تخمین هزینه تولید محتوای حرفه ای و استاندارد

تولید محتوا پایه و اساس تمام تلاش‌های بازاریابی دیجیتال مدرن است. تولید محتوا  به عنوان فرآیند انجام تحقیقات، تولید ایده‌های استراتژیک، تبدیل آن ایده‌ها به محتوای با ارزش و سپس به اشتراک گذاشتن آن با مخاطبان هدف تعریف می‌شود. محتوا انواع مختلفی دارد و هزینه تولید محتوا پیش از هر چیز به نوع آن وابسته است. البته عوامل دیگری نیز بر تخمین هزینه تولید محتوای حرفه ای و استاندارد اثر می‌گذارند که در این نوشتار درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

تولید محتوا چیست؟

اصطلاح «تولید محتوا» به مجموعه کاملی از فعالیت‌ها با هدف ایجاد اطلاعات برای دستیابی، ارتباط و تعامل با مخاطب هدف دلخواه اشاره دارد. هنگامی که در تولید محتوا شرکت میکنید، هدف شما این است که با افراد خاصی که توسط پرسونای مخاطب تعریف شده است، ارتباط برقرار کنید. به همین دلیل، یک تولید محتوای معمولی بر ایجاد سه نوع محتوا تمرکز دارد:

  • آموزشی: این نوع محتوا به مخاطب کمک می‌کند تا بر مسائل یا چالش‌های خاصی غلبه کند.
  • عاطفی:این محتوا از اصول بازاریابی احساسی استفاده می‌کند تا احساسی منحصر به فرد مانند شادی، غم، عصبانیت، ناامیدی و غیره را ایجاد کند.
  • تجاری:محتوای تجاری مخاطبین را درگیر یک گفتگوی متقاعد کننده می‌کند و آن‌ها را به نقطه خرید می‌رساند.

دسته‌بندی‌های گوناگونی برای تولید محتوا وجود دارد. یکی از رایج‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

  1. تولید محتوای سئو: ایجاد محتوای سئو به نوشتن مقالات و صفحات وب سایت با هدف کلمات کلیدی اشاره دارد. کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که مشتریان ایده آل شما در گوگل تایپ می‌کنند.در خدمات تخصصی تولید محتوا در تهران هزینه تولید محتوای استاندارد بر اساس معیارهای گوناگونی محاسبه می‌شود.
  2. تولید محتوای وبلاگ: ایجاد محتوای وبلاگ شامل نوشتن مقالات با کیفیت بالا، با هدف کلمات کلیدی و با فرم طولانی (در آنجا خط تیره) در مورد موضوعات مرتبط با مخاطبان شما است. هدف، رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی، ایجاد ترافیک واجد شرایط برای وب سایت، نشان دادن تخصص و جلب اعتماد مشتریان بالقوه است. اما تمام تولید محتوای وبلاگ نباید بر SEO متمرکز باشد. بسیاری از کسب‌وکارها از پست‌های وبلاگ برای اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌های محصول و خدمات و همچنین نگاهی به فرهنگ و ارزش‌های اصلی خود استفاده می‌کنند.
  3. تولید محتوای رسانه های اجتماعی: تولید محتوای رسانه‌های اجتماعی به اندازه تولید محتوای سئو مهم است، اما کمتر به کلمات کلیدی مربوط است و بیشتر به ظاهر و ارائه اطلاعات مربوط می‌شود. بهترین پست های رسانه های اجتماعی از نظر بصری جذاب، به راحتی قابل هضم و دارای شخصیت هستند.

تولید محتوای رسانه‌های اجتماعی با توجه به پلتفرم رسانه اجتماعی که برای آن محتوا ایجاد می‌کنید متفاوت خواهد بود—یک ایده عالی پست فیس‌بوک با ایده اینستاگرام متفاوت خواهد بود، که با لینکدین، تیک تاک یا ردیت متفاوت است.

تخمین هزینه تولید محتوای حرفه ای و استاندارد برای هر یک از انواع محتوا به گونه متفاوتی انجام می‌شود.

هزینه تولید محتوای متنی

اشکال مختلف تولید محتوا

تخمین هزینه تولید محتوای حرفه ای و استاندارد در قالب‌ها و اشکال مختلف به گونه متفاوتی انجام می‌شود. اشکال مختلف محتوا شامل موارد زیر است:

  • محتوای نوشتاری: این نوع محتوا توسط نویسندگان آزاد، وبلاگ نویسان، بازاریابان محتوا، روزنامه نگاران، کپی رایترها، نویسندگان فنی و سایر متخصصان حرفه‌ای انجام می‌شود. تولید محتوای نوشتاری برای اهداف مختلف مانند اطلاع رسانی، آموزش، متقاعدسازی یا سرگرمی انجام می‌شود. هزینه تولید محتوای حرفه‌ای نوشتاری نسبت به سایر انواع محتوا مقرون به صرفه است. زیرا تولید محتوای متنی یا نوشتاری به تجهیزات خاصی نیاز ندارد.
  • محتوای ویدئویی: سازندگان محتوای ویدیویی افراد یا گروه‌هایی هستند که ویدیوها را در پلتفرم‌های آنلاین مانند YouTube، Vimeo، TikTok و سایر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی تولید و به اشتراک می‌گذارند. محتوای ویدئویی در وب سایت کسب و کارهای نیز برای معرفی محصولات و خدمات کاربرد زیادی دارد. همچنین تولید محتوای ویدئویی برای اهداف آموزشی نیز بسیار رایج است. محاسبه هزینه محتوا تخصصی از نوع ویدئویی بسته به کیفیت ویدئو و تجهیزات مورد استفاده از تولید آن متفاوت است.
  • محتوای صوتی: سازندگان محتوای صوتی افراد یا نهادهایی هستند که محتوای صوتی مانند پادکست، موسیقی، کتاب صوتی، جلوه‌های صوتی و کارهای صوتی را تولید و منتشر می‌کنند. نوازندگان، هنرمندان و صداپیشگان در این دسته قرار می‌گیرند. از مزایای منحصر به فرد این نوع تولید کننده محتوا می توان به امکان ارتباط با شنوندگان به صورت شخصی و صمیمی اشاره کرد.
  • محتوای بصری: سازندگان محتوای بصری افرادی هستند که در تولید محتوای بصری مانند عکس، فیلم، گرافیک، انیمیشن و تصاویر تخصص دارند. این متخصصان برای اهداف مختلف مانند بازاریابی، تبلیغات، برندسازی، رسانه‌های اجتماعی و سرگرمی محتوا تولید می‌کنند.
  • محتوای شبکه‌های اجتماعی: سازندگان محتوای رسانه‌های اجتماعی افرادی هستند که در پلتفرم‌های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب یا تیک تاک فالوورهای قابل توجهی به دست آورده‌اند. این افرا توانایی تأثیرگذاری بر نظرات، رفتارها و تصمیمات خرید دنبال کنندگان خود را دارند. آن‌ها معمولاً دارای تخصص، اعتبار و شخصیت متمایز هستند که برای مخاطبان خود جذابیت دارد. اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی را می‌توان بر اساس جایگاه یا صنعت آنها، مانند زیبایی، مد، تناسب اندام، مسافرت یا غذا دسته بندی کرد.

چگونگی تخمین هزینه تولید محتوای حرفه ای و استاندارد

دستیابی به محتوای با کیفیت بالا مستلزم سرمایه گذاری گسترده‌ای است. به عنوان مثال، شما باید با تحقیق، استخدام نویسنده، گرافیست، ویراستار و خدمات تخصصی طراحی سایت در تهران وب سایت خود شروع کنید.برای تسلط کامل بر چگونگی تخمین هزینه تولید محتوای حرفه ای و استاندارد باید به موارد زیر توجه کنید:

  • هزینه تولید محتوا متنی: هزینه تولید محتوا متنی پیش از هر چیز تحت تاثیر زبان آن است. تولید محتوای متنی در ایران به زبان‌های غیر از فارسی نسبت به تولید محتوای متنی فارسی قیمت بیشتری دارد. طول متن و تعداد کلمات آن نیز بر قیمت محتوا تاثیر می‌گذارد. کیفیت محتوای متنی، برای مثال سئو بودن آن دیگر عامل موثر بر تعرفه محتوا به شمار می‌رود. زمان بندی محتوا آخرین عامل مهم تاثیرگذار بر هزینه محتوا متنی است. هرچه زمان بندی تحویل محتوا کوتاه‌تر باشد هزینه تولید آن بیشتر خواهد بود.
  • هزینه تولید محتوای ویدئویی: هزینه تولید محتوای ویدئویی غالبا بر اساس طول ویدئو بر اساس دقیقه محاسبه می‌شود. کیفیت محتوای ویدئوها تا حد زیادی وابسته به ابزار مورد استفاده در تولید آن‌هاست. ابزارهای تولید محتوای ویدئویی گران هستند. همچنین برای تولید این نوع محتوا وقت و انرژی زیادی صرف می‌شود، هزینه تولید محتوای ویدئویی نسبتا گران است.
  • هزینه تولید محتوای صوتی: تعرفه تولید محتوای صوتی به دو شکل محاسبه می‌شود: بر اساس تعداد کلمه و بر اساس طول ویدئو بر اساس دقیقه. هزینه تولید محتوای صوتی اغلب نسبت به محتوای متنی بیشتر و نسبت به محتوای ویدئویی کمتر است.

راهکار کاهش هزینه تولید محتوا

کسب و کارهای مختلف ممکن است برای رونق بیشتر خود به تولید انواع مختلف محتوا نیاز داشته باشند. اگر به تخمین هزینه تولید محتوای حرفه ای و استاندارد بپردازید، خواهید دید که تهیه همه تجهیزات تولید محتوا بسیار پر هزینه است. برای مثال برای تهیه محتوای ویدئویی به دوربین حرفه‌ای و برای تهیه محتوای صوتی به میکروفون قدرتمند نیاز دارید. برای تهیه محتوای نوشتاری سئو شده نیز نیاز به صرف زمان زیاد برای کسب مهارت نویسندگی و سئو خواهید داشت. بهترین راهکارکاهش هزینه تولید محتوا، برونسپاری آن به متخصصان این امر است. این کار شما را از تهیه تجهیزات تولید محتوا و کسب مهارت‌های پیچیده برای این کار معاف می‌کند.

سخن آخر

بهترین راه برای تخمین هزینه تولید محتوای حرفه ای و استاندارد مشورت با متخصصان این امر است. کارشناسان آژانس برندینگ پلاکت آماده ارائه انواع خدمات تولید محتوا به کسب و کارهای گوناگون هستند. برای اطلاع از تعرفه و هزینه انواع محتوا می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان این آژانس استفاده کنید.

هزینه تولید محتوا

سوالات متداول

  1. تولید محتوا به چه معناست؟

تولید محتوا به معنای تبدیل ایده‌ها به متن، صوت، تصویر و ویدئو با اهداف مختلفی مانند فروش و آموزش است.

  1. انواع محتوای حرفه ای و استاندارد کدامند؟

محتوای متنی، محتوای صوتی، محتوای ویدئویی و محتوای بصری انواع محتوای حرفه‌ای و استاندارد برای کسب و کارهای مختلف هستند.

  1. تخمین هزینه تولید محتوای حرفه ای و استاندارد به چه شکل است؟

تخمین هزینه تولید محتوای حرفه ‌ای و استاندارد برای هر نوع محتوا به شکل مختلفی انجام می‌شود.

  1. تخمین هزینه تولید محتوای متنی به چه شکل است؟

تعداد کلمات و کیفیت متن مهم‌ترین عوامل موثر بر هزینه تولید محتوای متنی است. زبان محتوا و زمان بندی تحویل نیز بر تعرفه تولید محتوا تاثیر می‌گذارند.

  1. معیارهای موثر بر هزینه محتوای ویدئویی چیست؟

طول ویدئو و کیفیت آن مهم‌ترین معیارهای موثر بر هزینه تولید محتوای ویدئویی به شمار می‌روند.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *