سئو سایت، راهکارهای بهبود رتبه سایت در گوگل

بسیاری از ما امروزه، وقتی به چیزی نیاز داریم – چه پاسخ باشد و چه ایده، استراتژی یا خدمات – با پرسیدن از موتورهای جستجو شروع می‌کنیم.

گوگل به تنهایی 3.5 به میلیارد جستجو در روز پاسخ می‌دهد. همانطور که موتورهای جستجو جزء لاینفک زندگی ما شده‌اند، به همان اندازه نیز جزء لاینفک بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی کسب‌و‌کار محسوب می‌شوند. در واقع، سئو سایت به عنوان بالاترین کانال بازگشت سرمایه در 49 درصد از فعالیت‌های مارکتینگ مورد توجه قرار می‌گیرد.

چگونه می‌توانید از قدرت موتورهای جستجو برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید؟ پاسخ این سوال در بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل نهفته است.

راهکارهای بهبود رتبه سایت در گوگل موضوعی است که در این نوشتار به آن خواهیم پرداخت.

سئو سایت

سئو سایت چیست؟

سئو (SEO) در زبان انگلیسی مخفف عبارت Search Engine Optimization است. این عبارت به فارسی بهینه سازی موتور جستجو ترجمه می‌شود. منظور از بهینه سازی موتور جستجو، قرار گرفتن صفحات وب سایت در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل است.

بر اساس یک تعریف رسمی، سئو عبارت است از بهبود ساختار و محتوای وب سایت شما. به طوری که صفحات آن توسط افرادی که در جستجوی آنچه شما ارائه می‌دهید از طریق موتورهای جستجو هستند، به راحتی کشف شوند.

ساده‌ترین پاسخ برای پرسش سئو سایت چیست به شرح زیر است:

سئو کاری است که شما برای رتبه بالاتر در گوگل و جذب ترافیک بیشتر به سایت خود انجام می‌دهید.

اگرچه گوگل تنها موتور جستجو نیست و رقبایی دارد، اما این موتور جستجو بالغ بر 92 درصد از سهم بازار را تصاحب کرده است. بنابراین نسبت به سایر موتورهای جستجو از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

اهمیت بالا بردن رتبه سایت در گوگل

امروزه اهمیت بالا بردن رتبه سایت در گوگل بیشتر از هر زمان دیگری در استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ مورد توجه قرار گرفته است.

مردم به دنبال چیزهایی هستند که به طور مستقیم و غیر مستقیم با تجارت شما مرتبط است. سئو سایت فرصتی برای ارتباط با این افراد، پاسخ به سوالات آن‌ها، حل مشکلاتشان و تبدیل شدن به یک منبع قابل اعتماد برای آن‌هاست.

مزایای افزایش رتبه سایت در گوگل شامل موارد زیر است:

  • ترافیک وب سایت بیشتر: وقتی سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه می‌شود، ترافیک بیشتری دریافت می‌کند‌‌.ترافیک بیشتر وب سایت معادل افزایش آگاهی از نام تجاری است.
  • مشتریان بیشتر:  برای بهینه سازی سایت شما، باید کلمات کلیدی را هدف قرار دهد. منظور از کلمات کلیدی، اصطلاحات مورد توجه مشتریان/بازدیدکنندگان ایده‌آل شماست.بهینه سازی با کلمات کلیدی به این معنی که ترافیک مرتبط‌تری دریافت خواهید کرد. در نتیجه تعداد مشتریان شما افزایش خواهد یافت.
  • شهرت بهتر: رتبه بالاتر در Google باعث ایجاد اعتبار فوری برای کسب و کار شما می‌شود. اگر Google به شما اعتماد دارد، مردم نیز به شما اعتماد می‌کنند.
  • بازگشت سرمایه بالاتر: یک سایت با عملکرد برتر، ثمرات کمپین‌های تبلیغاتی سما را بهبود می‌بخشد و سرمایه گذاری شما را ارزشمند می‌کند.

بنابراین اگر می‌خواهید آگاهی از برند، دیدن شدن آنلاین، یا مشتریان وفادار خود را افزایش دهید، سئو بهترین راه حل برای شماست. خدمات تخصصی سئو سایت در تهران برای رساندن کسب و کارهای مختلف به این اهداف ارائه می‌شود.

سئو سایت

راهکارهای بهبود رتبه سایت در گوگل

راهکارهای بهبود رتبه سایت در گوگل مختلفی گوناگون و پر تعداد هستند. بهترین این راهکارها شامل موارد زیر است:

  • با تقویت ساختار وب سایت خود شروع کنید: ساختار ضعیف وب‌سایت و معماری اطلاعات می‌تواند حتی بهترین کمپین‌های سئو سایت را نابود کند. بهره‌گیری از خدمات تخصصی طراحی سایت در تهران می‌تواند برای تقویت ساختار سایت‌های گوناگون مفید و کاربردی باشد.
  • زمینه یک تجربه کاربردی عالی را ایجاد کنید: گوگل تجربه کاربری صفحه را به عنوان مجموعه‌ای از سیگنال‌ها تعریف می‌کند. این سیگنال‌ها نحوه درک کاربران از تجربه تعامل با یک صفحه وب، چه در دستگاه‌های تلفن همراه و چه در دستگاه‌های رومیزی، را اندازه‌گیری می‌کنند. سرعت بالای بارگذاری سایت، ابعاد مناسب تصاویر، سازگاری با تلفن همراه و اتصال ایمن مهم‌ترین موارد تاثیرگذار بر تجربه کاربران هستند.
  • محتوای خود را برای گوگل بهینه کنید: ناگفته نماند که باید محتوای عالی بنویسید که خوانندگان را درگیر خود نگه دارد تا بتوانند تا آخرین پاراگراف بخوانند. برای جلب سریع نظر مخاطبان هدف خود، با یک مقدمه خلاصه شروع کنید و عناوین خود را کوتاه نگه دارید. زیرا عناوین طولانی برای خوانندگان جذاب نیستند و به سئو نیز آسیب می‌رسانند. بهتر است طول عناوین خود را بین 135 تا 159 کاراکتر نگه دارید. توضیحات متا را فراموش نکنید. توضیحات متا می‌توانند نرخ کلیک شما را افزایش دهند و متعاقباً ترافیک سایت شما را زیاد کنند.

بهترین ترفندها برای افزایش رتبه سایت در گوگل

ترفندهای گوناگونی وجود دارند که استفاده از آن‌ها می‌تواند در بهبود سئو سایت نقش چشمگیری را ایفا کند.

بهترین ترفندها برای افزایش رتبه سایت در گوگل شامل موارد زیر است:

  • یک لیست کلمات کلیدی برای سایت خود تعریف کنید: این غیر منطقی است که فرض کنیم برای هر کلمه کلیدی مرتبط با صنعت خود رتبه اول را در گوگل کسب خواهید کرد. هدف شما باید حفظ رتبه‌های ارگانیک بالا برای کلمات کلیدی مورد نظر باشد. کلمات کلیدی با حجم بالا و رقابت کم تا متوسط نقطه مناسبی هستند – آن‌ها پتانسیل ترافیک بالایی دارند و رتبه بندی آن‌ها آسان‌تر است. همچنین می‌توانید با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی مانند Signal Discovery بیاموزید که مشتریان با چه کلماتی درباره حوزه شما صحبت می‌کنند.
  • مطابقت کلمات کلیدی با هدف جستجو: هنگامی که کلمات کلیدی برتر خود را شناسایی کردید، گام بعدی این است که آن کلمات کلیدی را با هدف جستجو مطابقت دهید. از نظر گوگل 3 نوع اصلی هدف جستجو وجود دارد: هدف اطلاعاتی: این نوع جستجو نشان می‌دهد که جستجوگر می‌خواهد اطلاعات، راهنمایی یا محتوایی را درباره یک موضوع دریافت کند. هدف تراکنشی: این نوع پرس و جو نشان می‌دهد که جستجوگر مایل به خرید است. هدف ناوبری: این نوع پرس و جو نشان می‌دهد که جستجوگر می‌خواهد از یک سایت خاص بازدید کند یا فروشنده خاصی را پیدا کند. ترفند این است که مشخص کنید هر کلمه کلیدی به کدام نوع هدف مرتبط است و محتوایی ایجاد کنید که نیازهای مخاطبان را برآورده کند.
  • محتوای خوب در رتبه بندی ارگانیک برنده خواهد شد: قبل از اینکه روش‌های فنی برای بهبود رتبه سئو را بررسی کنید، به یاد داشته باشید که نوشتن محتوای با کیفیت بالا حیاتی است. محتوای خوب بیشترین شانس را برای تبدیل شدن به محتوای ویروسی دارد و گوگل در الگوریتم رتبه‌بندی خود به ویروسی بودن محتوا پاداش زیادی می‌دهد. برای اطمینان از رعایت استانداردهای Google برای محتوای با کیفیت، روی نویسندگان با کیفیت سرمایه‌گذاری کنید. استفاده از خدمات تخصصی تولید محتوا در تهران می‌تواند در این زمینه بسیار مفید باشد.
سئو سایت

سخن آخر

طراحی سایت یکی از مهم‌ترین بخش‌های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای مختلف و برندهای شخصی به شمار می‌رود. موفقیت و بازده یک سایت به رتبه آن در موتورهای جستجو، یا اصطلاحا سئو سایت وابسته است. از این رو همه صاحبان کسب و کار باید بر روی بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل سرمایه‌گذاری کنند.

بهترین راه برای  بهبود رتبه سایت در گوگل، استفاده از خدمات تخصصی سئو وب سایت است که توسط متخصصان این حوزه ارائه می‌شود.

آژانس پلاکت ارائه دهنده بهترین خدمات سئو حرفه‌ای انواع سایت‌های شخصی، شرکتی و فروشگاهی است.

متخصصان سئو پلاکت از بهترین و بروزترین ترفندهای افزایش رتبه سایت برای افزایش رتبه سایت در گوگل استفاده می‌کنند.

سوالات متداول

  • سئو سایت چیست؟

سئو سایت به کلیه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در راستای بالا بردن رتبه سایت در گوگل انجام می‌گیرند.

  • اهمیت افزایش رتبه سایت در گوگل چیست؟

افزایش رتبه سایت در گوگل منجر به ترافیک وب سایت بیشتر، ایجاد شهرت و افزایش تعداد مشتریان می‌شود.

  • بهترین راهکارهای بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟

تقویت ساختار وب سایت، ایجاد زمینه تجربه کاربردی عالی و بهینه سازی محتوا برای گوگل بهترین راهکارهای بهبود رتبه سایت در گوگل هستند.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *