طراحی سایت فروشگاهی

تجارت الکترونیک یک فرصت تجاری نسبتاً جدید است. تجارت الکترونیک  به تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات و خدمات مختلف اجازه می‌دهد محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه دهند. طراحی سایت فروشگاهی بخش اساسی این فرآیند است و می‌تواند در موفقیت یا شکست کسب و کار آنلاین یک شرکت مؤثر باشد. یک طراحی وب جذاب برای قابل مشاهده بودن در اینترنت و جذب مشتری مهم است. طراحی حرفه‌ای برای مخاطبان هدف جذاب است و باعث می‌شود کاربران به راحتی در وب سایت حرکت کنند. با یک طراحی وب خوب می‌توانید فروش خود را افزایش دهید و مشتریان بیشتری جذب کنید. یک طراحی وب خوب برای قابلیت استفاده، بهینه سازی موتور جستجو و موفقیت وب سایت شما بسیار مهم است. چه در حال ایجاد یک وب سایت جدید یا بهبود وب سایت فعلی خود باشید، یک طراحی وب سایت خوب ضروری است. یک طراحی حرفه ای وب سایت به شما کمک می‌کند تا به اهداف خود برسید و کسب و کار خود را با موفقیت نمایش دهید.

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

ممکن است این سوال برای بسیاری از افراد مطرح باشد که: «طراحی سایت فروشگاهی چیست؟» سایت فروشگاهی به وب سایتی گفته می‌شود که کاربران می‌توانند از طریق آن کالا یا خدمات مورد نیاز خود را تهیه کنند. منظور از طراحی این سایت فرآیند ایجاد، تکمیل و بهبود آن در موتورهای جستجو مانند گوگل است.

خرید اینترنتی پدیده ای است که اولین بار در دهه 1990 ظهور کرد و با افزایش دسترسی عموم مردم به  اینترنت، محبوبیت یافت. خرید آنلاین به مشتریان این امکان را می‌دهد که از فروشگاه های مختلف از خانه با رایانه  یا تلفن همراه خود خرید کنند. موفقیت فروشگاه‌های آنلاین مانند Amazon.com بسیاری را از خرید در فروشگاه به سمت خرید اینترنتی دور کرده است. در فروشگاه‌های آنلاین، مشتریان می‌توانند هزاران و گاهی میلیون ها محصول را مرور کنند. سپس تنها با کلیک بر روی محصولی که می خواهند بخرند، آن را انتخاب کنند. مراحل بعدی، وارد کردن اطلاعات حمل و نقل و  پرداخت صورتحساب است که فرآیند را تکمیل می‌کند. سهولت خرید اینترنتی در طول سال‌ها افزایش یافته است و بسیاری از خرده فروشان بزرگ امکان ورود مشتری و خرید آسان با یک کلیک را فراهم می‌کنند. استقبال مردم سراسر جهان از خرید آنلاین ضرورت طراحی سایت‌ های فروشگاهی برای کسب و کارهای مختلف را دوچندان نموده است.

 

ضرورت طراحی حرفه ای سایت فروشگاهی

ممکن است از خود بپرسید که چرا برخورداری از  بهترین طراحی سایت فروشگاهی اهمیت دارد؟

در اینجا به 5 ضرورت طراحی حرفه ای سایت فروشگاهی برای کسب و کارهای مختلف اشاره می‌کنیم:

  1. طراحی وب سایت فروشگاهی برداشت اولیه مشتری را ایجاد می‌کند: برداشت اولیه بسیار مهم است – هم در دنیای واقعی و هم در فضای آنلاین. هنگامی که از یک وب سایت جدید بازدید می‌کنید، در عرض چند ثانیه در مورد کسب و کار صاحب وب سایت نظر می‌دهید. این نظر به طور قابل توجهی تحت تأثیر طراحی وب سایت است. اگر طراحی حرفه‌ای به نظر برسد و به خوبی سازماندهی شده باشد، تأثیر مثبتی بر بازدیدکننده بر جای می‌گذارد. از سوی دیگر، طراحی ضعیف غیرحرفه‌ای به نظر می رسد و می‌تواند مشتریان بالقوه را بترساند.
  2. طراحی وب خوب به شما کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شوید: تقریباً در هر صنعتی رقابت زیادی وجود دارد. برای متمایز شدن از رقبا، مهم است که وب سایت شما به خوبی طراحی شده باشد. یک طراحی حرفه‌ای و جذاب می‌تواند در هدایت بازدیدکنندگان به وب سایت شما و ترغیب آنها به تجارت با شما بسیار موثر باشد.
  3. طراحی سایت حرفه‌ای بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت شما می‌آورد: طراحی حرفه‌ای فقط برای برداشت اولیه مهم نیست – طراحی حرفه‌ای همچنین می‌تواند به جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت شما کمک کند. موتورهای جستجو وب سایت‌ها را بر اساس چندین معیار از جمله طراحی وب سایت رتبه بندی می‌کنند. اگر وب سایت شما به خوبی طراحی شده باشد، در نتایج جستجو بالاتر نشان داده می‌شود. به این معنی که افراد بیشتری می‌توانند آن را پیدا کرده و از آن بازدید کنند .برای داشتن یک وب سایت موفق، سئو و طراحی وب سایت باید در نظر گرفته شود. برخی از عوامل مانند بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، محتوای وب سایت، نحوه عملکرد آن در دستگاه‌های مختلف و تجربه کاربر باید همسو باشند. سئو و طراحی سایت تاثیر متقابل مهمی دارند و نباید آن‌ها را دست کم گرفت. سئو تضمین می‌کند که سایت توسط یک مشتری بالقوه سریعتر پیدا شود.  طراحی وب حرفه‌ای نیز  تضمین می‌کند که مشتری در سایت بماند.
  4. طراحی وب خوب باعث می‌شود افراد بتوانند با شما تجارت کنند: یک وب سایت فروشگاهی با طراحی خوب باید به کاربران اجازه دهد تا به راحتی و به سرعت با شما تجارت کنند. این معمولاً به این معنی است که بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند و به راحتی با شما تماس بگیرند – چه از طریق تلفن یا ایمیل. اگر برای افراد تجارت با شما یا یافتن اطلاعات در وب سایت شما مشکل باشد، ممکن است ناامید شوند و به جای دیگری بروند.
  5. یک طراحی وب فروشگاهی خوب به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری جذب کنید و فروش بیشتری داشته باشید: در نهایت، هدف هر کسب و کاری به دست آوردن مشتریان بیشتر و فروش بیشتر است. یک طراحی وب خوب می‌تواند هر دوی این اهداف را پشتیبانی کند. از یک طرف، یک طراحی حرفه‌ای می تواند مشتریان بالقوه را جذب کند. از طرف دیگر نیز می‌تواند آنها را برای خرید از شما متقاعد کند. طراحی وب سایت عامل مهمی در شانس موفقیت یک وب سایت است. یک وب سایت جذاب، شفاف و کاربردی، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می‌کند و در نتیجه فروش بیشتری را تضمین می‌کند. طراحی وب سایت حرفه‌ای می‌تواند ظاهری تمیز و حرفه‌ای به فروشگاه آنلاین شما بدهد. این موضوع می‌تواند به مشتریان شما کمک کند تا با وب‌سایت شما آشنا شوند و آ‌‌ن‌ها را به فروشگاه شما بازگرداند بنابراین اگر می‌خواهید فروش بیشتری داشته باشید، ایده خوبی است که روی یک وب سایت فروشگاهی حرفه‌ای سرمایه گذاری کنید.
طراحی سایت فروشگاهی

ویژگی های بهترین طراحی سایت فروشگاهی

ویژگی های بهترین طراحی سایت فروشگاهی شامل موارد زیر است:

  • سادگی: یک طراحی سایت ساده  نرخ تبدیل مخاطبان به مشتریان را افزایش می‌دهد. چرا؟ سادگی به مشتری این امکان را می‌دهد که احساس راحتی کند. همچنین  به آن‌ها امکان می‌دهد آنچه را که نیاز دارند با کمترین تلاش ممکن پیدا کنند
  • دسترسی آسان با موبایل و تبلت: بهینه سازی طراحی وب سایت برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها یک گزینه نیست –یک ضرورت است. انتظار می‌رود تا سال 2021، فروش تجارت الکترونیک موبایلی 54 درصد از کل فروش تجارت الکترونیک در سراسر جهان را به خود اختصاص دهد
  • محتوای با کیفیت :محتوای موجود در سایت فروشگاهی شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. خواه یک تصویر بنر باشد، خواه عکس‌هایی از تیم شما یا عکس‌های محصول یک عکس تار درست مانند یک کلمه غلط املایی در وب سایت شما است – اگر مشتریان آن را ببینند، شما را کمتر جدی می‌گیرند. برندها همچنین باید تلاش کنند تا محتوای خود را از طریق افراد حرفه‌ای با استفاده از تجهیزات دوربین استاندارد صنعتی ایجاد کنند. محتوای قدرتمند به طور طبیعی در سراسر اینترنت پخش می‌شود و وفاداری مشتری را ایجاد می‌کند .برخی از برندها از محتوای تولید شده توسط مشتری از محصولات خود استفاده می‌کنند، مانند عکس های ارسال شده در اینستاگرام و فیس بوک. این یک راه قدرتمند برای نمایش محصول شما در محیط‌های مختلف است، اما هرگز نباید جایگزین عکس‌های محصول حرفه‌ای شما شود.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی برای کسب و کارها

مهم‌ترین مزایای طراحی سایت فروشگاهی برای کسب و کارهای مختلف شامل موارد زیر است:

  • هزیته کم: به طور کلی، راه اندازی و اداره یک فروشگاه آنلاین بسیار کمتر از سنتی هزینه دارد.
  • عدم محدودیت جغرافیایی: یک کسب و کار که محصولات را به صورت آنلاین نمی‌فروشد از نظر جغرافیایی بسیار محدود است. حتی اگر آن‌ها محصول بسیار مطلوب و بودجه بازاریابی زیادی داشته باشند، باز هم افراد را در شعاع فیزیکی خاصی جذب می‌کنند. با این حال، کسب‌وکارهایی که آنلاین می‌فروشند، می‌توانند از عرضه به محدوده جغرافیایی وسیعی که دوست دارند بهره ببرند. یعنی دسترسی به سطح ملی یا حتی جهانی!
  • فرصت فروش 24 ساعته: اکثر فروشگاه‌های آنلاین از سیستم پردازش سفارش و پرداخت کاملاً خودکار برخوردارند. این ویژگی مشتریان را قادر می‌سازد تا هر زمانی که راحت هستند خرید کنند. خرید آنلاین نهایت راحتی برای خرده فروشان و مشتریان است.
  • دسترسی به تجزیه و تحلیل‌های مفید: فروشگاه‌های آنلاین (و در واقع بیشتر وب‌سایت‌ها) شما را قادر می‌سازند به انبوهی از اطلاعات مفید دست پیدا کنید. مثلا این که کدام صفحات و محصولات پرطرفدارتر هستند. قابل درک است که از این اطلاعات می‌توان برای تقویت استراتژی بازاریابی خود استفاده کرد. این اطلاعات به شما این امکان را می‌دهد که افراد با سلیقه و عادات مشابه را به طور موثرتری هدف قرار دهید.
  • افزایش فروش: عدم محدودیت جغرافیایی، زمانی و اطلاعات مفید می‌تواند فروش شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.
طراحی سایت فروشگاهی

سخن آخر

اگر نیازمند خدمات طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای هستید، استفاده از خدمات طراحی سایت پلاکت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ما در آژانس پلاکت تجربه زیادی در زمینه طراحی سایت‌های فروشگاهی مختلف داریم و می‌توانیم از این طریق به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کنیم. هدف ما در تیم پلاکت جلب رضایت مشتریان با ارائه خدمات حرفه‌ای و متمایز است.

کلیه سایت ‌های فروشگاهی در پلاکت با رعایت کامل اصول سئو طراحی می‌شوند. همچنین پس از طراحی سایت سئوی تکنیکال نیز بر روی آن‌ها اجرا می‌گردد. رعایت کامل اصول امنیتی وب سایت‌ های فروشگاهی دیگر مزیت رقابتی تیم پلاکت نسبت به سایر طراحان سایت فروشگاهی است.

خدمات تیم پلاکت محدود به طراحی سایت نیست و این شرکت در زمینه ارائه خدمات تخصصی مشاوره کسب و کار، مشاوره برندینگ و مشاوره بازاریابی نیز فعال می‌باشد.

 

سوالات متداول

  1. طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

فرآیند طراحی و ایجاد یک وب سایت برای فروش کالا یا خدمات مختلف برای یک کسب و کار طراحی سایت فروشگاهی نامیده می‌شود.

  1. ارتباط سئو و طراحی سایت چیست؟

سئوی قوی وب سایت باعث می‌شود تا مشتریان بالقوه وب سایت شما را پیدا کنند. در حالی که طراحی قوی وب سایت مشتریان را در سایت فروشگاهی شما نگه می‌دارد.

  1. ضرورت طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای چیست؟

طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای برای رسیدن به اهداف مهم یک کسب و کار-یعنی افزایش مشتریان و افزایش فروش- حیاتی است.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *