راهنمای جامع دیجیتال مارکتینگ پزشکی

دیجیتال مارکتینگ پزشکی چیست؟

امروزه دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال بخش مهمی از هر کسب و کاری است که مشغول به انجام آن هستیم و این موضوع در دنیای سلامت و پزشکی نیز صدق می کند. دیجیتال مارکتینگ جذابیت زیادی پیدا کرده است زیرا مردم برای دسترسی سریع به یک متخصص به راحتی از خانه خود به اینترنت روی می‌آورند. نتایج یک نظرسنجی نشان داد که بیش از 75٪ از پاسخ دهندگان دوست دارند به طور آنلاین با متخصصان خود صحبت کنند.

برای درک اهمیت دیجیتال مارکتینگ پزشکی کافی است نگاهی بیندازید که در یک دقیقه چه مقدار داده در اینترنت ایجاد می‌شود. بازاریابی دیجیتال و غیر دیجیتال دیگر از یکدیگر جدا نیستند و یکدیگر را بهبود می‌بخشند. به عنوان مثال، بازاریابان می توانند با بهره گیری از محتوای عالی، مشتریان را در شبکه های اجتماعی جذب کنند و از برگزاری کمپین‌ها برای ایجاد تعامل و وفاداری مشتری استفاده کنند.

دیجیتال مارکتینگ صنعت پزشکی نحوه فعالیت بازاریابان این صنعت را به طور کلی تغییر داده است. با تکامل چشم انداز دیجیتال، صنعت دیجیتال مارکتینگ در پزشکی برای رشد هر شرکت فعال در این حوزه حیاتی است. نکته حائز اهمیت دیگر این است که دیجیتال مارکتینگ پزشکی ارتباط نزدیکی با برندینگ پزشکی دارد.

دیجیتال مارکتینگ پزشکی

اهمیت دیجیتال مارکتینگ در صنعت پزشکی

برآوردهای مختلفی انجام شده در حوزه دیجیتال مارکتینگ پزشکی نشان می‌دهد که گردش مالی این بازار تا سال 2025 از 504 میلیارد دلار فراتر رود. بازاریابان و فروشندگان این فضا باید این سیر رشد را درک کنند و با درک اکوسیستم این صنعت، روش‌هایی را برای استفاده از این فرصت طلایی پیدا کنند. استفاده از این فرصت شامل تعیین تاکتیک‌هایی برای به دست آوردن مشتری و در نهایت رشد درآمد خواهد بود.

دیجیتال مارکتینگ با بیش از چهار میلیارد کاربر اینترنت در سطح جهان، و بیش از 3.4 میلیارد کاربر فعال رسانه‌های اجتماعی گسترده‌تر از هر زمان دیگری دنبال می شود.

دیجیتال مارکتینگ پزشکی راهی برای دستیابی به مخاطبانی بسیار بیشتر است. بسیار بیشتر از تعداد مشتری که می‌توانستید تنها با روش‌های سنتی جذب کنید. به طور خلاصه سه دلیل مهم برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ در خدمات درمانی عبارتند از:

  1. استفاده از دیجیتال مارکتینگ در خدمات درمانی یک روند تکرار درآمدزا ایجاد می‌کند و به صاحبان مشاغل صنعت پزشکی امکان می‌دهد ارزش بیشتری به کسب و کار خود بیفزایند.
  2. دیجیتال مارکتینگ سلامت به افراد این امکان را می‌دهد تصمیمات بازاریابی مبتنی بر داده بگیرند. این تصمیمات از درصد خطای بسیار پایینی برخوردارند.
  3. بازاریابی صنعت پزشکی به صاحبان مشاغل امکان می‌دهد که روابط با مشتریان وفاداری آن‌ها را به درآمد تجاری تبدیل کنید.

دیجیتال مارکتینگ در صنعت پزشکی

مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ در خدمات درمانی

  1. مشخص نمودن محدوده بازار هدف: دیجیتال مارکتینگ در صنعت پزشکی به صاحبان این مشاغل امکان می‌دهد به طور مستقیم بازار هدف خود را نشانه بگیرید و به این منظور پیام‌های مربوط به جمعیت خاص، منطقه (محلی یا ملی) و مناطق خاص را برای افراد خاص تنظیم کنید.
  2. نظارت دقیق بر رفتار مشتری: ابزارهای دیجیتال مارکتینگ تجزیه و تحلیل‌های فوق العاده دقیقی را ارائه می‌دهند که به صاحبان مشاغل خدمات بهداشتی درمانی امکان می‌دهد عملکردهای مشتریان را در پاسخ به پیام‌ها و تبلیغات ردیابی کنند.
  3. فضای انعطاف پذیر: دیجیتال مارکتینگ فضای انعطاف پذیری دارد که به افراد امکان انعطاف پذیری در تغییر سریع پیام‌ها، پاسخگویی به پرسش‌های مخاطبان، نگرانی‌ها و زمینه‌های مورد علاقه آن‌ها را می‌دهد. با استفاده از این نظرات مشتریان صاحبان مشاغل صنعت بهداشت و درمان تلاش خود را برای بهبود کارایی و اصلاح نقطه ضعف‌ها از دیدگاه مشتریان متمرکز خواهند نمود.
  4. مقرون به صرفه بودن: دیجیتال مارکتینگ در صنعت پزشکی می‌تواند به طرز باورنکردنی مقرون به صرفه باشد. دیجیتال مارکتنیگ پزشکی به متولیان این بخش این امکان را می‌دهد که با کسر بخش بزرگی از هزینه تبلیغات سنتی به تعداد زیادی از مشتریان مناسب، در مکان مناسب، با پیام‌های مناسب برسند.

مهم‌ترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ پزشکی

در این بخش از مقاله برخی از مهم‌ترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ پزشکی را مطرح می‌کنیم:

  1. استراتژی طراحی سایت و سئو: پیاده سازی یک استراتژی کارآمد در زمینه سئو به موفقیت یک تجارت خدمات بهداشتی درمانی کمک می‌کند. با کمک یک آژانس حرفه‌ای که ارائه دهنده خدمات مشاوره کسب و کارهای حوزه پزشکی و سلامت است، می‌توانید بازدید بیشتری از وب سایت خود ایجاد کنید. 77٪ از افرادی که نگرانی سلامتی خود هستند، از Google ، Bings و سایر موتورهای جستجوگر برتر استفاده می‌کنند. افرادی که به دنبال یک پزشک، تراپیست، درمانگر و سایر خدمات بهداشتی و درمانی می‌گردند از جمله این افراد جست و جو کننده هستند. بیش از 70٪ افرادی که به دنبال جستجوهای آنلاین مربوط به سلامتی هستند از صفحه اول موتور جستجو عبور نمی‌کنند. 47٪ از جستجوگران آنلاین برای اطلاعات بیشتر در مورد یک پزشک یا یک مرکز پزشکی جستجو می‌کنند. این آمار بیان کننده اهمیت فراوان سئو وب سایت در دیجیتال مارکتینگ پزشکی است.
  2. استراتژی بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی: در دیجیتال مارکتینگ خدمات درمانی از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط بیشتر با افراد از جمله بیماران و مراجعه کنندگان استفاده می شود. بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به بیمارستان‌ها، کیلنیک‌ها و پزشکان این امکان را می‌دهد تا بازار هدف مورد نظر خود را از نظر سن، جنسیت، محل سکونت و موارد دیگر مورد شناسایی قرار دهند. با بازاریابی در شبکه های اجتماعی، نه تنها کارفرمایان قادر به ارائه خدمات بهداشتی خود خواهند بود، بلکه می‌توانند به مردم درباره برخی از نکات بهداشتی آموزش دهند. آمار زیر اهمیت رسانه های اجتماعی در صنعت بهداشت و درمان را نشان می‌دهد: 94.41٪ مراکز بهداشتی در ایالات متحده از حساب فیس بوک و 82٪ از حساب توییتر استفاده می‌کنند. 60٪ از کاربران شبکه های اجتماعی عاشق نکات مربوط به سلامتی هستند که توسط متخصصان به صورت آنلاین ارسال شده است. 83٪ از کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایالات متحده اطلاعات مربوط به سلامت را در این شبکه‌ها جستجو کرده‌اند. 91٪ از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز اعتراف کردند که اطلاعات سلامتی که در شبکه های اجتماعی جستجو کرده‌اند به آنها در تصمیم گیری بهتر کمک کرده است.
  3. استراتژی انتشار و تولید محتوا: انتشار و تولید محتوا از موثرترین ابزارهای دیجتیال مارکتینگ پزشکی برای ارتباط متخصصان مراقبت های بهداشتی با بیماران بوده است. تولید محتوا چه از طریق مقالات، پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک‌ها، محتوای ویدیویی و موارد دیگر به صاحبان مشاغل پزشکی امکان می‌دهد تخصص خود را با بیماران به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، اگر یک متخصص رژیم درمانی هستید، می‌توانید در مورد نکات مربوط به رژیم غذایی مطالب و نکاتی به اشتراک بگذارید و توصیه های تغذیه‌ای، نکات تناسب اندام و موارد دیگر را ارائه دهید. هدف، تهیه محتوای ارزشمند است. آمار زیر اهمیت بازاریابی محتوا در بخش مراقبت‌های بهداشتی را نشان می‌دهد. بازاریابی‌های ویدئویی مراقبت‌های بهداشتی در طول یک سال 66٪ منجر به رسیدن بیشتر به اهداف می‌شوند. 83٪ از سازمان‌های بهداشتی یک استراتژی بازاریابی محتوا را اجرا می‌کنند. 58٪ از بازاریابان بهداشت وبلاگ دارند.

راهنمای جامع دیجیتال مارکتینگ پزشکی

سخن آخر

این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که دیجیتال مارکتینگ در صنعت خدمات درمانی برای موفقیت یک کسب کار حرفه‌ای در این زمینه ضروری است. اهمیت بازاریابی دیجیتال در کسب و کارهای خدمات بهداشتی و درمانی را نمی‌توان دست کم گرفت. فعالیت و حضور در شبکه‌های اجتماعی برای رشد و جذب مخاطب بسیار مهم است زیرا به صاحبان مشاغل امکان می‌دهد تا با مخاطبان بیشتری که در دنیای دیجیتال گشت می‌زنند ارتباط برقرار کنند. آژانس برندینگ پلاکت ارائه دهنده‌ی به روزترین خدمات در زمینه دیجیتال مارکتینگ صنعت پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی است. توصیه ما به پزشکان و صاحبان مشاغل خدمات بهداشتی درمانی استفاده از خدمات مشاوره رایگان این مجموعه در زمینه دیجیتال مارکتینگ پزشکی است.

سوالات متداول

  1. دیجیتال مارکتینگ پزشکی چیست؟

دیجیتال مارکتینگ پزشکی به مجموعه‌ای از اقدامات برای فروش بیشتر در بخش صنعت پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی از طریق ابزارهای دیجیتال از جکله وب سایت و شبکه های اجتماعی و تولید محتوا اشاره دارد.

  1. مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

مقرون به صرفه بودن، شناسایی دقیق بازار هدف و نظارت دقیق بر رفتار مشتری از جمله مهم‌ترین مزایای دیجیتال مارکتینگ به شمار می روند.

  1. مهم‌ترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ پزشکی کدامند؟

استراتژی طراحی سایت و سئو، استراتژی بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی و استراتژی انتشار و تولید محتوا مهم‌ترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ پزشکی محسوب می‌شوند.

  1. انواع روش‌های تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ پزشکی کدامند؟

مقالات، پست‌های وبلاگی، اینفوگرافیک‌ها و ویدئو‌ها روش‌های استراتژی تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ پزشکی هستند.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *