بهترین روش های تبلیغات و بازاریابی

امروزه و  همسو با تکامل تکنولوژی،  مشاغل مدرن از استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات متنوعی برای دستیابی به مشتریان بالقوه و افزایش فروش خود استفاده می‌کنند. بخشی از این واقعیت به دلیل اثربخشی استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات در موفقیت شرکت‌ها با هر شکل و اندازه‌ای است. در حالی که عبارات «بازاریابی» و« تبلیغات» گاهی اوقات به جای یکدیگر استفاده می‌شود، در واقع تفاوت های زیادی بین  این دو وجود دارد. به طور دقیقتر، بازاریابی فرآیند شناسایی نیازهای مشتری و تعیین بهترین روش برای برآوردن این نیازها است. در مقابل، تبلیغات تمرینی برای تبلیغ یک شرکت و محصولات یا خدمات آن از طریق روش‌های مختلف است. به عبارت دیگر تبلیغات جزئی از بازاریابی است. فارغ از تفاوت‌های میان تبلیغات و بازاریابی، استفاده از آن‌ها برای رشد و پیشرفت کسب و کارها در بازار رقابتی امروز ضرورت دارد. در همین راستا در این مقاله به معرفی بهترین روش های تبلیغات و بازاریابی خواهیم پرداخت.

تبلیغات و بازاریابی

بهترین روش های بازاریابی

همانطور که گفتیم تبلیغات را می‌توان به عنوان زیرمجموعه بازاریابی در نظر گرفت. از این رو بهتر است در معرفی بهترین روش های تبلیغات و بازاریابی ابتدا به معرفی بهترین روش های بازاریابی بپردازیم. بر اساس آمارها و تحقیقات انجام شده بهترین روش‌ها و تکنیک‌های بازاریابی حال حاضر شامل موارد زیر است:

  • بازاریابی آنلاین: اهمیت اینترنت در ایجاد یک کسب و کار موفق قابل اغماض نیست. طراحی سایت شرکتی یا طراحی سایت فروشگاهی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که کسب و کارهای مختلف باید در راستای بازاریابی خود انجام دهند. امروزه همه اشخاص وقتی می‌خواهد برای خرید تصمیم بگیرند ابتدا اینترنت را جستجو می‌کنند. بنابراین طراحی یک وب سایت حرفه‌ای می‌تواند برای جذب مشتریان بالقوه به کسب و کارهای بسیار مفید و کارساز باشد. حضور در رسانه‌های اجتماعی از قبیل فیس بوک، اینستاگرام یکی دیگر از تکنیک‌های مفید و موثر در زمینه بازاریابی به شمار می‌رود.
  • شبکه‌های ارجاع: شبکه‌های ارجاع برای یک کسب و کار بسیار ارزشمند هستند. این شبکه‌ها که اغلب شامل ارجاع مشتری می‌شود. شبکه‌های ارجاع مشتری را می‌توان از طریق تخفیف یا سایر جوایز در هر ارجاع تشویق کرد.. با این حال، شبکه‌های ارجاع شامل ارجاعات تجاری به کسب و کار نیز می‌شود. شاید تا به حال شنیده باشید که پرسنل یک کسب و کار بگویند: «ما این خدمات را در اینجا انجام نمی دهیم یا این کالا نمی‌فروشیم، اما فلان موسسه یا فروشگاه انجام می‌دهد.» بنابراین صحبت با کسب و کارهای دیگر برای ارجاعات این چنینی می‌تواند مفید و سازنده باشد. هنگامی که با مشاغل یقه سفید سروکار دارید، این شبکه حتی قوی تر است. برای مثال، یک وکیل ممکن است شما را به یک حسابدار ارجاع دهد. به نوبه خود، حسابدار ممکن است شما را به یک برنامه ریز مالی ارجاع دهد، که می‌تواند شما را به یک کارگزار ارجاع دهد. صرف نظر از کسب و کارتان، مطمئن شوید که یک شبکه ارجاع ایجاد کرده‌اید که چشم انداز و تعهد به کیفیتی در هم سطح کسب و کار شما دارد.

بهترین روش های تبلیغات

بهترین روش های تبلیغات و بازاریابی در هر صنعت و کسب و کاری با صنعت و کسب و کار دیگر متفاوت است. در واقع ممکن است بهترین روش برای تبلیغات با بازدهی بالا برای شما، برای کسب و کار دیگر خروجی چندان مناسبی نداشته باشد. بنابراین بهتر است پیش از سرمایه‌گذاری روی یک استراتژی بازاریابی یا تکنیک تبلیغاتی با متخصصان این حوزه مشورت کنید.مشاوره بازاریابی و مارکتینگ در تهران  می‌تواند به شما در انتخاب بهترین  و پربازده‌ترین روش‌های مارکتینگ و تبلیغات کمک کند.

به صورت کلی و بر اساس پژوهش‌های انجام شده بهترین روش های تبلیغات  برای جذب مشتری شامل موارد زیر است:

  • تبلیغات چاپی: قبل از ظهور تبلیغات دیجیتال، تبلیغات چاپی روش اصلی تبلیغات برای مشاغل کوچک بود. اما اکنون، درآمد تبلیغات چاپی در حال کاهش است. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک ممکن است متوجه شوید که هزینه آن بسیار بیشتر از هزینه تبلیغات دیجیتال و اجتماعی است. همچنین اندازه‌گیری موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی چاپی شما دشوارتر است. زیرا تقریباً غیرممکن است که ثابت کنید چند نفر از افرادی که تبلیغات شما را به صورت چاپی دیده‌اند، از فروشگاه شما خرید کرده یا مشتری کسب‌وکار شما شده‌اند. اما، برای برخی از مشاغل محلی یا مشاغلی که مخاطبان قدیمی تر و کمتر درگیر دنیای دیجیتال را هدف قرار می دهند، تبلیغات چاپی همچنان می تواند انتخاب خوبی باشد. تبلیغات چاپی شامل تبلیغات روزنامه، آگهی مجلات و تبلیغات در بروشورها است.
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی: تبلیغات رسانه‌های اجتماعی یک انتخاب محبوب برای کسب و کارهای کوچک است. زیرا هزینه آن نسبتا مقرون به صرفه است و می‌توانید مخاطب هدف خود را با دقت بالایی انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر صاحب یک فروشگاه خرده‌فروشی هستید، می‌توانید از گزینه‌های هدف‌یابی تبلیغات برای محدود کردن مخاطبان استفاده کنید. به طوری که تبلیغات اجتماعی شما فقط به افرادی با جمعیتی خاص که در شعاع کیلومتری خاصی از فروشگاه شما زندگی می‌کنند، ارائه شود. تبلیغات اینستاگرام یک گزینه عالی برای کسب و کارهای کوچک است که برای مخاطبان جوان‌تر جذاب است. زیرا 60 درصد از یک میلیارد کاربر اینستاگرام زیر 30 سال سن دارند.
روش های تبلیغات و بازاریابی

اهمیت استفاده از بهترین روش های تبلیغات و بازاریابی

یک سوال رایج که هنگام انتخاب بهترین روش های تبلیغات و بازاریابی مطرح می‌شود این است که: اهمیت استفاده این روش‌ها چیست؟

در پاسخ به این سوال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازاریابی بازار را گسترش می‌دهد: بازاریابی خواسته‌های پنهان مصرف‌کنندگان را مشخص می‌کند، تقاضای جدیدی ایجاد می‌کند، مناطق دست‌نخورده را پیدا می‌کند و امکان فروش محصولات جدید را پیدا می‌کند. بنابراین بازار را بزرگ می‌کند و تولیدکنندگان را قادر می‌سازد تا تولید را افزایش دهند و سود بیشتری کسب کنند.
  • بازاریابی تبادلات در مالکیت و تملک کالاها و خدمات را تسهیل می‌کند: بازاریابی ابزار زمان، مکان و تملک برای کالاها و خدمات ایجاد می‌کند. این موضوع هم برای تولیدکنندگان و هم برای مصرف کنندگان مفید است. تولیدکنندگان در مورد نیازها و ترجیحات خاص مردم و مشتریان در مورد محصولاتی که تولید کنندگان می‌توانند ارائه دهند، مطلع می شوند. نیازهای مصرف کنندگان نیز بهتر و بیشتر برآورده می‌شود.
  • انواع تبلیغات آگاهی از محصول و خدمات را افزایش می‌دهند: آیا مخاطبان شما از وجود محصول و خدمات شما اطلاع دارند؟ مزایای اصلی تبلیغات شامل ایجاد آگاهی در مورد وجود محصول و انتشار آن در بین خریداران بالقوه است. تحقیقات نشان می‌دهد که تبلیغات می‌تواند آگاهی برند را تا 80 درصد افزایش دهد.
  • استفاده از روش‌های تبلیغاتی به روز به متمایز شدن از رقبا کمک می‌کند: با پیشرفت بازار، رقابت نیز رشد می‌کند. این امر همچنین باعث شده است تا محصولات مشابه بی پایانی در بازار ظاهر شوند. از این رو متمایز  شدن از رقبا اهمیت زیادی دارد. تبلیغات سفارشی و خاص  برای متمایز شدن از رقبا معجزه می‌کنند.
بهترین روش های تبلیغات و بازاریابی

سخن آخر

انتخاب و استفاده از بهترین روش های تبلیغات و بازاریابی کار چندان راحتی نیست! چرا که تنوع این روش‌ها بسیار زیاد است و انتخاب روش اشتباه می‌تواند منجر به هدر رفتن منابع مالی کسب و کارهای کوچک و بزرگ شود. بهترین راه برای انتخاب بهترین و پربازده‌ترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات، استفاده از خدمات مشاوره کسب و کار است. شرکت پلاکت می‌تواند با تجربه فراوان خود در این زمینه به شما کمک کند. برای دریافت مشاره رایگان از کارشناسان این مجموعه کافیست فرم درخواست مشاوره رایگان را تکمیل کرده و منتظر تماس کارشناسان این مجموعه باشید.

سوالات متداول

  1. تفاوت بازاریابی و تبلیغات در چیست؟

تبلیغات را می‌توان زیر مجموعه‌ای از مفهوم کلان بازاریابی قلمداد کرد.

  1. بهترین روش های بازاریابی چیست؟

بازاریابی آنلاین و شبکه‌های ارجاع بهترین روش‌های بازاریابی به شمار می‌روند.

  1. بهترین روش های تبلیغات چیست؟

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات چاپی از جمله بهترین روش‌های تبلیغات محسوب می‌شوند.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *