آموزش صفر تا صد اینستاگرام مارکتینگ

امروزه رسانه‌های اجتماعی به بخشی ضروری از زندگی ما تبدیل شده‌اند. شبکه‌های اجتماعی همچنین ابزاری قدرتمند برای افزایش رونق کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای‌ به شمار می‌روند. با بازاریابی موثر رسانه های اجتماعی، می‌توانید به مخاطبان زیادی دست پیدا کنید، با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید و ترافیک را به وب سایت یا فروشگاه آنلاین خود هدایت کنید.یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر دنیا برای فعالیت‌های مارکتینگ، شبکه اجتماعی اینستاگرام است. اینستاگرام به علت بستر جذابی که برای نمایش محصولات و خدمات فراهم می‌کند می‌تواند در جذب مشتریان بالقوه نقش موثری را ایفا کند. با توجه به اهمیت فراوان این موضوع برای کسب و کارهای مختلف، در این مقاله به آموزش صفر تا صد اینستاگرام مارکتینگ خواهیم پرداخت.

آموزش صفر تا صد اینستاگرام مارکتینگ

اصول اینستاگرام مارکتینگ

موفقیت در طراحی و اجرای کمپین دیجیتال مارکتینگ و فعالیت‌های گوناگون آن مستلزم آگاهی از اصول آن است. مهم‌ترین اصول اینستاگرا مارکیتنگ عبارتند از:

  • اهداف روشنی را تعیین کنید: قبل از اینکه بازاریابی در اینستاگرام را شروع کنید، مهم است که اهداف روشنی را برای آنچه می‌خواهید به دست آورید تعیین کنید. با بازاریابی اینستاگرامی می‌خواهید چه کاری انجام دهید؟ آیا می‌خواهید آگاهی از نام تجاری خود را افزایش دهید، ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید یا سرنخ ایجاد کنید؟ هنگامی که اهداف خود را شناختید، می‌توانید محتوا و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید آگاهی از برند را افزایش دهید، ممکن است بر ایجاد محتوای جذابی تمرکز کنید که شخصیت و ارزش‌های برند شما را به نمایش بگذارد. اگر می‌خواهید ترافیک را به سمت وب‌سایت خود هدایت کنید، ممکن است روی اشتراک‌گذاری پست‌های وبلاگ، صفحات محصول و سایر صفحات فرود تمرکز کنید.
  • مخاطبان خود را درک کنید: یکی دیگر از اصول مهم بازاریابی موثر در اینستاگرام، درک مخاطبان است. سعی می‌کنید با محتوای اینستاگرام خود به چه کسانی دسترسی پیدا کنید؟ علایق آنها چیست؟ هنگامی که مخاطب خود را درک کردید، می‌توانید محتوای مرتبط و جذاب برای آن‌ها ایجاد کنید.
  • محتوای با کیفیت ایجاد کنید: یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای بازاریابی موثر در رسانه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام انجام دهید، تولید محتوای با کیفیت بالا است. محتوای شما باید آموزنده و از نظر بصری جذاب باشد. هنگام تولید محتوا، حتماً مخاطب خود را در نظر داشته باشید: آن‌ها دوست دارند چه نوع محتوایی را مشاهده کنند؟ به چه موضوعاتی علاقه دارند؟
  • ثابت قدم باشید: ثبات کلید بازاریابی موثر رسانه‌های اجتماعی است. شما باید به طور منظم محتوای جدید ارسال کنید تا مخاطبان خود را درگیر خود نگه دارید.
  • با مخاطبان خود تعامل داشته باشید: شبکه های اجتماعی یک خیابان دو طرفه است.بازاریابی اینستاگرامی فقط ارسال محتوا و پخش پیام شما نیست! شما باید با مخاطبان خود تعامل کنید. به نظرات و سوالات پاسخ دهید و در گفتگوها شرکت کنید. همچنین می‌توانید مسابقاتی را برای ایجاد هیجان و تعامل اجرا کنید و هدایایی را برای برندگان این مسابقات در نظر بگیرید. با تعامل با مخاطبان خود، می‌توانید با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید و دنبال کنندگان وفادار بدست بیاورید.

مراحل اینستاگرام مارکتینگ

مراحل اینستاگرام مارکتینگ به شرح زیر است:

  • پست‌های اینستاگرام را طوری طراحی کنید که با برنامه و اهداف بازاریابی شما هماهنگ باشد: اینستاگرام باید بخشی جدایی ناپذیر از برنامه بازاریابی شرکت شما و مکمل محتوا، ایمیل و سایر تلاش‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما باشد. برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر در اینستاگرام، با مرور تقویم بازاریابی شرکت خود و طوفان فکری محتوای مرتبط اینستاگرام برای هر طرح شروع کنید. آیا در حال برنامه ریزی یک رویداد فصلی یا معرفی محصول هستید؟ برای هر مرحله از فرآیند، از تیزر گرفته تا اطلاعیه و همکاری، محتوای اینستاگرام را برنامه ریزی کنید. برای یادگیری چگونگی برنامه‌ریزی محتوا می‌توانید مقاله تقویم محتوا چیست؟چگونه تقویم محتوا درست کنیم؟ را در وب سایت پلاکت مطالعه کنید. همانطور که ایده‌های محتوا را به تقویم بازاریابی خود اضافه می‌کنید، هدف هر پست را یادداشت کنید. به این ترتیب، می‌توانید مطمئن شوید که استراتژی اینستاگرام خود را با اهداف بازاریابی خود هماهنگ می‌کنید. به عنوان مثال، اهداف شما ممکن است شامل موارد زیر باشد: افزایش آگاهی از کسب و کار یا پیشنهادات شما، واداشتن مردم به تعامل با محتوای شما، افزایش کلیک‌های وب سایت از بیو یا استوری‌های اینستاگرام شما، فروش محصولات از فروشگاه یا وب سایت اینستاگرام شما.
  • با رشد خود، برنامه پست اینستاگرام خود را تنظیم کنید: آیا باید هر روز، چند بار در روز یا فقط چند بار در هفته پست بگذارید؟ تنظیم فرکانس ارسال درست برای استراتژی اینستاگرام شما بسیار مهم است. به طور طبیعی، شما می‌خواهید به اندازه کافی محتوای ارسال کنید تا بدون اینکه مخاطبان خود را تحت فشار قرار دهید یا بازخورد منفی دریافت کنید، به نتیجه برسید.طبق تحقیقات Later، اندازه اکانت شما فرکانس ارسال مناسب را تعیین می‌کند. به طور کلی، برای حساب‌های کوچک بهتر است پست‌ها چند بار در روز منتشر شوند، در حالی که حساب‌های بزرگ با 250000 فالوور یا بیشتر بهتر است حدود یک بار در هفته پست کنند. زمان انتشار محتوا نیز تغییر می‌کند. پست کردن محتوا در حالی که مخاطبان شما آنلاین هستند به این معنی است که آنها بیشتر آن را می‌بینند و با آن درگیر می‌شوند. برای اینکه بفهمید فالوورهای شما چه زمانی آنلاین هستند، Instagram Insights خود را باز کنید و روی Total Followers ضربه بزنید.به پایین بروید تا ببینید دنبال کنندگان شما در چه روزی از هفته و چه زمانی از روز تمایل دارند آنلاین باشند. سپس آن زمان ها را به برنامه منظم پست خود اضافه کنید.
  • تولید محتوا در اینستاگرام را بر اساس ترجیحات مخاطبان خود انجام دهید: هنگامی که ایده‌ای در مورد نوع محتوایی که باید پست کنید دارید، گام بعدی این است که تعیین کنید چگونه آن را به طور موثر در اینستاگرام قرار دهید. مهم است که مطمئن شوید محتوایی که ارسال می‌کنید با مخاطبان شما همخوانی دارد تا بتوانید به اهداف خود برسید.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود، برنامه اینستاگرام را باز کنید، روی داشبورد Insights ضربه بزنید و Total Followers را انتخاب کنید.می‌توانید تفکیک‌ها را بر اساس جنسیت، محدوده سنی، شهر و کشور مشاهده کنید و تصویر کاملی از جمعیت‌شناسی حساب خود ارائه دهید. اگر قبلاً محتوایی را در اینستاگرام پست کرده‌اید، می‌توانید داشبورد Insights را نیز بررسی کنید تا ببینید چه کسانی پست‌های شما را در فید خود می‌بینند. روی Accounts Reached ضربه بزنید تا اطلاعات دموگرافیک و ایده بهتری در مورد افرادی که به آنها دسترسی دارید دریافت کنید. حتی اگر به‌دنبال ایده‌های محتوای تازه هستید، می‌توانید از پست‌های گذشته خود استفاده کنید تا ببینید چه چیزی قبلاً بهترین کارکرد را داشته است یا از چه چیزی باید در آینده اجتناب کنید.
اینستاگرام مارکتینگ

نکات مهم در اینستاگرام مارکتینگ

نکات مهم در اینستاگرام مارکتینگ که رعایت آن‌ها برای موفقیت در این زمینه ضروری هستند عبارتند از:

  • داستان خود را بگویید: وقتی صحبت از حضور شما در اینستاگرام به میان می‌آید، هیچ چیز بهتر از اصالت نیست. به عنوان یک برند، مهم نیست که چقدر الگوریتم را بشناسید، مهم‌ترین قطعه از پازل شما و داستان شماست. مهم است که نشان دهید یک انسان در طرف مقابل وجود دارد.بهترین راه برای انجام این کار از طریق کپشن‌های دقیق و معتبر اینستاگرام و استوری‌های اینستاگرام است.
  • از یک لینک در Bio Tool استفاده کنید: برای اکثر بازاریابان در اینستاگرام، افزایش کلیک و فروش مهمترین بخش کار است. پیوند موجود در بیو شما مسلماً یکی از بهترین راه‌ها برای هدایت ترافیک از اینستاگرام است – و برای همه در دسترس است!
  • گرافیک‌ها و میم‌های قابل اشتراک گذاری ایجاد کنید: قدرت محتوای قابل اشتراک گذاری در اینستاگرام بسیار زیاد است. در واقع آنقدر بزرگ است که میم‌ها در واقع به یکی از روش‌های اصلی ارتباط آنلاین تبدیل شده‌اند، به طوری که 55 درصد از افراد 13 تا 35 ساله هر هفته آنها را ارسال می‌کنند.
  • با ستون‌های محتوا سازگار باشید: داشتن یک پیشنهاد ارزش واضح برای جامعه شما حیاتی است – جایی که ستون‌های محتوا وارد عمل می شوند. همانطور که توسط کریستینا گالباتو، استراتژیست رسانه‌های اجتماعی توضیح داده شده است، ستون های محتوا سه تا پنج موضوعی هستند که برند شما به طور مداوم در مورد آنها بحث و ایجاد محتوا می‌کند. ستون‌های محتوا به شما کمک می‌کنند تا جایگاه خود را شفاف کنید. همچنین به آسان‌تر کردن فرآیند برنامه‌ریزی محتوا نیز کمک می‌کنند. به جای تلاش برای ایجاد پست های لحظه آخری، می‌توانید از ستون‌های محتوای خود برای ایجاد استراتژیک تقویم محتوای خود برای ماه پیش رو استفاده کنید.
آموزش اینستاگرام مارکتینگ

سخن آخر

اینستاگرام یکی از بهترین ابزارهایی است که می‌تواند به افزایش شناخت برند، افزایش فروش و سودآوری کسب و کارهای مختلف کمک کند. اما اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار پیچیده است و انجام موفق اینستاگرام مارکتینگ مستلزم برخوردای از تخصص و تجربه فراوان در این زمینه است. بنابراین توصیه می‌کنیم در صورتی که از تخصص، تجربه و زمان کافی برای انجام فعالیت‌های بازاریابی اینستاگرامی برخوردار نیستید، صفر تا صد بازاریابی در اینستاگرام کسب و کار خود را به آژانس تبلیغات و برندینگ پلاکت واگذار کنید.

سوالات متداول

  1. اصول اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

مشخص کردن هدف، درک مخاطبان، تولید محتوای باکیفیت، ثبات قدم و تعامل با مخاطبان مهم‌ترین اصول اینستاگرام مارکتینگ به شمار می‌روند.

  1. مراحل اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

طراحی پست‌ها هماهنگ با اهداف بازاریابی شرکت، برنامه‌ریزی پست گذاشتن بر اساس میزان بهینه و تولید محتوا بر اساس ترجیحات مخابان مهم‌ترین مراحل اینستاگرام مارکتینگ هستند.

  1. نکات مهم بازاریابی اینستاگرامی چیست؟

گفتن داستان خود، استفاده از لینک در بیو، ساختن میم‌ها و گرافیک‌های قابل اشتراک گذاری و داشتن ستون‌های محتوا مهم‌ترین نکات بازاریابی در اینستاگرام به شمار می‌روند.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *