طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی یکی از فعالیت‌هایی است که در دنیای دیجیتال امروز ارزش افزوده زیادی را برای شرکت‌های مختلف به ارمغان می‌آورد. از این رو این فعالیت از اهمیت فزاینده‌ای برخوردار است.

بر اساس تحقیقات انجام گرفته در این زمینه، در حدود 75درصد از کاربران قابلیت اطمینان شرکت‌ها را بر اساس طراحی بصری سایت آن‌ها  ارزیابی می‌کنند. طراحی ضعیف وب سایت می‌تواند چالش‌های متعددی را برای شرکت‌ها ایجاد کند. برخی از این چالش‌ها عبارتند از: طراحی ضعیف وب می‌تواند منجر به دشواری پیمایش و درک مطالب  وب سایت شود. طراحی ضعیف وب همچنین می‌تواند منجر به ایجاد وب سایتی شود که استفاده از آن دشوار است و منجر به تجربه منفی کاربر می‌شود. طراحی ضعیف وب همچنین می‌تواند مانع از توانایی شرکت‌ها برای دستیابی به مخاطبان یا مشتریان هدف شود. طراحی ضعیف وب با محدود کردن توانایی آن در رشد هم از نظر اندازه و هم از نظر شهرت، بر موفقیت کلی شرکت تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل است که شرکت‌ها  باید بیشتر در طراحی و توسعه وب برای کسب و کار خود سرمایه گذاری کنند.زیرا  اکثر وب سایت‌ها با استفاده از تاکتیک‌های صحیح سئو و تغذیه مداوم آن با عناصر مناسب، در بازاریابی اینترنتی خود موفق بوده‌اند.

طراحی سایت شرکتی چیست؟

پیش از هر گونه صحبتی درباره طراحی وب سایت شرکتی و ضرورت ایجاد آن، به پاسخ این سوال می‌پردازیم که اساسا طراحی سایت شرکتی چیست؟ طراحی وب سایت شرکتی، فرآیند برنامه ریزی، مفهوم سازی و تنظیم محتوا  برای شرکت‌ها و به صورت آنلاین است. امروزه طراحی یک وب سایت فراتر از زیبایی شناسی است و شامل عملکرد کلی وب سایت می‌شود.  طراحی وب سایت می‌تواند تاثیر زیادی بر عملکرد وب سایت‌ها در موتورهای جستجو مانند گوگل داشته باشد. یک وب سایت شرکتی خوب نه تنها ظاهر خوبی دارد، بلکه به درستی کار می‌کند و در موتورهای جستجو در رتبه بالایی قرار می‌گیرد.

طراحی وب دارای اجزای متعددی است که با هم کار می‌کنند تا تجربه نهایی کاربر از یک یک وب سایت را ایجاد کنند.  مهم‌ترین این اجزا عبارت است از طراحی گرافیکی، طراحی تجربه کاربر، طراحی رابط، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تولید محتوا. این عناصر تعیین می‌کنند که یک وب سایت چگونه به نظر می‌رسد و در دستگاه‌های مختلف  چگونه کار می‌کند.

همه این اجزا در طراحی یک وب سایت خوب به نوبه خود بااهمیت هستند و نقش مهمی را ایفا می‌کنند. برای مثال خدمات تخصصی سئو سایت در تهران برای کسب رتبه بالا در موتورهای جست و جو برای کلیه وب سایت ‌های شرکتی ضروری است.

طراحی سایت شرکتی

ضرورت طراحی سایت شرکتی

مشتریان بالقو‌‌ای که در وب برای نام تجاری شما جستجو می‌کنند و چیزی پیدا نمی‌کنند، ممکن است فکر کنند که شما فعالیت خود را متوقف کرده‌اید!همچنین  اگر آن‌ها جستجو کنند و سایت بی‌کیفیت و نامناسبی را پیدا کنند، تصور خواهند کردکه شما به شرکت یا محصول خود اهمیت نمی‌دهید. بنابراین ضرورت طراحی سایت شرکتی در یافتن مشتریان بالقوه و ایجاد یک برداشت اولیه مثبت در رابطه با شرکت و فعالیت آن در ذهن آن‌هاست.

طراحی وب سایت شما مهم است زیرا مشتریان شما به طراحی زیبا و مناسب علاقه‌مند خواهند شد. همه ما آگاهانه یا ناخودآگاه به عناصر بصری واکنش نشان می‌دهیم و مردم به طور طبیعی به سمت طراحی خوب کشیده می‌شوند. تحقیقات بارها و بارها نشان داده است که کاربران به سرعت در مورد کسب و کار شما فقط بر اساس گرافیک آن قضاوت می‌کنند. بنابراین  اگر وب سایت شما طراحی ضعیفی داشته باشد، اغلب استفاده از آن را متوقف می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد 38 درصد از مردم زمانی که محتوا و طرح‌بندی سایت شما جذابیتی ندارند، دیگر با وب‌سایت شما ارتباط برقرار نمی‌کنند. طراحی بد وب سایت نه تنها اعتبار شما را از بین می‌برد، بلکه می‌تواند مشتریان بالقوه شرکتتان را نیز بترساند.

 

مزایای طراحی سایت شرکتی

مهم‌ترین مزایای طراحی سایت شرکتی شامل موارد زیر است:

  • یک وب سایت خوب طراحی شده ممکن است اولین برداشت خوبی را در ذهن مخاطب ایجاد کند. همچنین ممکن است بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جلب کند. اما یک وب سایت بد طراحی شده می‌تواند مشتریان را دور کند و به شرکت آسیب برساند.
  • یک سایت شرکتی قوی در ایجاد یک هویت برند قوی کمک می‌کند.
  • با طراحی وب سایت شرکتی خوب و با کمک یک تجربه کاربری مناسب می‌توان وفاداری مشتریان نسبت به برند را افزایش داد.
  • یک وب سایت شرکتی خوب طراحی شده ممکن است مشروعیت یک شرکت را افزایش دهد و اعتماد بازدیدکنندگان را جلب کند. بنابراین وب سایت شرکتی خوب طراحی شده می‌تواند احتمال تجارت با شرکت را افزایش دهد.
  • وب سایت‎‌ های شرکتی به دلیل قابلیت دسترسی به مخاطبان گسترده، روشی کم هزینه برای تبلیغ کسب و کار به شمار می‌روند.

طراحی سایت شرکتی

ویژگی های بهترین طراحی سایت شرکتی

ویژگی های بهترین طراحی سایت شرکتی شامل موارد زیر است:

  • محتوای آموزنده و با کیفیت: وب‌سایت‌هایی که حاوی محتوای منسوخ یا خسته‌کننده هستند، دامنه توجه بسیار کمی دارند. اگر مخاطبان متوجه شوند که محتوای شما آنچه را که می‌خواهند به آن‌ها نمی‌دهد، از آن صرف نظر می‌کنند. نابراین بهتر است همیشه روی ایجاد محتوای با کیفیت برای وب سایت خود تمرکز کنید.
  • بازخورد مشتریان: بازخورد مشتریان یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که می‌توانید برای افزایش اعتبار و ترافیک وب سایت خود داشته باشید. درج نظرات و تجربیات مثبت مشتریان قدیمی شرکت می‌تواند در ایجاد اعتماد مشتریان بالقوه موثر باشد.
  • محتوای تصویری و ویدئویی: طبق یک مطالعه، “کاربران به طور متوسط 5.59 ثانیه به محتوای نوشته شده یک وب سایت نگاه می‌کنند”. این مدت زمان بسیار کمی برای رساندن پیام شما به آن‌هاست. بنابراین حتما در کنار محتوای متنی از تصاویر و ویدئوها نیز برای معرفی برند و کسب و کار خودد استفاده کنید.
  • اطلاعات تماس: فرض کنید با موفقیت توجه مشتری خود را جلب کرده‌اید و بازدیدکنندگان آنچه را که می‌بینند دوست دارند. اما اکنون آنها می‌خواهند با شما تماس بگیرند و به سختی می‌توانند اطلاعات تماس شما را پیدا کنند. اگر آن‌ها از یافتن شما ناامید فعالیت‌‌های شما به نتیجه نمی‌رسد. بنابراین چند راه تماس مختلف را در وب سایت خود درج کنید و پاسخگوی تماس مشتریان بالقوه باشید. می‌توانید یک صفحه جداگانه “تماس با ما” ایجاد کنید تا پیدا کردن اطلاعات تماس شما آسان شود.
  • اطلاعات شبکه‌های اجتماعی: اکثر کاربران اینترنت امروزه از یکی از برنامه‌های رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین شرکت‌ها و مشاغل را به صورت آنلاین در این برنامه ها جستجو می‌کنند تا اعتبار آنها را قضاوت کنند. اکثر مردم با یک حساب رسانه اجتماعی فعال به کسب و کارها اعتماد می‌کنند. این برای مخاطبان بدان معناست که کسب و کار مدرن و به روز است. قرار دادن آیکون‌های رسانه‌های اجتماعی در صفحه وب، دسترسی مشتریان به پروفای‌های رسانه‌های اجتماعی شما را فراهم می‌کند.

سخن آخر

طراحی سایت شرکتی فعالیتی تخصصی است. بنابراین بهتر است شرکت‌ها طراحی وب سایت خود را به متخصصان این حرفه واگذار کنند. تیم‌های طراح وب، چیدمان و طراحی یک وب سایت را ایجاد می‌کنند. به زبان ساده،یک طراحان وب سایت باعث می‌شوند یک سایت خوب به نظر برسد. آن‌ها به‌طور استراتژیک سایتی را طراحی می‌کنند که جذابیت بصری داشته و  کار کردن با آن برای بازدیدکنندگان آسان باشد.آژانس پلاکت ارائه دهنده خدمات تخصصی طراحی سایت در تهران بهترین گزینه برای برون سپاری طراحی سایت شرکت‌هاست. آژانس پلاکت از تخصص و تجربه قابل توجهی در زمینه طراحی سایت برای شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف برخوردار است.

طراحی سایت شرکتی

سوالات متداول

  1. طراحی سایت شرکتی چیست؟

منظور از طراحی سایت شرکتی فرآیند برنامه ریزی و ایجاد محتوا به صورت آنلاین برای شرکت‌‌های گوناگون با هدف تقویت برند و جذب مخاطب است.

  1. ضرورت طراحی سایت شرکتی چیست؟

ضرورت طراحی سایت شرکتی در یافتن مشتریان جدید و ایجاد برداشت اولیه مثبت در ذهن آن‌هاست.

  1. مزایای طراحی سایت شرکتی چیست؟

افزایش اعتبار شرکت، جذب مشتریان جدید و وفادارسازی مشتریان فعلی مهم‌ترین مزایای طراحی سایت شرکتی به شمار می‌روند.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *