مهم‌ترین راه‌های افزایش بازدید سایت در گوگل

از یک بازاریاب یا صاحب کسب و کار بپرسید که در دنیا چه چیزی را بیشتر دوست دارند. احتمالاً به شما خواهند گفت داشتن فروش بیشتر.  یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش فروش برای کسب و کارهای مختلف، افزایش بازدید وب سایت است. بسیاری از کسب و کارها راه‌های جدید و خلاقانه‌ای را برای افزایش ترافیک وب سایت خود امتحان می‌کنند. متاسفانه اطلاعات غلط زیادی در مورد نحوه جذب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت‌ها وجود دارد. این اطلاعات غلط می‌تواند منجر به استفاده مکرر از استراتژی‌های خسته کننده و عدم مشاهده نتایج مثبت شود. در این نوشتار به معرفی بهترین و مهم‌ترین راه‌های افزایش بازدید سایت در گوگل می‌پردازیم. اگر صاحب یک سایت شخصی، شرکتی یا فروشگاهی هستید یا در زمینه طراحی سایت فعالیت می‌کنید مطالعه این مقاله می‌تواند برای شما مفید واقع شود.

 افزایش بازدید سایت در گوگل

با محتوا ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید

افزایش بازدید سایت در گوگل بدون تولید محتوا امکان پذیر نیست. در واقع نمی‌توانید هیچ یک از روش‌ های افزایش بازدید از سایت را بدون تولید محتوای خوب و باکیفیت اجرا کنید. اما چگونه با محتوا ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنیم؟ برای این کار روش‌های گوناگونی وجود دارد که بهترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • اول از همه، کسب و کار شما به وبلاگی نیاز دارد که بتوانید به طور منظم محتوای مفید و طولانی را در آن منتشر کنید. شرکت‌هایی که وبلاگ نویسی می‌کنند 97 درصد لینک‌های بیشتری به وب سایت خود دریافت می‌کنند. وب سایت کسب و کارهایی که وبلاگ دارند، 55 درصد بیشتر از وب سایت کسب و کارهای دیگر مورد بازدید قرار می‌گیرند.
  • در حالی که اخبار و موضوعات پرطرفدار می توانند در کوتاه مدت ترافیک سایت شما افزایش دهند، ارزش زمان و تلاش را ندارند. بهتر است محتوای وبلاگ را پیرامون موضوعاتی ایجاد کنید که همیشه برای مخاطبان شما جالب باشد.
  • سرفصل‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های محتوای شما هستند. بدون یک عنوان قانع کننده، حتی جامع‌ترین پست‌های وبلاگ خوانده نمی شوند. بنابراین لازم است بر هنر تیتر نویسی مسلط شوید.
  • تصاویری عالی ایجاد کنید: از ابزارهای طراحی مانند Canva برای نشان دادن مفاهیم، تجسم داده‌ها و بازآفرینی نمودارها در نام تجاری خود استفاده کنید. هنگامی که سایت‌های دیگر از تصاویر شما استفاده می‌کنند، به سایت شما لینک می‌دهند. تصاویر بهتر و بیشتر به شما فرصت‌های بیشتری برای بهبود رتبه‌بندی و افزایش جذابیت (و در نتیجه افزایش نرخ کلیک) به شما می‌دهد.

آموزش تولید محتوای حرفه ای، ابزارها و روش ها می‌تواند در زمینه افزایش جذب ترافیک به وب سایت شما کمک کند.

با سئو ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید

افزایش بازدید سایت در گوگل مستلزم بهبود رتبه سایت در گوگل است. با توجه به اینکه صفحه اول گوگل 71 درصد از کلیک‌های ترافیک جستجو را به خود اختصاص داده است، به یک استراتژی سئو نیاز دارید. اما سئو چیست؟  سئو عمل بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. با کمک سئو سایت شما می‌تواند در نتایج جستجو برای پرس و جوهای مرتبط بیشتر قابل مشاهده باشد. اصول اولیه سئو شامل موارد زیر است:

  • کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که افراد در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند. همانطور که می‌توانید تصور کنید، برخی از کلمات کلیدی بیشتر از دیگران جستجو می‌شوند. ، با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، می‌توانید ببینید که کدام کلمات کلیدی بیشتر در گوگل جستجو می‌شوند.
  • از کلمات کلیدی طولانی نیز استفاده کنید. رتبه بندی کلمات کلیدی طولانی آسان تر است و بیشترین ترافیک را به سایت شما وارد می‌کند.
  • هنگام ایجاد و انتشار محتوا، حتماً حداقل 1 تا 3 پیوند به صفحات دیگر سایت خود به آن صفحه اضافه کنید. این به افزایش ترافیک آن صفحات کمک می‌کند. همچنین: (الف) بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی‌تری در سایت شما نگه می دارد، (ب) آن‌ها را وادار می‌کند صفحات بیشتری را در سایت شما مشاهده کنند. (ج) به آنها اجازه می‌دهد ارزش بیشتری از سایت شما کسب کنند. همه این موارد رتبه سایت شما را بهبود می‌بخشد و ترافیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت می‌کند.
  • افزایش سرعت بارگزاری صفحات وب سایت یکی از تکنیک های افزایش بازدید گوگل محسوب می‌شود. اگر بارگذاری سایت شما برای مدت طولانی طول بکشد، نرخ پرش سایت بسیار بالا خواهد بود. بنابراین لازم است اطمینان حاصل کنید که صفحات شما تا حد امکان از نظر فنی بهینه شده‌اند. بهینه سازی اندازه فایل تصویر، ساختار صفحه و عملکرد افزونه‌های شخص ثالث برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات بسیار مفید است.

 

با شبکه های اجتماعی افزایش بازدید سایت در گوگل را تجربه کنید

استفاده از شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از روش های افزایش بازدید سایت به شمار می‌رود. بررسی‌ها نشان می‌دهد می‌توانید به آسانی و با کمترین هزینه با شبکه های اجتماعی افزایش بازدید سایت در گوگل را تجربه کنید. بهترین تکنیک‌ها برای استفاده از این روش شامل موارد زیر است:

  • تولید محتوای عالی و امید به اینکه مردم آن را پیدا کنند کافی نیست. برای کسب نتایج بهتر محتوای خود را در محبوب‌ترین کانال‌های رسانه های اجتماعی برای مخاطبان خود تبلیغ کنید. توییتر(ایکس) برای لینک‌های کوتاه، سریع (و وسوسه‌انگیز) ایده‌آل است. در حالی که پست‌های کسب‌وکار Google می‌توانند به نمایش سایت شما در نتایج جستجوی محلی کمک کنند. اینستاگرام نیز می‌تواند یک بستر ایده‌آل برای تبلیغ محصولات و خدمات شما و افزایش ترافیک وب سایت کسب و کار شما باشد.
  • هنگامی که محتوای خود را در توییتر، اینستاگرام و سایر کانال‌های دوستدار هشتگ به اشتراک می‌گذارید، هشتگ‌های مرتبط را برای بهبود دسترسی پست‌ها استفاه کنید. لازم است هشتگ‌ها را کاملاً مختص موضوع پست نگه دارید. با این روش مخاطبان اصلی شما که احتمالاً محتوای شما را می‌خوانند و به اشتراک می‌گذارند، آن را کشف خواهند کرد.
مهم‌ترین راه‌های افزایش بازدید سایت در گوگل

سخن آخر

راه‌های افزایش بازدید سایت در گوگل بسیار متنوع و گسترده هستند. اما بهترین و کارسازترین روش‌ها برای افزایش ترافیک وب سایت روش‌هایی است که در این مقاله به آن اشاره شد.

امروزه، با افزایش سرمایه‌گذاری کسب‌وکارهای مختلف در زمینه دیجیتال مارکتینگ استفاده از خدمات تخصصی طراحی سایت در تهران ضرورت بیشتر پیدا کرده است. خدمات تخصصی طراحی سایت و افزایش ترافیک آن می‌تواند انقلابی را در فروش کالاها و خدمات کسب و کارهای مختلف ایجاد کند. بنابراین توصیه می‌کنیم بدون اتلاف وقت با آژانس پلاکت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه برای دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

 

سوالات متداول

  1. بهترین راه‌های افزایش بازدید سایت در گوگل چیست؟

تولید محتوای حرفه‌ای، سئوی محتوا و استفاده از شبکه‌های اجتماعی بهترین راه‌های افزایش بازدید سایت در گوگل محسوب می‌شوند.

  1. اهمیت تولید محتوای باکیفیت در افزایش بازدید سایت چیست؟

تولید محتوا اولین و مهم‌ترین روش افزایش بازدید سایت است. بدون تولید محتوا اجرای سایر تکنیک‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

  1. سئو وب سایت چیست؟

سئو به رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو گفته می‌شود. سئو وب سایت نقش بسیار مهمی را در افزایش بازدید از وب سایت ایفا می‌کند.

  1. اهمیت شبکه‌های اجتماعی در افزایش ترافیک وب سایت چیست؟

تولید محتوای باکیفیت لازم است اما کافی نیست. برای جذب ترافیک بیشتر باید محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *