند. وقتی تبلیغات پولی به درستی انجام شود، می‌توانید به مخاطبان مرتبطی دسترسی پیدا کنید که احتمالاً از محصولات شما سود می‌برند.
انواع  روش های بازاریابی

کدام روش های بازاریابی را انتخاب کنیم؟

تنوع زیاد روش‌ها و استراتژی‌ های بازاریابی باعث می‌شوند تا این سوال برای بسیاری از کسب و کارها مطرح شود: کدام روش های بازاریابی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب روش یا روش‌های مناسب باید مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید. چه کسانی از شما خرید خواهند کرد؟ آیا فکر می‌کنید بیشتر مشتریان شما افراد مسن هستند یا خانواده‌هایی با فرزندان خردسال؟ آیا آن‌ها از یک پیشینه قومی خاص هستند؟ درآمد زیادی دارند یا درآمد کم؟ احتمالا چه ساعتی خرید می‌کنند؟ احتمالاً برای شما سخت خواهد بود که به طور همزمان برای همه جذاب باشید – بنابراین ممکن انتخاب کنید که به طیف نسبتاً محدودی از مخاطبان پایبند باشید. برای این که مخاطبان مناسب خود را هدف بگیرید، به 4p بازاریابی فکر کنید:

  • محصول(product): نوع محصولاتی که برای فروش انتخاب می‌کنید بر افرادی که مورد هدف قرار می‌دهید تأثیر می‌گذارد. محصول، کالا یا خدماتی است که شرکت ارائه می‌دهد. محصولات با کیفیت باید بتوانند نیازهای مشتری را برآورده کنند و در عین حال بتوانند تقاضای مشتری را نیز برآورده کنند. برای بازاریابی موثر یک محصول، بازاریابان باید ارزشی را که برای مشتری به ارمغان می‌آورد و اینکه چرا مشتریان آن را می‌خواهند مشخص کنند.تیم بازاریابی می‌تواند پس از پاسخ به این و بسیاری از سوالات دیگر، کار بر روی کمپین‌ها را آغاز کند.
  • قیمت(price): قیمت به وضوح عامل مهمی در خرید محصول شما یا رفتن به سمت رقیب توسط مصرف کننده است. تیم‌های بازاریابی خوب برای قیمت گذاری مناسب محصولات خود به تحقیقات صنعتی متکی هستند. آن‌ها از این طریق سهم بازار خود را افزایش می‌دهند و به مشتریان خوشحال بیشتری دست می‌یابند.
  • مکان(place): آیا محصول خاصی در فروشگاه قابل فروش است یا آنلاین؟ آیا باید محصول خاصی را در سطح بین المللی بفروشید؟ چگونه درمکان‌های جغرافیایی خاصی بازاریابی می‌کنید؟ فرهنگ یک مکان چقدر بر توانایی‌های بازاریابی شما تأثیر می‌گذارد؟ تیم‌های بازاریابی باید از جایی که بازاریابی می‌کنند آگاه باشند تا واقعاً تلاش‌های خود را بهینه کنند.
  • تبلیغات(promotion): اگر در اطراف یک محصول هیجان و انبوهی وجود نداشته باشد، تلاش بازاریابی چه فایده‌ای دارد؟ با کمک تحقیقات بازار، مدیران بازاریابی باید تشخیص دهند چه زمانی و از طریق کدام رسانه مخاطب خود را هدف قرار دهند. اجرای این مرحله حیاتی است زیرا به ایجاد شور و شوق برای یک محصول و آگاهی از برند کمک می‌کند.

سخن آخر

انتخاب و اجرای روش های بازاریابی فعالیتی مستلزم برخورداری از تخصص و تجربه فراوان در این زمینه است. بنابراین اگر خواهان استراتژی‌های بی‌نقص برای بازاریابی کسب و کار خود هستید، توصیه می‌کنیم تدوین و اجرای آن را به متخصصان این امر واگذار کنید. مشاوره بازاریابی پلاکت به شما برای موفقیت و فروش بیشتر در کسب و کارتان کمک خواهد کرد.

 

سوالات متداول

  1. بازاریابی چیست؟

به زبان ساده، بازاریابی فعالیتی است که مردم را نسبت به یک برند و محصولات آن آگاه و به آن علاقه مند می‌کند.

  1. اهمیت بازاریابی چیست؟

در صورتی که محصولات و خدمات یک کسب و کار شناخته نشوند، کیفیت بالای آن‌ها کارایی چندانی نخواهد داشت. بنابراین بازاریابی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هر کسب و کار به شمار می‌رود.

  1. روش های مدرن بازاریابی کدامند؟

تبلیغات پولی، بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی انواع روش‌ های بازاریابی مدرن را تشکیل می‌دهند.

  1. مقصود از 4 p در بازاریابی چیست؟

توجه به ویژگی‌ها و مشتریان محصول، مکان ارائه، تبلیغات و قیمت اصول موسوم به 4 p در بازاریابی هستند.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *