طراحی سایت شخصی

یک وب سایت شخصی شانس شما برای به نمایش گذاشتن شخصیت و اعتبار خود در قالبی جذاب است.

طراحی سایت شخصی برای اهداف مختلفی انجام می‌شود و مزایای گوناگونی را در پی دارد. صرف نظر از نوع حرفه، همه ما می‌توانیم از روشی که خودمان را به صورت دیجیتالی به همکاران، مشتریان یا مخاطبان ارائه کنیم، سود ببریم. بنابراین یک وب سایت حرفه‌ای می‌تواند نقش کلیدی در جایگاه شما به عنوان یک متخصص واجد شرایط در حوزه کاری خود داشته باشد. همچنین می‌تواند برند شخصی شما را تقویت کند و دامنه دسترسی شما به مخاطبان را افزایش دهد. با ایجاد وب‌سایتی که صرفاً به حرفه‌  شما اختصاص دارد، می‌توانید تصویر آنلاین خود را دقیقاً به شکلی که دوست دارید درک شود شکل دهید.

 

سایت شخصی

شاید این سوال برای بسیار از افراد مطرح شود که منظور از طراحی سایت شخصی چیست؟

مقصود از طراحی وب سایت شخصی، فرآیند طراحی و ساخت یک وب سایت در موتورهای جست و جوست که به فعالیت‌های حرفه‌ای یک شخص می‌پردازد.

شبکه های اجتماعی ابزاری عالی برای معرفی افراد هستند. اما داشتن یک سایت شخصی سازی شده برای اطلاعات، با دامنه انحصاری، می تواند تاثیر بیشتری بر روی مخاطب داشته باشد. مهم‌ترین نکته در طراحی یک وب سایت شخصی که باعث افزایش رضایت مخاطبان می شود، طراحی گرافیکی جذاب برای سایت است. از این رو استفاده از خدمات بهترین شرکت طراحی گرافیک در تهران می‌تواند در موفقیت وب سایت‌های شخصی نقش مهمی را ایفا کند. معماری گرافیکی و محتوای اطلاعاتی برای طراحی سایت شخصی باید بر اساس تخصص و رسالت حرفه‌ای طراحی شود. طراحی سایت خوب مجموعه‌ای از ویژگی‌های سفارشی همراه با تصاویر گرافیکی جذاب است. همچنین با توجه به اینکه تلفن‌های همراه امروزی ضریب نفوذ بالایی دارند، سایت باید روی گوشی و تبلت نیز به خوبی ظاهر شود.

سایتی که بر اساس اصول روانشناسی، عناصر بصری مناسب، شناخت رفتار مشتری و استراتژی فروش طراحی شده باشد، مانند یک فروشنده حرفه‌ای

کار خواهد کرد.

طراحی سایت شخصی

دلایل طراحی سایت شخصی

افراد مختلف اهداف مختلفی را از طراحی سایت های شخصی دنبال می‌کنند. بنابراین دلایل طراحی سایت شخصی از دیدگاه هر فرد متفاوت است. برخی از مهم‌ترین اهدافی که افراد گوناگون از طراحی سایت شخصی دنبال می‌کنند شامل موارد زیر است:

  • پیدا کردن شغل جدید: ممکن است قبلا از ابزاری مانند LinkedIn استفاده کرده باشید تا سابقه کاری خود را در دسترس کارفرمایان بالقوه قرار دهید. با این حال، بسته به تنظیمات حریم خصوصی شما، کارفرمایان بدون LinkedIn ممکن است نتوانند شما را مشاهده کنند. همچنین نمایه شما ممکن است بهترین راه برای نشان دادن تجربه و مجموعه کامل مهارت‌های شما نباشد. بر اساس مجله فوربس، 56 درصد از کارفرمایان بیشتر از هر جنبه دیگری تحت تأثیر یک وب سایت شخصی قوی قرار می‌گیرند. با این حال، تنها 7 درصد از جویندگان کار دارای یک وب سایت شخصی هستند. پس خودتان را در زمره آن 7 درصد قرار دهید و بیش از نیمی از کارفرمایان را با یک وب‌سایت شخصی تحت تأثیر قرار دهید.
  • ساخت برند شخصی: چه یک طراح گرافیک پیشرو یا یک پزشک کارآفرین باشید، ممکن است روی برند شخصی خود کار کنید. وب سایت شما یک فرصت عالی تقویت برند شخصی شماست‌. هرچه راه‌های بیشتری برای ارتباط با مخاطبان خود داشته باشید، برند شخصی شما قوی‌تر می‌شود. پلاکت؛ آژانس برندینگ و برندسازی در تهران می‌تواند در زمینه برندسازی شخصی به شما کمک کند.
  • نمایش نمونه کارها: اگر یک عکاس، طراح یا نوع دیگری از هنرمندان تجسمی هستید، ایجاد یک وب سایت نمونه کارها برای شما چندین مزیت دارد. در حالی که پلتفرم‌هایی مانند پینترست، فلیکر و اینستاگرام راه‌های آسانی برای اشتراک‌گذاری کار شما هستند، اما قابلیت شخصی‌سازی ندارند. اگر می‌خواهید ویدیوهایتان در یک صفحه، کنار هم قرار بگیرند، باید یک وب‌سایت ایجاد کنید و نحوه نمایش تصاویر نمونه کار خود را سفارشی کنید.
  • فروش کالا یا خدمات: اگر کالا یا خدماتی را می‌سازید یا می‌فروشید، وب سایت شخصی شما راه مهمی برای ارتباط با مشتریان جدید است. ممکن است در زمستان کلاه ببافید یا خدمات ماساژ ارائه کنید. حتی ممکن است یک سرامیک‌کار باشید که می‌خواهید خدمات خود را ارائه کنید. وب‌سایت شخصی شما مکانی عالی برای راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین است.

 

مزایای طراحی سایت شخصی

مهم‌ ترین مزایای طراحی سایت شخصی را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • ساخت وب سایت شخصی در گوگل باعث می‌شود بیشتر و راحت‌تر توسط کارفرمایان و مشتریان پیدا شوید! اگر تنها چیزی که دارید یک رزومه است، باید بیرون بروید و آن را در اختیار مردم قرار دهید تا شغل مناسب خود را بیابید. همچنین اگر میخواهید برای خدمات یا محصولات خود مشتریان بیشتری پیدا کنید باید در نتایج جست‌وجوی گوگل قابل مشاهده شوید. اگر یک وب‌سایت داشته باشید، می‌توانید توسط مخاطبان بسیار گسترده‌تری پیدا شوید و برداشت اولیه آن‌ها از خود را کنترل کنید. این برای ایجاد برند شخصی شما و برجسته کردن دستاوردهای شما حیاتی است.
  • طراحی سایت‌ های شخصی نوعی مزیت رقابتی است: وب سایت‌های شخصی ممکن است اکنون نسبت به ده سال پیش رایج‌تر باشند. اما هم ا‌کنون نیز اکثریت متخصصان و جویندگان کار به رزومه‌ها و وب سایت‌های کاریابی متکی هستند. موفقیت در دنیای امروز مستلزم این است که خود را متمایز کنید، و داشتن یک وب سایت می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند.
  • یک وب سایت شخصی ثابت نیست؛ پویا و همیشه در حال تغییر است. لحظه‌ای که کاری را انجام می‌دهید، می‌توانید آن را به وب سایت خود اضافه کنید. وقتی پروژه‌ای را تکمیل می‌کنید، می‌توانید آن را در بخش نمونه کارهای خود قرار دهید تا همه ببینند. نیازی نیست کپی های جدیدی از آن را چاپ کنید و بارها و بارها برای مخاطبین خود ارسال کنید. شما فقط آن را به روز می‌کنید و مخاطبان شما می‌توانند ببینند که شما در حال انجام چه کاری هستید. رزومه سندی است که تا حد زیادی بدون تغییر است. در مقابل سایت شخصی را می‌توان با توجه به آنچه که روی آن کار می‌کنید، یا آنچه مورد تاکیدتان است سفارشی و به روز کرد.

 

ویژگی های طراحی سایت شخصی

سایت شخصی شما از هر نوعی که هست، باید دارای بخش‌‌ها و ویژگی های خاصی باشد. مهم‌ترین ویژگی های طراحی سایت شخصی شامل موارد زیر است:

  • اطلاعات تماس: اگر یک مدیر استخدام یا مشتری بالقوه شما را از طریق وب سایتتان پیدا کرد، باید بداند که چگونه با شما تماس بگیرد. در اکثر سایت‌ها، می‌توانید یک صفحه تماس یا یک فرم خودکار برای ارسال پیام توسط افراد ایجاد کنید. در صورت تمایل، می‌توانید یک ایمیل تجاری یا شماره تلفن را نیز به اشتراک بگذارید. این بخش از وب‌سایت خود را به‌عنوان یک کارت ویزیت مجازی در نظر بگیرید.
  • لینک صفحات در رسانه‌های اجتماعی: پیوندهایی به پروفایل‌های لینکدین، فیس بوک یا توییتر خود اضافه کنید. از اشتراک گذاری پیوندهایی به شبکه های اجتماعی که به اطلاعات موجود در سایت شما مربوط نیستند، خودداری کنید.
  • گواهینامه‌ها و نظرات مرتبط: اظهارنامه‌های همکاران سابق یا سایر متخصصان در حوزه کاری شما، مهارت‌های شما را برجسته می‌کند. در عین حال نشان می‌دهد که افراد محترم در حوزه تخصصی شما از شما حمایت می‌کنند. از نقل قول‌های کوتاهی که فقط می‌گویند شما عالی هستید دوری کنید. از جملات قدرتمندی استفاده کنید که استعدادها و دستاوردهای شما را بیان می‌کند.
  • گرافیک و تصاویر با کیفیت بالا: وقتی صحبت از حرفه‌ای به نظر رسیدن آنلاین به میان می‌آید، عکس‌ها تفاوت زیادی ایجاد می‌کنند. بنابراین سرمایه گذاری روی تصاویر با کیفیت بالا برای سایت خود بسیار مهم است. گرافیک‌های بی کیفیت یا نادرست باعث از دست دادن اعتبار می‌شوند.
  • اطلاعات و جزئیات مربوط: هنگام افزودن محتوای جدید، مطمئن شوید که هدف سایت را در نظر گرفته‌ایو – فقط به خاطر افزودن مطالب جدید، محتوا را آپلود نکنید.
  • نمونه کارهای جذاب: وب سایت شما می‌تواند به عنوان یک مجموعه نمونه کار آنلاین عمل کند. این ممکن است اولین برداشت مشتری از کار شما باشد. بنابراین فقط بهترین کارهای خود را در آن بگنجانید.
طراحی وبسایت شخصی

سخن آخر

دستیابی به مزایای طراحی سایت شخصی تنها در صورتی امکان پذیر است که این فعالیت به صورت حرفه‌ای و باکیفیت انجام شود. از این رو بهتر است طراحی وب سایت شخصی خود را به متخصصان با تجربه در این زمینه واگذار کنید. آژانس پلاکت به عنوان ارائه دهنده خدمات تخصصی طراحی سایت در تهران آماده ارائه خدمات طراحی و پشتیبانی انواع سایت‌های شخصی است. تیم پلاکت از تخصص و تجربه زیادی در این زمینه برخوردار است. بنابراین می‌توانید طراحی وب سایت شخصی خود را با خیال راحت به این مجموعه بسپارید.

 

 

 

سوالات متداول

  • طراحی سایت شخصی چیست؟

طراحی سایت شخصی به معنای ایجاد یک وب سایت در موتورهای جست‌وجوست که موضوع آن رزومه و فعالیت‌های حرفه‌ای یک شخص است.

  • دلایل طراحی سایت شخصی چیست؟

طراحی سایت شخصی برای یافتن شغل جدید، ارائه نمونه کارها، فروش کالا و خدمات و تقویت برند شخصی انجام می‌شود.

  • ویژگی های طراحی سایت شخصی چیست؟

اطلاعات تماس، لینک صفحات در شبکه‌های اجتماعی، تصاویر نمونه کارها و گواهینامه‌ها و نظرات مرتبط مهم‌ترین بخش‌های یک سایت شخصی هستند.

 

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *