تقویم محتوا چیست؟چگونه تقویم محتوا درست کنیم؟

ایجاد و انتشار منظم محتوا نیاز به سازماندهی دارد. اینجاست که یک تقویم محتوا وارد عمل می‌شود. تقویم‌های محتوایی برنامه‌هایی هستند به شما کمک می‌کنند تا از هفته‌ها یا ماه‌ها قبل برای تولید محتوا در وب سایت خود برنامه‌ریزی کنید. ایجاد یک تقویم محتوا از ابتدا ممکن است ترسناک یا طاقت فرسا به نظر برسد، اما شدنی است. در این نوشتار ضمن پاسخ به سوالات تقویم محتوا چیست؟چگونه تقویم محتوا درست کنیم؟ به جزئیات و چگونگی تنظیم تقویم محتوا خواهیم پرداخت.

تقویم محتوا چیست؟

برای آن که بتوانیم درباره تنظیم تقویم محتوا صحبت کنیم، ابتدا لازم است به این پرسش پاسخ دهیم که تقویم محتوا چیست؟

تقویم محتوا یک برنامه سازمان یافته برای تولید و انتشار محتوا در وب سایت شماست. بر اساس این برنامه تصمیم می‌گیرید که چه زمانی محتوا چه محتوایی را تولید و در وب سایت خود منتشر کنید. این برنامه دقیقاً آنچه را که در پست‌های وبلاگ، خبرنامه‌ها، محتوای وب‌سایت، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌های بازاریابی و موارد دیگر درج می‌کنید، مشخص می‌کند. تقویم محتوا یک ابزار ضروری برای بازاریابی محتوا به شمار می‌رود.  بازاریابی محتوا برای استراتژی بازاریابی شما و توانایی برند شما برای جذب و وفادارسازی مشتریان هدف شما حیاتی است. تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش تولید محتوا رتبه‌ وب سایت‌ها در گوگل را بهبود داده است. بنابراین تیم شما باید به طور مداوم محتوای باکیفیت و مرتبط را برای رقابت و دستیابی به مخاطبان خود ارائه دهد. بازاریابی محتوا یک فعالیت ساده نیست. جنبه‌های زیادی برای تدوین و اجرای یک استراتژی موثر وجود دارد که محور اصلی آن برنامه ریزی، تولید و انتشار محتوای شما از طریق کانال‌های مختلف است. تقویم محتوا یکی از بهترین ابزارها برای سازماندهی همه این فعالیت‌هاست.

ساخت تقویم محتوا

چرا به تنظیم تقویم محتوا نیاز داریم؟

ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چرا به تنظیم تقویم محتوا نیاز داریم؟ استفاده از تقویم محتوایی مزایای زیادی دارد. ایجاد تقویم یا برنامه محتوا می‌تواند شیوه برنامه‌ریزی، تولید و انتشار محتوا را متحول کند. استفاده از آن همچنین ممکن است به طور قابل توجهی عملکرد و کیفیت محتوای شما را بهبود بخشد و منجر به افزایش سود شود. مهم‌ترین دلایل اهمیت تقویم محتوا شامل موارد زیر است:

  • با تدوین تقویم محتوا می‌توانید تیم خود را منظم و هماهنگ نگه دارید: یک تقویم محتوایی یک نمای از استراتژی محتوای شما ارائه می‌دهد. این به شما کمک می‌کند اعضای تیم تولید محتوای خود را با هم هماهنگ و فعالیت آن‌ها منسجم و یکپارچه کنید.
  • تدوین تقویم محتوا به ظهور ایده‌های جدید کمک می‌کند: هنگامی که محتوای شما بر اساس موضوع سازماندهی می‌شود و اعضای تیم شما دید واضحی از آنچه در حال انجام است دارند، اغلب به فکر کردن درباره ایده‌های متمایل می‌شوند.
  • با تدوین تقویم محتوا می‌توانید ثبات را در فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ خود حفظ کنید: ثبات در بازاریابی محتوا بسیار مهم است. برای درگیر نگه داشتن مخاطبان خود، باید محتوایی را ارائه دهید که به یادگیری آن‌ها کمک کند و همچنین آنها را سرگرم کند. اگر انتشار پست‌های وبلاگ شما نامنظم است و به طور مداوم با خوانندگان ارتباط برقرار نمی‌کند، احتمالاً مخاطبان شما رشد نخواهند کرد. یک تقویم محتوا شما را در قبال برنامه انتشاری که تنظیم کرده‌اید مسئول و پاسخگو می‌کند. به همین دلیل آموزش تدوین تقویم محتوا مکمل آموزش تولید محتوای حرفه ای، ابزارها و روش ها به شمار می‌رود.

تقویم محتوا شامل چه مواردی است؟

اولین موضوعی که برای آموزش تنظیم تقویم محتوا درباره آن صحبت می‌کنیم، بخش‌ها ضروری در تنظیم این تقویم است. در حقیقت در قدم اول برای ایجاد تقویم محتوا باید بدانیم که: تقویم محتوا شامل چه مواردی است؟

  • محتوای پیش رو: اولین چیزی که باید در تقویم محتوای شما گنجانده شود، محتوای بعدی است که می‌خواهید منتشر کنید. محتوای آینده می‌تواند این موارد باشد: پست‌های وبلاگ، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، عکس‌ها، فیلم‌ها، اینفوگرافیک‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، اخبار و اطلاعیه های شرکت یا صنعت، بیانیه های مطبوعاتی، محتوای فصلی یا مرتبط با رویداد خاص.
  • فعالیت تبلیغاتی: تبلیغات فعالیت موثری برای افزایش فروش محصولات و خدمات شماست. بدون برنامه‌ریزی مناسب و پشتیبانی محتوا، فعالیت‌های تبلیغاتی چندان مورد توجه مشتریان شما قرار نخواهند گرفت. برنامه ‌یزی همه فعالیت‌های تبلیغاتی از قبل و گنجاندن آ‌ن‌ها در تقویم می‌تواند به شما در سازماندهی بهتر کمپین دیجیتال مارکتینگ کمک کند.
  • به روزرسانی‌های محتوا: برای اینکه وب سایت شما در نتایج سئو به خوبی عمل کند، محتوا باید به روزرسانی شود. اگر می‌خواهید هر گونه به‌روزرسانی را برای محتوای فعلی خود برنامه‌ریزی کنید، باید در تقویم محتوای شما گنجانده شود تا بدانید چه زمانی به‌روزرسانی انجام شود. این همچنین به شما کمک می‌کند تا از چرخه عمر محتوای خود و زمان مناسب برای به روز رسانی محتوا مطلع شوید.

آموزش نحوه تنظیم تقویم محتوا

در این بخش به آموزش نحوه تنظیم تقویم محتوا به زبان ساده و به صورت قدم به قدم می‌پردازیم:

  1. تحلیل محتوای موجود: با انجام تجزیه و تحلیل محتوای فعلی خود شروع کنید. از تجزیه و تحلیل‌های قبلی استفاده کنید تا ببینید چه چیزی در گذشته موثر بوده و چه چیزی کار نکرده است. روی اهدافی تمرکز کنید که می‌خواهید با محتوای خود به آن‌ها برسید.
  2. انواع محتوا را در نظر بگیرید: هنگامی که در حال ایجاد یک تقویم محتوا برای تولید محتوا برای رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ و غیره هستید، باید بدانید که چه نوع محتوایی را می خواهید ایجاد کنید.
  3. تحقیق و طوفان فکری را فراموش نکنید: قبل از پر کردن تقویم محتوای خود، بهتر است برای یافتن نوع محتوایی که می‌خواهید ایجاد کنید، طوفان فکری و تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید.
  4. یک گردش کار ایجاد کنید: شما باید یک گردش کار برای هر مرحله از فرآیند تولید و انتشار محتوا ا یجاد کنید. وظایف هر یک از اعضای تیم، مدت زمانی که برای انجام این وظیفه در اختیار دارند و توالی انجام کارها را به دقت مشخص کنید. این کار می‌تواند فرآیند تولید محتوا را شفاف و ساده کند. اگر به نیروی متخصص کافی برای برنامه‌ریزی و اجرای بازاریابی محتوای کسب‌وکار خود دسترسی ندارید، می‌توانید از خدمات تخصصی تولید محتوا در تهران استفاده کنید.
ساخت تقویم تولید محتوا

سخن آخر

تنظیم تقویم محتوا یک فعالیت اساسی برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود. اگرچه برنامه‌ریزی برای تولید و انتشار محتوا در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد، انجام این کار به تجربه و تلاش زیادی نیاز دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم در صورتی که از وقت کافی برای یادگیری و کسب تجربه در این زمینه برخوردار نیستید، تدوین برنامه محتوا و اقدامات مربوط به آن را به متخصصصان این حوزه واگذار کنید. آژانس برندینگ و تبلیغات پلاکت می‌تواند صفر تا صد اقدامات برنامه‌ریزی، تولید و انتشار محتوا برای وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی شما را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت بر عهده بگیرد.

 

سوالات متداول

  1. تقویم محتوا چیست؟

تقویم محتوا برنامه‌ای است که زمان و جزئیات مربوط به انتشار محتوا در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی یک کسب‌وکار را مشخص می‌کند.

  1. چرا به تنظیم تقویم محتوا نیاز داریم؟

تنظیم تقویم محتوا برای هماهنگی فعالیت‌های تولید و انتشار محتوا و همچنین برای دستیابی به ایده‌های جدید یک ضرورت است.

  1. تقویم محتوا شامل چه مواردی است؟

محتوای پیش رو، فعالیت‌های تبلیغاتی و به روزرسانی محتوای موجود در وب سایت مواردی هستند که باید در تقویم محتوا مشخص شوند.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *