صفر تا صد طراحی لوگو حرفه ‌ای

همانطور که می‌دانید لوگو برای هر کسب و کاری، بزرگ یا کوچک، ضروری است. در حقیقت لوگو به عنوان پایه برندسازی و نمادی است که مشتریان با شرکت مرتبط می‌کنند. لوگو چیزی است که باید مفتخر به درج آن در تابلوهای ساختمان و خودرو، لباس و لوازم التحریر شرکت باشید. یک لوگوی حرفه‌ای باید منحصر به برند شما باشد و توسط مشتریان شما قابل تشخیص باشد و امضای محصولات و خدمات شما باشد. در این مقاله قصد داریم تا آموزش صفر تا صد طراحی لوگو حرفه‌ای را برای شما تشریح کنیم. اگرچه طراحی لوگو حرفه‌ای فعالیتی تخصصی و نیازمند دانش و تجربه است، مطالعه این مقاله می‌تواند دید مناسبی راجع به این فعالیت به شما بدهد.

لوگو حرفه ای

اهمیت طراحی لوگو حرفه ای

پیش از آن که آموزش صفر تا صد طراحی لوگو حرفه ‌ای را شروع کنیم، مختصری درباره اهمیت طراحی لوگو حرفه ای صحبت می‌کنیم:

اگر یک لوگوی حرفه‌ای داشته باشید، مشتریان بالقوه بیشتر با شما تجارت می‌کنند. ممکن است فکر کنید شما کسی هستید که اولین تأثیر را می‌گذارد، اما در واقع اینطور نیست. لوگوی شما این کار را انجام می‌دهد. مردم ابتدا به نمایه شما به صورت آنلاین نگاه می‌کنند و می بینند که آیا متقاعد شده اند یا خیر. اگر متقاعد شده باشند پس آن‌ها با شما تماس می‌گیرند و از شما قیمت می‌خواهند. اکثراً، یک لوگو اولین تصویر از برندسازی است که مردم می‌بینند و در همه جا ظاهر می‌شود. از کارت‌های ویزیت گرفته تا بروشورها و البته وب‌سایتی که برای دیدن همه وجود دارد.

اگر لوگو با مخاطبان هدف شما ارتباط برقرار نکند، مشتریان یا خوانندگان برای مدت طولانی باقی نخواهند ماند.  به عنوان مثال، اگر یک برند تولید  تی شرت دارید، اگر لوگوی شما جذاب به نظر می‌رسد، مشتریان ممکن است باور کنند که محصولات شما نیز همینطور است. یا یک شرکت حقوقی را تصور کنید که دارای لوگوی بی کیفیتی است. آیا شما به عنوان مشتری این تصور را خواهید داشت که این شرکت موفقی است که می‌توانید به آن اعتماد کنید؟ البته که  نه! پس بهتر است که هرگز اهمیت طراحی لوگو حرفه‌ای را دست کم نگیرید.

برای آن که خیالتان از بابت داشتن بهترین لوگو راحت باشد، می‌توانید به جای آن که خود آن را طراحی کنید از خدمات بهترین شرکت طراحی لوگو در تهران استفاده کنید. شرکت پلاکت بهترین خدمات طراحی لوگو برای کسب و کارهای مختلف را با مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌دهد.

مراحل طراحی لوگو حرفه ای

آموزش صفر تا صد طراحی لوگو حرفه ‌ای را می‌توان به 6 مرحله کلی تقسیم کرد. مراحل طراحی لوگو حرفه ای عبارتند از:

  1. ارزیابی برند
  2. تحقیق در صنعت
  3. تهیه فهرست از محل استفاده از لوگو
  4. ترسیم انواع مفاهیم لوگو
  5. ترسیم پیش نویس‌های دیجیتال در نرم افزار
  6. بازخورد اصلاحی طراحی لوگو

دو مرحله اول از طراحی لوگو

همانطور که گفتیم آموزش صفر تا صد طراحی لوگو حرفه ‌ای شامل 6 مرحله است. در این بخش از آموزش طراحی لوگو رایگان دو مرحله اول را تشریح می‌کنیم:

مرحله 1. نام تجاری را ارزیابی کنید – اولین قدم شما در فرآیند طراحی لوگو این است که بفهمید برند چه چیزی را تجسم می‌کند و اهداف کسب و کار چیست. این مرحله به عنوان مرحله کشف مشتری شناخته می‌شود. هر ذره بینشی که می‌توانید در مورد شرکت و افرادی که آن را تشکیل می‌دهند گردآوری کنید،  به موفقیت طراحی شما در طولانی مدت کمک کند. در اینجا چند سوال کلی وجود دارد که می‌توانید تحقیقات مشتری خود را با آ‌‌‌‌ن‌ها شروع کنید:

چرا طراحی می‌کنید؟ سعی می‌کنید چه مشکلی را حل کنید؟ اگر برند شما یک شخص بود، از چه صفت هایی برای توصیف آن استفاده می‌کردید؟ (باهوش، محتاط و غیره). صدای برند شما چگونه است؟(فصیح و رسمی، شوخ با زبان عامیانه و…) کدام باورها و ارزش ها برای برند شما مهم هستند؟ پیشنهاد ارزش منحصر به فرد شما چیست؟ شرکت شما چه چیزی را ارائه می‌دهد که رقبای شما ارائه نمی‌دهند؟ شما می‌خواهید مشتریان شما برند شما را برای دوستان خود چگونه توصیف کنند؟

مرحله 2. تحقیق در مورد صنعت – هیچ برندی در خلاء وجود ندارد.  هر شرکتی مجبور است با استانداردهای صنعت خود مقابله کند، حتی اگر همه تلاش خود را برای برجسته شدن انجام دهد. بنابراین گام بعدی در فرآیند طراحی لوگو، تحقیق در مورد نوع لوگوهایی است که رقبا و رهبران صنعت دارند. به این مرحله کشف صنعت گفته می‌شود.

از لوگوهای دیگر در صنعت خود می‌توانید موارد زیر را جمع آوری کنید: کدام تکنیک‌های لوگو برای صنعت شما کار می‌کند؟ به عنوان مثال، رنگ‌های برند یا اشکال خاص کدام تکنیک‌های لوگو بیش از حد مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ کدام تکنیک‌های لوگو نادیده گرفته می‌شوند، که ممکن است الهام بخش راه‌هایی برای برجسته شدن باشند؟ چه نوع مشتریانی بر صنعت شما تسلط دارند؟ (یا رقبای شما ترجیح می دهند کدام مشتریان را هدف قرار دهند).

طراحی لوگو حرفه ای

مراحل سوم و چهارم طراحی لوگو حرفه ای

همانطور که گفته شد سومین و چهارمین مرحله از آموزش صفر تا صد طراحی لوگو حرفه ‌ای تهیه فهرست از محل استفاده از لوگو و ترسیم انواع مفاهیم لوگو است. جزئیات مراحل سوم و چهارم طراحی لوگو حرفه ای عبارت است از:

مرحله 3. فهرستی از محل استفاده از لوگو تهیه کنید – درست مانند استراتژی برند، فضای فیزیکی یا دیجیتالی که لوگو اشغال می‌کند نیز باید انتخاب های طراحی شما را مشخص کند. اگرچه ممکن است هنوز فهرست کاملی نداشته باشید، اما هرچه زودتر بتوانید نحوه استفاده از لوگوی خود را پیش بینی کنید، برای توسعه لوگو بهتر است.  جایی که به لوگوی خود نیاز دارید ممکن است مدل رنگ، شکل یا حتی نرم افزار طراحی مورد استفاده را تعیین کند.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید لوگوی شما  بر روی بیلبوردهای بزرگ قرار گیرد، می توانید لوگوهایی با جزئیات بیشتر و در مقیاس بزرگتر طراحی کنید. اگر قرار است در گوشه یک برنامه تلفن همراه قرار گیرد، باید سادگی و مقیاس‌های کوچکتر را انتخاب کنید. اگر طراحی سایت شرکتی نقش مهمی ایفا می‌کنند، لوگو باید در هر دو آواتار دایره‌ای و مربعی قرار گیرد و با تصاویر جلد بزرگتر سازگار باشد.  اگر می خواهید در پلتفرم‌های ویدئویی یا دیجیتالی متمایز شوید، حتی می‌توانید یک لوگوی متحرک چشم نواز داشته باشید.  اغلب اوقات، یک طراح می‌خواهد برای همه این سناریوها برنامه ریزی کند.

مرحله 4. انواع مفاهیم لوگو را ترسیم کنید – اگر از قبل ایده‌هایی برای لوگو دارید، ممکن است وسوسه شوید که به سمت نرم افزار طراحی لوگو بروید. اما قبل از اینکه طرح نهایی خود را به اجرایی کنید، کمی زمان بگذارید و ایده‌های زیادی را ترسیم کنید. طراحی ارزان، آسان و سریع است، اما مهمتر از همه، یک ابزار طوفان فکری موثر است. مجموعه‌ای از ایده‌های مختلف لوگو را ترسیم کنید تا ببینید که آن‌ها در خارج از ذهن شما چگونه به نظر می‌رسند.

 

دو مرحله نهایی طراحی لوگو حرفه ای

آخرین مراحل از آموزش صفر تا صد طراحی لوگو حرفه ‌ای شامل ترسیم پیش نویس‌های دیجیتال در نرم افزار، بازخورد اصلاحی طراحی لوگو و تحویل فایل نهایی لوگو است. جزئیات دو مرحله نهایی طراحی لوگو حرفه ای عبارت است از:

مرحله 5. پیش نویس‌های دیجیتال را در نرم افزار ترسیم کنید- از طرح‌هایی که در مرحله سوم رسم کردید، حدود 3 مورد از بهترین طرح های خود را بردارید و آن‌ها را در نرم افزار طراحی خود بازسازی کنید. اینجاست که لوگوی نهایی شما شروع به شکل گیری می‌کند. اکنون می‌توانید تمام آن تصمیمات حیاتی طراحی را که در مرحله طراحی نتوانستید بگیرید، اتخاذ کنید..در پیش نویس دیجیتال خود، می‌توانید رنگ‌های لوگو و همچنین تایپوگرافی را آزمایش کنید.

مرحله 6. طراحی لوگوی خود را با بازخورد اصلاح کنید -مهم نیست که چقدر طراحی لوگوی خود را کامل می‌دانید، به احتمال زیاد کسی در جایی درخواست تغییرات می‌کند. این همیشه چیز بدی نیست. انتقاد و پیشنهاد تغییر می‌تواند فضایی را برای پیشرفت که قبلاً متوجه آن نشده بودید، نشان دهد.

 

سخن آخر

آموزش صفر تا صد طراحی لوگو حرفه ‌ای تنها می‌تواند یک دید کلی راجع به فرآیند تخصصی و زمانبر طراحی لوگو  ارائه کند. طراحی لوگو حرفه‌ای نیازمند تجربه فراوان در زمینه طراحی و استفاده از نرم افزارهای گوناگون است. اغلب صاحبان کسب و کارهای مختلف از وقت کافی برای صرف زمان برای یادگیری حرفه‌ای طراحی لوگو برخوردار نیستند. بنابراین پیشنهاد می‌شود طراحی لوگوی خود را به متخصصان این امر واگذار کنید. آژانس برندینگ پلاکت ارائه دهنده انواع خدمات طراحی تخصصی لوگو برای کسب و کارهای گوناگون است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با ما فرم تماس با ما را تکمیل کرده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

طراحی لوگو

سوالات متداول

  1. اهمیت طراحی لوگو چیست؟

لوگو اولین راه ارتباطی با مشتریان بالقوه است و تصویر کلی برند را در ذهن آن‌ها ایجاد می‌کند.

  1. مراحل طراحی لوگو چیست؟

ارزیابی برند، تحقیق در صنعت، تهیه فهرست از محل استفاده از لوگو، ترسیم انواع مفاهیم لوگو، ترسیم پیش نویس‌های دیجیتال در نرم افزار و بازخورد اصلاحی طراحی لوگو 6 مرحله طراحی لوگو هستند.

  1. ارزیابی نام تجاری به چه معناست؟

ارزیابی برند یا نام تجاری برای درک اهداف کسب و کار و شناخت مشتریان به کار می‌رود. هدف از این مرحله تکمیل بینش درباره کسب و کار و مخاطبان برند است.

  1. اهمیت مرحله بازخورد و اصلاح لوگو چیست؟

انتقادات و پیشنهادات سایرین می‌تواند به طراح برای بهبود طرح لوگو کمک کند.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *