پلاکت؛ آژانس برندینگ و برندسازی در تهران

برندینگ و برندسازی برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ به یک اندازه مهم است. در شهر تهران به دلیل حضور بسیاری از کسب و کارهای خرد و کلان در تمامی حوزه ها بویژه حوزه های تخصصی و یونیک، اهمیت برندسازی بیشتر است. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارهای موفق از مشاوره برندینگ در تهران استفاده می‌کنند و از برنامه های آژانس های برندینگ در تهران بهره می برند. با این وجود برخی از صاحبان کسب و کارها برندسازی را منحصر به طراحی لوگو می‌دانند. بنابراین معتقدند که جزء ضروری برای موفقیت بازاریابی آن‌ها نیست. این تفکر در بلند مدت باعث عقب گرد کسب و کار ها و عقب ماندن آن‌ها از رقبایشان خواهد شد. در این مقاله درباره مفهوم برندینگ و اهمیت مشاوره برندسازی صحبت خواهیم کرد.

 

برندسازی چیست؟

برندسازی فرآیند ایجاد یک درک مثبت و قوی از یک شرکت و محصولات یا خدمات آن در ذهن مشتری است. این درک مثبت با استفاده از عناصری مانند طراحی لوگو، بیانیه ماموریت و یک موضوع ثابت در تمام ارتباطات بازاریابی ایجاد می‌شود. برندسازی موثر به شرکت‌ها کمک می‌کند تا خود را از رقبایشان متمایز کنند و یک پایگاه از مشتریان وفادار ایجاد کنند. این بدان معناست که مشتریان انتظار دارند که لحن صدای شما از طریق ایمیل، وب سایت، خدمات مشتری و هر روش ارتباطی دیگر در کسب و کار شما یکسان باشد. اگر برند خود را تغییر دهید، باید لوگو و استایل خود را نیز تغییر دهید. برندسازی در فروشگاه می‌تواند بسیار متفاوت از برندسازی آنلاین باشد. زیرا در فروشگاه باید نگران موقعیت‌یابی محصولات و وسایلی باشید که می‌توانند بر نحوه تجربه مشتری از برند شما تأثیر بگذارند. برندسازی در فروشگاه تجربه‌ محور است زیرا مردم می‌توانند در اطراف قدم بزنند و محصولات را تحویل بگیرند. در حالی که مشتریان آنلاین صحنه‌ای دو بعدی را تجربه می‌کنند. مشاوره برندینگ در تهران به صاحبان کسب و کارها کمک می‌کند تا برند ویژه کسب و کار خود را ایجاد کرده و توسعه دهند. برند سازی تخصصی باید با توجه به ویژگی‌های هر کسب و کار انجام شود. برای مثال برندینگ پزشکی با مطالعه بازار و وضعیت رقبا بهترین طراحی‌های لوگو و و کمپین‌های تبلیغاتی را پزشکان انجام خواهد داد. این این فعالیت‌ها قطعا با برندینگ یک فروشگاه لباس متفاوت خواهد بود.

 آژانس برندینگ در تهران

 

اهمیت مشاوره برندینگ

برند منحصربه‌فرد می‌تواند با ایجاد مزیت رقابتی و کمک به جذب و حفظ مشتریان تأثیر زیادی بر سود کسب و کارها داشته باشد. در تجارت الکترونیک، جایی که شرکت‌های جدید (و رقبای جدید) هر روز ظهور می‌کنند، یک برند موفق می‌تواند دارایی ارزشمندی در جذب مشتری و ایجاد سود باشد. کسب و کارها با ساختن برند خود این فرصت را دارند که پیوندی منحصر به فرد با مشتریان خود ایجاد کنند. که این پیوند فراتر از رابطه خرید و فروش است. نام تجاری خوب استراتژیک است. در حالی که بازاریابی تاکتیکی است. هنگامی که اهداف بالاتر را تعیین می‌کنید و شعار برند خود را به وضوح تعریف می‌کنید، می‌توانید یک برنامه بازاریابی را شروع کنید که در جهت دستیابی به آن اهداف باشد. برندسازی فعالیتی کاملا تخصصی است که بسیاری از کسب و کارها فاقد تخصص لازم برای انجام آن هستند. از این رو این کسب و کارها از خدمات شرکت برندینگ در تهران برای خدمات برندسازی استفاده می‌کنند.

 

خدمات مشاوره برندینگ

مشاوران برندسازی در قالب آژانس برندینگ در تهران به کسب و کارها کمک می‌کنند تا برند قدرتمندی برای کسب و کار خود طراحی و توسعه دهند. آن‌ها تخصص و تجربه خود را در کار با مشتری برای طراحی، توسعه، مدیریت و ارزیابی یک نام تجاری موفق به اشتراک می‌گذارند. مشاوران برندسازی با نام تجاری مانند یک دارایی اقتصادی برخورد می‌کنند که تأثیری پایدار بر توسعه شرکت دارد. مشاوران برند، برندها را سیستم‌های زنده قدرتمندی می‌دانند که موفقیت اقتصادی یک شرکت را تضمین می‌کنند. بنابراین باید به طور مداوم توسعه و مدیریت شوند. مشاوران برند با روش‌های آموزشی، افراد و بخش‌های مختلف کسب و کارها را قادر می‌سازند تا ارزش‌های برند را در کار روزمره خود ادغام کنند. کسب و کارهایی که از مشاوره برندینگ در تهران استفاده می‌کنند در بلند مدت رشد بیشتری را نسبت به رقبای خود تجربه خواهند کرد.

 آژانس برندینگ و برندسازی در تهران

استراتژی برند

یکی از مهم‌ترین خدمات آژانس پلاکت به عنوان مشاوره برندینگ در تهران، تدوین استراتژی برند است. استراتژیست های برند برای تجزیه و تحلیل رقابت و ارزیابی وضعیت صنعت تحلیل بازار را انجام می‌دهند. از طریق آن‌ها، شرکت‌ها می توانند رقبای اصلی خود را بشناسند و راهبردی را برای پیشی گرفتن از آن‌ها شناسایی کنند. استراتژیست‌های برند می‌توانند در مورد بازارها و رقابت‌ها، قیمت، بسته بندی‌ها و رویکردهای توزیع تهاجمی محصول تحقیق کنند. مشاوران برند می‌توانند محصول یا خدمات یک شرکت را به گونه‌ای معرفی کنند که برای مصرف کنندگان جذاب‌تر باشد و از رقبا پیشی بگیرد. تجزیه و تحلیل رقابتی شرکت‌ها را قادر می سازد تا بفهمند همتایانشان از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند. چگونه وب سایت‌های خود را برای بهینه سازی جستجو ساختار می دهند. در واقع خدمات تخصصی طراحی سایت در تهران یکی از خدمات آژانس‌های برندینگ است. استراتژیست‌های آژانس برندینگ پلاکت در تهران همچنین شخصیت‌ مشتریان کسب و کارها را مطالعه می‌کنند تا از مشکلات آن‌ها و انواع راه‌حل‌های مورد نیازشان مطلع شوند. استراتژیست‌های برند همچنین برای تجزیه و تحلیل عواملی که باعث رتبه بندی ضعیف گوگل می‌شوند، ممیزی وب سایت انجام می‌دهند. آن‌ها به دنبال این هستند که بدانند چگونه می‌توان وب سایت کسب و کارها بهبود بخشید تا شرکت‌ها در دستیابی به اهدافشان کمک کند. ممیزی وب سایت به بهینه سازی صفحه وب سایت، اجرای بهترین شیوه های سئو سایت و بهینه سازی ابرداده‌ می‌پردازد.

 

سخن آخر

انتخاب آژانس مشاوره برندینگ مناسب یک چالش بزرگ است. به ویژه برای شرکت‌هایی که اولین بار این کار را انجام می‌دهند. بهترین راه برای انجام این کار، مصاحبه با حداقل سه تا پنج شرکت و کاهش آن به دو شرکت بر اساس ارزیابی چندین حوزه است. استراتژیست‌های برند را می توان بر اساس عمق تجربه آنها ارزیابی کرد. به ویژه بر اساس استفاده از کانال‌ها و رسانه‌های مختلف. در حالت ایده آل، شرکت‌ها باید مشاور برندی را انتخاب کنند که بتواند هم استراتژی و هم طراحی برند را ارائه دهد. مشاور برندی را انتخاب کنید که از همه آنچه شرکت می گوید پیروی نمی‌کند – بلکه مدیران عامل را به چالش می‌کشند تا از مناطق آسایش خود خارج شوند و راه را برای خلاقیت و نوآوری هموار کنند. آژانس برندینگ پلاکت بهترین انتخاب برای کسب و کارهایی است که به دنبال خدمات حرفه‌ای مشاوره برند و پیشرفت و پیشی گرفتن از رقبا هستند.

 آژانس برندینگ و برندسازی

سوالات متداول

  1. اهمیت برندینگ در کسب و کارها چیست؟

برندینگ حرفه‌ای و طراحی یک برند منحصربه‌فرد می‌تواند مزیت رقابتی ایجاد کند و تأثیر زیادی بر سودآوری کسب و کارها داشته باشد.

  1. اهمیت استفاده از مشاوره برندینگ چیست؟

استفاده از مشاوره برندینگ به کسب و کارها کمک می‌کند تا خود را از رقبایشان متمایز نموده و یک پایگاه از مشتریان وفادار ایجاد کنند.

  1. وظیفه استراتژیست‌های برند چیست؟

مطالعه و تجزیه و تحلیل بازار و رقبا و تدوین راهبردهای مناسب برای غلبه بر رقبا مهم‌ترین وظیفه استراتژیست‌های برند است.

  1. یک شرکت مشاوره برندینگ باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

بهترین شرکت مشاوره برندینگ در تهران باید هم در زمینه تدوین استراتژی برند و هم طراحی آن تجربیات موفقی داشته باشد.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *