آموزش طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ

کمپین دیجیتال مارکتینگ یک تلاش استراتژیک برای تبلیغ محصولات یا خدمات یک شرکت با استفاده از رویکرد چند کاناله در بسترهای مختلف دیجیتال است. هدف اولیه یک کمپین می‌تواند افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک سایت و ایجاد فروش، افزایش تعامل مشتری یا ایجاد وفاداری بلندمدت به برند باشد. هدف از برنامه ریزی یک کمپین دیجیتال این است که به شما کمک کند مخاطبان خود را شناسایی کنید. همچنین تعیین کنید که هدف شما از برگزاری کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست. به غلاوه در طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ مشخص می‌کنید که از کدام تاکتیک‌ها برای دستیابی به اهداف خود استفاده خواهید کرد. در این مقاله  آموزش طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ را به صورت مختصر ارائه خواهیم کرد. مطالعه این مقاله به شما یک دید کلی درباره استراتژی و گام های طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ خواهد بخشید.

گام اول: اهداف خود را مشخص کنید

اولین مرحله از آموزش طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ  مشخص کردن اهداف کمپین است. این مرحله به شما کمک می‌کند تا پایه و اساس کمپین دیجیتال مارکتینگ خود را ایجاد کنید. همچنین کمک می‌کند  همه چیزهایی را که می‌خواهید از کمپین به دست آورید، مشخص کنید. تعداد انگشت شماری از اهداف مختلف وجود دارد: آگاهی از برند، افزایش فروش، تولید سرنخ و رشد دنبال کنندگان در شبکه‌های اجتماعی. رسیدن به  برخی از این انواع هدف نسبت به سایرین آسان‌تر است. در اینجا چند نمونه از اهداف قابل دستیابی برای کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ آورده شده است:

  • تا پایان سال تعداد فالوورهای شبکه های اجتماعی کسب و کار خود را به 10 هزار نفر افزایش دهید.
  • در 45 روز ترافیک سایت کسب و کار خود در موتورهای جستجو را به 5000 بازدیدکننده در ماه افزایش دهید.
  • 500 مشترک ایمیل واجد شرایط جدید در 30 روز اضافه کنید.

هر هدفی که تعیین می‌کنید یک برنامه عمل خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش ترافیک ارگانیک است،سئو سایت، راهکارهای بهبود رتبه سایت در گوگل راهکار مناسب برای شماست. بر این اساس برنامه شما به شرح زیر خواهد بود:

  • ارزیابی محتوای موجود شما
  • انجام تحقیقات کلمات کلیدی
  • به‌روزرسانی محتوای قدیمی‌تر
  • نوشتن پست‌های جدید

شما می توانید به تعداد دلخواه کمپین بازاریابی آنلاین اجرا کنید. به طور کلی، باید برای هر کمپینی که اجرا می‌کنید یک هدف خاص و قابل اندازه گیری مشخص کنید.

کمپین دیجیتال مارکتینگ

گام دوم: مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

دومین گام از آموزش طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ شنایایی مخاطبان هدف است. این احتمالاً یکی از مهمترین مراحل استراتژی و گام های طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق است. ایجاد یک کمپین بازاریابی که با گروه سنی یا جمعیتی هدف شما همخوانی نداشته باشد، فایده ای ندارد. به این منظور باید داده‌های تعاملات رسانه‌های اجتماعی خود را جمع آوری کنید تا میانگین سنی مشتریان خود را تعیین کنید. همچنین باید مطمئن شوید که لحن، زبان و تصاویر خود را طوری تنظیم کرده‌اید که با آن گروه سنی متناسب باشد.

یکی دیگر از بهترین منابع شناخت مخاطبان هدف گوگل آنالیتیکس است. اگر وب سایت شما ترافیک دریافت کرده است، می‌توانید از طریق داده‌های خود اطلاعاتی مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی را بدست بیاورید.  همچنین انواع محتوایی که بیشترین ارزش را دارند با استفاده از این ابزار قابل شناسایی هستند.

مخاطبان هدف شما از کدام پلتفرم دیجیتالی بیشتر استفاده می‌کنند؟ کمپین بازاریابی خود را طوری تنظیم کنید که در درجه اول بر این پلتفرم متمرکز باشد. سپس بر روی پلتفرم‍‌های ثانویه تمرکز کنید. مثلا، اگر مخاطبان هدف شما بیشتر از ایمیل به اینستاگرام پاسخ می‌دهند، اینستاگرام جایی است که بیشترین توجه شما باید بر آن متمرکز باشد!

گام سوم: دعوت به اقدام کنید

سومین گام از آموزش طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ دعوت به اقدام است. یک کمپین دیجیتال مارکتینگ بدون اقدام فیزیکی که باید توسط مشتری انجام شود چه کاربردی دارد؟ به هر حال، یک کمپین بازاریابی برای تقویت کسب و کار شما است. بسیار مهم است که طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ شما حول یک فراخوان برای اقدام متمرکز شود، یعنی «اکنون اینجا رزرو کنید» و غیره. در نهایت، اگر هیچ اقدام واقعی توسط مشتری هدف شما انجام نشود، کمپین بازاریابی شما ارزش بسیار کمی خواهد داشت.

مشتری شما باید به هر چیزی که نیاز دارد دسترسی داشته باشد تا بتواند در کمپین شما اقدام کند. زمان ارزشمند است و مشتری شما حوصله بازدید از چندین صفحه وب برای یک رزرو ساده را ندارد. اطمینان حاصل کنید که همه چیز از جمله فرم‌های رزرو و اطلاعات تماس در دسترس مشتری قرار داشته باشد. حرفه‌ای بودن طراحی سایت شرکتی در بهبود تجربه کاربر و موفقیت در این گام از طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ بسیار تاثیرگذار است.

گام چهارم: در تولید محتوای خود خلاق باشید

چهارمین گام در آموزش طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ خلاقیت در تولید و انتشار محتواست. در دنیای آنلاین امروزی آزادی زیادی برای خلاقیت وجود دارد. استفاده نکردن از عناصر خلاقانه در محتوای خود برای برجسته کردن واقعی آن یک خطای بزرگ است. اکثر افرادی که دسترسی آنلاین دارند، روزانه توسط تبلیغات فراوان بمباران می‌شوند. این دلیلی است که کمپین بازاریابی شما باید برجسته شود. اطمینان حاصل کنید که از اشکال مختلف رسانه و محتوا استفاده می‌کنید که به خوبی با مخاطبان شما ارتباط برقرار می‌کند. خواه در قالب یک کلیپ ویدیویی، تصاویر پررنگ یا گیف باشد خواه در قالب یک متن- کاری انجام دهید تا توجه مخاطبان را جلب کنید! مخاطبان امروزی زمان بسیار محدودی را در اختیار دارند. بنابراین لازم است محتوای نوشتاری خود را ساده، فشرده و جذاب نگه دارید! تیترهای پررنگ و عبارات کوتاه به کار ببرید. همچنین از تگ لاین و هشتگ جذاب برای جلب توجه استفاده کنید. آموزش تولید محتوای حرفه ای، ابزارها و روش ها می‌تواند در برداشتن این گام مهم به شما کمک کند.

گام پنجم: تعامل با مشتری را جدی بگیرید

پنجمین گام آموزش طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ، برنامه‌ریزی تعامل با مشتریان است. هنگامی که کمپین شما برای عموم راه اندازی شد، دیگر زمانی برای از دست دادن وجود ندارد. اینجاست که تعامل با مشتری کلیدی است. ممکن است کسب و کار شما مورد هجوم سوالاتی در مورد کمپین قرار بگیرد. این یک شانس برای شما برای ایجاد یک رابطه خوب و تجربه مشتری عالی برای مخاطبانتان است. علاوه بر این، این یک راه عالی برای انجام کمی تحقیق در مورد مخاطبان به شمار می‌رود. با پیگیری سوالات متداول آن‌ها، می توانید خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها را بهتر درک کنید. هنگام ایجاد کمپین خود، مطمئن شوید که فضایی را در نظر گرفته‌اید که مشتریان بتوانند با شما تعامل داشته باشند و برای آن آماده شوید.

طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ

سخن آخر

آموزش طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ نیاز به صرف زمان و انرژی زیادی دارد. همچنین برای این که بتوانید کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ موفقیت‌آمیزی را اجرا کنید باید تجربه زیادی را در این مسیر کسب کنید. بنابراین اگر از دانش و تجربه کافی در این زمینه برخوردار نیستید بهتر است طراحی کمپین‌های کسب‌وکار خود را به متخصصان این حوزه واگذار کنید. به این منظور می‌توانید از خدمات آژانس برندینگ پلاکت استقاده کنید. برای دریافت مشاوره رایگان در این زمینه کافیست فرم درخواست مشاوره رایگان را تکمیل کرده و منتظر تماس کارشناسان این شرکت باشید.

 

سوالات متداول

  1. گام‌های طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مشخص کردن اهداف، شناخت مشتریان، دعوت به اقدام، خلاقیت در تولید محتوا و تعامل با مشتریان مهم‌ترین گام‌های کمپین دیجیتال مارکتینگ هستند.

  1. اهداف کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست؟

آگاهی از برند، افزایش فروش، تولید سرنخ و افزایش دنبال کنندگان در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین اهداف کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ هستند.

  1. راه های شناخت مخاطبان هدف چیست؟

استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ابزار کوگل آنالیتیکس بهترین راه‌های شناخت مخاطبان هدف برای هر کسب و کار است.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *