طراحی حرفه‌ای سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی یکی از بهترین و به روزترین روش‌های تبلیغات پزشکان است. طراحی سایت و سئو در برندینگ پزشکی بسیار موثر بوده و برای جذب مراجعان جدید کاربرد فراوانی دارد. وب سایت پزشكی جایی است که پزشکان بر بیماران و مخاطبان بالقوه خود تاثیر می‌گذارند و با بیماران حال حاضر خود ارتباط برقرار می‌کنند. این بخش اهمیت زیادی در رشد اقدامات پزشکی و کمک به بیماران برای داشتن زندگی سالم‌تر دارد. در این نوشتار ضمن بیان فواید ساخت وب سایت پزشکی، به ویژگی‌ها و مراحل طراحی حرفه‌ای سایت پزشکی و دلیل پیشنهاد به پزشکان و ارائه دهندگان سلامت برای طراحی سایت پزشکی اشاره خواهیم نمود.

مزایای طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی ابزاری موثر و کارآمد و فوق العاده مهم برای پزشکان است. تحقیقات نشان داده ‌که بیش از 60 درصد مردم در جست و جوی اطلاعات پزشکی به صورت آنلاین هستند. از این رو داشتن سایت پزشکی برای پزشکان می تواند بهترین گزینه برای برندینگ پزشکی باشد. برخی از مهم‌ترین مزایای طراحی سایت پزشکی عبارتند از:

  • جذب بیماران جدید
  • افزایش اعتبار پزشکان
  • امکان پاسخگویی۲۴ ساعته به بیماران

طراحی سایت حرفه‌ای پزشکی باید توسط افراد متخصص انجام شود. به کار بردن راه حل‌های بازاریابی آنلاین در طراحی سایت پزشکان و نیز به کار بردن عناصر جذاب طراحی، رعایت الزامات محتوا و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ پزشکی برای داشتن یک وب سایت حرفه‌ای و موفق پزشکی ضرورت دارد.

سایت پزشکی

ویژگی‌های طراحی سایت پزشکی حرفه‌ای

  1. داشتن یک ارزش پیشنهادی واضح در عنوان سایت پزشکی: ارزش پیشنهادی شما مهم‌ترین متن در صفحه اصلی سایت شما است. در یک جمله یا کمتر، دقیقاً خلاصه می‌شود که کیفیت و نوع مراقبت پزشکی شما از بیماران چگونه است. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا تأثیر خوبی در مراجعان به وب سایت پزشکی خود ایجاد کنید. بنابراین باید بیانیه ارزش خود را بلافاصله به بیماران بالقوه خود بگویید تا آن‌ها متقاعد شوند که به سایت مناسب راه پیدا کرده‌اند.
  2. ایجاد اطلاعات تماس و ساعات کار در طراحی سایت پزشکی: یک وب سایت پزشکی حرفه‌ای باید دسترسی بازدید کنندگان برای بازدید از مطب پزشک را تا حد ممکن آسان کند. این اطلاعات را در صفحه تماس با ما مخفی نکنید، آن را در جلو و مرکز هر صفحه از وب سایت خود قرار دهید.
  3. قرار دادن فرم‌های رزرو قرار ملاقات در وب سایت پزشکی: اگر می‌خواهید برای بیماران بالقوه خود امکان رزرو وقت ملاقات را آسان‌تر کنید، فرم رزرو قرار ملاقات را اضافه کنید که به بیماران شما اجازه دهد بدون نیاز به تماس تلفنی، قرار ملاقات با شما را رزرو کنند. در حالی که هنوز همه‌ وب سایت‌های پزشکی از امکان رزرو آنلاین برخوردار نیستند، بسیاری از پزشکان آینده نگر امکان رزروهای آنلاین را در وب سایت خود اضافه کرده‌اند.
  4. واکنش گرا یا ریسپانسیو بودن در طراحی سایت پزشکی: طراحی ریسپانسیو یک تکنیک طراحی وب سایت است که اطمینان می‌دهد وب سایت‌ها به همان اندازه کامپیوترهای رومیزی در دستگاه‌های تلفن همراه نیز عالی به نظر می‌رسند. با توجه به اینکه امروزه اکثر استفاده از اینترنت در دستگاه‌های تلفن همراه افراد اتفاق می‌افتد، کارا بودن وب سایت پزشکی فقط روی رایانه‌های رومیزی ایده خوبی نخواهد بود.
  5. حوزه‌های پزشکی و سلامتی که در آن‌ها تخصص دارید را مشخص کنید: بیمارانی که با یک مسئله خاص سرو کار دارند، در جست و جوی پزشک و درمانگری هستند که در آن مسئله تخصص داشته باشد. به همین دلیل ضروری است که در طراحی سایت پزشکی شما زمینه‌های تخصصی خود را به نمایش بگذارید. انجام این موضوع می تواند به پرسونال برندینگ پزشکان نیز کمک کند.
  6. اطلاعات فوریت‌های پزشکی: یک بیمار دچار شده به بحران سلامتی همیشه نمی‌تواند تا صبح و برقراری یک ملاقات پزشکی صبر کند. بنابراین باید در وب سایت پزشکی خود راهکارهایی را قرار دهید که اگر بیماران شما با مشکل فوری روبرو شدند که نیازمند توجه فوری است آن را به کار بگیرند. گاهی اوقات ممکن است این راه حل به سادگی هدایت آن‌ها برای رفتن به اورژانس محلی خود باشد. اطلاعات مربوط به فوریت پزشکی باید به صورت واضح ذکر شوند. به یاد داشته باشید، در موارد اضطراری، بیماران نمی‌خواهند وقت خود را برای یافتن اطلاعات مورد نیاز تلف کنند.
  7. ایجاد وبلاگ یا صفحه اخبار در طراحی سایت پزشکی: وبلاگ‌ها فقط برای سرگرمی نیستند. آن‌ها یک روش مفید برای انجام چند کار مختلف برای پزشکان فراهم می‌کنند. پزشکان با نوشتن پست‌های وبلاگ در مورد موضوعات مختلف پزشکی، برای خود اعتبار ایجاد می‌کنند، بیماران را در جریان اقدامات یا رویدادهای محل کار خود قرار می‌دهند و به بیماران بالقوه در موتورهای جستجو مانند Google دسترسی پیدا می‌کنند. اگرچه نگهداری از یک وبلاگ به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، اما از نظر افزایش چشمگیر دیده شدن توسط مردم ارزش زیادی دارد.

طراحی سایت پزشکان

مراحل طراحی حرفه‌ای سایت پزشکی

در طراحی حرفه‌ای سایت پزشکی توسط متخصصان ۳ گام اصلی وجود دارد:

  1. گام اول طراحی سایت پزشکی: شناسایی دقیق پزشک و اهداف او

اولین قدم در طراحی سایت پزشکی شناسایی دقیق پزشک توسط تیم طراحی سایت است. منظور از شناسایی دقیق یک پزشک پاسخ به این سوالات است که چه چیزی او را از سایر پزشکان متفاوت می‌کند؟ اهداف او چه هستند؟ از نظر آن پزشک موفقیت چگونه اندازه گیری می‌شود؟

  1. گام دوم: ساخت سایت پزشکی

در مرحله دوم یک تیم متشکل از متخصصان و طراحان حرفه‌ای یک سایت پیشرفته برای پزشک ایجاد می‌کنند. ساخت سایت پزشکی باید کاملا شخصی و منحصر به فرد انجام شود. تولید محتوای استاندارد و رعایت اصول گرافیکی در طراحی از مهمترین بخش طراحی سایت حرفه ای پزشکی است. همچنین وب سایت‌های پزشکی باید با تلفن همراه سازگاری داشته باشند و به گونه‌ای طراحی شوند که کاربران بتوانند به راحتی با تلفن همراه خود به وب سایت دسترسی پیدا کنند و اطلاعات کافی را کسب کنند. طراحی سایت حرفه ای پزشکی باید در این گام با سئو بهینه سازی شود.

  1. گام سوم طراحی سایت پزشکی: پشتیبانی

وقتی یک سایت پزشکی فعال شد، انجام پشتیبانی از آن توسط یک تیم حرفه‌ای ضروری است. پشتیبانی مداوم وب سایت، نظارت و پاسخگویی به موقع، بهبود مداوم پلتفرمی که وب سایت را تأمین می‌کند و ابزارهای حرفه ای که به صاحبان کسب و کار پزشکی اجازه می‌دهد خود برخی از تغییرات را ایجاد کنند از جمله خدمات پشتیبانی طراحی حرفه ای سایت پزشکی محسوب می‌شود. جهت مشاوره رایگان طراحی سایت پزشکی کلیک کنید.

۴ اصل برای طراحی سایت برای پزشکان

استانداردهای وب سایت‌های پزشکی حرفه‌ای طی سال‌های اخیر به طرز چشمگیری تغییر کرده است. متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و پزشکان باید سایتی را طراحی کنند که با بیماران ارتباط برقرار کند و همان سطح حرفه‌ای را که در عمل و در بخش خدمات خود انجام می دهند، در وب سایت نیز حفظ کنند. در این بخش ۴ اصل برای طراحی سایت پزشکی حرفه‌ای ارائه شده است.

  1. در طراحی سایت پزشکان، باید با بیماران ایده‌آل گرا به خوبی ارتباط برقرار شود: طراحی سایت پزشکان باید از طریق محتوای عالی با بیماران ایده آل گرای شما ارتباط برقرار کند و به آن‌ها اطمینان دهد که با مراجعه به پزشک مشکل آن‌ها برطرف خواهد شد. محتوای عالی به معنای محتوایی است که از کیفیت بالایی برخوردار است و به زبان بیماران صحبت می‌کند. ارتباط برقرار کردن با بیماران به آن‌ها نشان می‌دهد شما به عنوان پزشک متخصص نیازهای آن‌ها را می‌دانید و درک می‌کنید.
  2. در طراحی سایت پزشکان، باید تمایز ایجاد شود: یک وب سایت عالی شما را در صنعت از دیگران متمایز می‌کند و شما را به عنوان مرجع معتبر در تخصص خود نشان می‌دهد. وب سایت شما باید محلی باشد برای نشان دادن آنچه شما را از سایر پزشکان متخصص در زمینه فعالیت شما متفاوت می‌کند.
  3. طراحی وب سایت پزشکی باید به گونه‌ای باشد که بیماران بیشتری را جذب کند: مهم‌ترین اصل در طراحی وب سایت پزشکی تبدیل مراجعان وب سایت به مراجعان واقعی پزشک است. وب سایت پزشکی باید بازدیدکنندگان را ترغیب کند تا مدت زمان بیشتری در سایت بمانند و درباره خدمات پزشکی شما سوال کنند.
  4. طراحی سایت پزشکی شما باید نشان دهنده نام تجاری شما باشد: ساخت سایت پزشکی حرفه‌ای باید معرف برند پزشک باشد و به او کمک کند تا شگفت انگیز به نظر برسد. با استفاده از مارک تجاری ثابت و طراحی‌های ساده و متفکرانه، یک وب سایت عالی پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی ایجاد می‌شود. طراحی ضعیف یا نام تجاری متناقض، حتی اگر یک پزشک ماهر یا یک متخصص مراقبت های بهداشتی باشید، می‌تواند شما را غیرحرفه‌ای نشان دهد. زیرا برداشت‌های اول مشتریان، هم در اینترنت و هم در زندگی واقعی بسیار مهم هستند. نکته مهم دیگر این است که طراحی سایت پزشکی حرفه ای از بخش های اصولی تبلیغات پزشکی نیز قلمداد می شود. از این رو یک پزشک باید متناسب با اهداف تبلیغاتی خود، باید به دنبال یک طراحی سایت پزشکی استاندارد با تیم حرفه ای باشد.

طراحی سایت پزشکی

سوالات متداول

  1. مزایای طراحی سایت پزشکی چیست؟

جذب بیماران جدید، برندینگ و تبلیغات حرفه ای، افزایش اعتبار پزشکان و امکان پاسخگویی۲۴ ساعته به بیماران مهم‌ترین مزایای طراحی سایت پزشکی هستند.

  1. طراحی حرفه‌ای سایت پزشکی شامل چه مراحلی است؟

طراحی وب سایت برای پزشکان شامل ۳ مرحله اصلی شناسایی پزشک و اهداف او، ساخت وب سایت و پشتیبانی است.

  1. مهم‌ترین اصل در طراحی وب سایت برای پزشکان چیست؟

مهم‌ترین اصل در طراحی سایت پزشکی تبدیل مراجعان سایت به مراجعان واقعی و مخاطبین هدفمند است.

  1. بخش وبلاگ در طراحی سایت پزشکان چه مزیتی دارد؟

پزشکان و تیم تولید محتوایشان می توانند با نوشتن پست‌های وبلاگ در مورد موضوعات پزشکی که در آن تخصص دارند، در روند بهبود و سئو وب سایت خود تلاش کرده و مخاطبین می توانند در جست و جوی گوگل، به وب سایت دسترسی پیدا کنند.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *