طراحی های گرافیکی پزشکی

فرقی نمی‌کند که در صنعت پزشکی کسب‌ وکار کوچکی داشته باشید یا یک بیمارستان یا کلینیک بزرگ را اداره کنید. در هر صورت لوگوی شما و طراحی گرافیکی در وب‌سایت شما همگی به رشد کسب و کارتان کمک می‌کنند. طراحی های گرافیکی پزشکی کمک می‌کند تا از رقبای خود در این صنعت متمایز شوید.

متمایز کردن از رقبا مهم‌ترین وظیفه‌ای است که طراحی های گرافیکی برای کسب و کارهای مختلف انجام می‌دهند. اما این تنها دستاورد طراحی‌های گرافیکی نیست. در این نوشتار به بیان مطالب جامعی درباره طراحی‌های گرافیکی در صنعت پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی می‌پردازیم.

طراحی های گرافیکی پزشکی

طراحی های گرافیکی پزشکی چیست؟

طبق تعریف موسسه هنرهای گرافیک آمریکا (AIGA)، طراحی گرافیک به عنوان «هنر و تمرین برنامه‌ریزی و طرح ایده‌ها و تجربیات با محتوای بصری و متنی» تعریف می‌شود. به عبارت دیگر، طراحی گرافیک ایده‌ها یا پیام‌های خاصی را به صورت بصری منتقل می‌کند. این تصاویر می تواند به سادگی یک لوگوی تجاری یا به پیچیدگی طرح بندی صفحه در یک وب سایت باشد.

طراحی گرافیک عبارت است از بهره گیری از المان های گرافیکی با هدف انتقال یک مفهوم در حیطه صنعت پزشکی. الکساندروس کلوفتوس، طراح مطرح، طراحی گرافیک را به این شکل تعریف می‌کند:

«طراحی گرافیک متشکل از عناصر گرافیکی و متنی است و آن‌ها را در انواع رسانه‌ها پیاده‌سازی می‌کند. ” منطق به کار رفته در طراحی‌های گرافیکی پزشگی بر مبنای ذات و سرشت انسان است.

انسان‌ها موجوداتی احساساتی هستند. اگرچه همه ما می‌دانیم که محتوا و کارکردها در مقایسه با زیبایی شناسی اهمیت بیشتری دارند، اما همچنان جذب زیبایی می‌‌شویم. در واقع مردم معتقدند آنچه خوب به نظر می‌رسد خوب است.

طراحی گرافیکی پزشکی

تاریخچه طراحی‌های گرافیکی

طراحی گرافیکی یک هنر باستانی است که قدمت آن به نقاشی‌های غار حداقل 17000 ساله می‌رسد. اصطلاح طراحی گرافیک اصطلاحی است که از صنعت چاپ دهه 1920 سرچشمه گرفته است.

طراحی‌های گرافیکی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها از جمله ایجاد لوگو را پوشش می‌دهد. طراحی گرافیک از این نظر به جذابیت‌های زیبایی شناختی و بازاریابی مربوط می‌شود. طراحان گرافیک با استفاده از تصاویر، رنگ و تایپوگرافی بینندگان را جذب می کنند.

طراحان گرافیک باید مکان‌های تصویر و فونت را با رویکردی انسان‌محور توجیه کنند. این بدان معناست که باید در طراحی های گرافیکی پزشکی روی کاربران تمرکز کرد و برای جلب توجه و رضایت آن‌ها تلاش کرد.

طراحی راه حلی برای یک مشکل است.”

جان مائدا، رئیس دانشکده طراحی رود آیلند

یک تصویر یا طراحی گرافیکی باکیفیت می‌تواند از هزاران کلمه موثرتر و در اذهان عمومی ماندگارتر باشد. در واقع طراحی گرافیک هنری است که در آن افراد حرفه‌ای محتوای بصری را برای برقراری ارتباط پیام ایجاد می‌کنند. طراحان گرافیک حرفه‌ای از تکنیک‌های سلسله مراتب بصری و صفحه‌آرایی، تایپوگرافی و تصاویر برای رفع نیازهای کاربران استفاده می‌کنند.

چرا طراحی‌های گرافیک پزشکی اهمیت دارد؟

کسب‌وکارهای پزشکی مانند سایر کسب و کارها به خدمات طراحان گرافیک حرفه‌ای نیاز دارند. طراحی‌های گرافیک برای ایجاد موارد مورد نیاز بازاریابی پزشکی مؤثر مانند بروشور، کارت ویزیت، سربرگ، بنر و غیره کاربرد دارند.

طراحی گرافیک برای پزشکان همچنین شامل طراحی و توسعه یک لوگو است. طراحی گرافیک پزشکی موثر تصویر یک برند را به خوبی در اذهان تثبیت می‌کنند.

در حالت کلی طراحی گرافیک شامل فعالیت‌های همچون طراحی لوگو و همچنین شامل طراحی اپلیکیشن‌های موبایل و صفحات رسانه‌های اجتماعی انحصاری برای تبلیغ کسب و کار است. طراحی گرافیکی تنها به معنای زیباسازی نیست، بلکه مزایای بسیار بیشتری به جز زیبا و جذاب جلوه دادن چیزی دارد.

طراحی گرافیک پزشکی می‌تواند به تقویت مدیکال برندینگ و تبلیغات پزشکی شما با کمک ارتباطات بصری موثر کمک کند. می تواند به اطلاع رسانی، آموزش یا متقاعد کردن مخاطبان هدف شما و تبدیل آنها به فروش کمک کند.

طراحی های گرافیک پزشکی

کاربرد طراحی های گرافیکی پزشکی چیست؟

طراحی گرافیک به تولید کننده کمک می‌کند تا با مصرف کننده ارتباط برقرار کند. طراحی گرافیک برای پزشکان می‌تواند توسط کلینیک‌های پزشکی برای تبلیغ و فروش خدمات از طریق تبلیغات به کار رود و در تولید محتوای پزشکی استاندارد بسیار موثر باشد.

یا توسط وب سایت‌ها برای انتقال اطلاعات پیچیده پزشکی به روشی قابل هضم از طریق اینفوگرافیک‌ها استفاده شود. همچنین طراحی گرافیک در صنعت پزشکی برای توسعه هویت کلینیک یا مطب از طریق برندسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف اصلی طراحی های گرافیکی پزشکی ایجاد یک پایه قوی برای استراتژی برندسازی است.

در این جا مفهوم برندسازی در مورد تمرکز بر ایجاد لوگوهایی است که مخاطبان هدف را با تصویر برند شرکت مرتبط کند. این لوگو با ترکیب قواعد هماهنگی هنری، مطالعه تاثیر رنگ و شکل بر روانشناسی، وضعیت موجود در بازار، ماموریت و چشم انداز کسب و کار و استراتژی برندسازی طراحی و ساخته شده است.

طراحی لوگو که مصرف کننده بتواند به راحتی آن را شناسایی کرده و با اهداف برند مرتبط کند، به برنامه ریزی و اجرای استراتژی برندسازی کمک می‌کند. این استراتژی شامل چاپ مواد بازاریابی مانند پوستر، کارت ویزیت، بنر و مواد بازاریابی دیجیتال است.

مهم‌ترین اصول طراحی گرافیک پزشکی

اگرچه برای طراحی های گرافیکی پزشکی در عصر دیجیتال باید با نرم افزارهای به روز طراحی کرد، اما طراحی گرافیک همچنان حول محور اصول قدیمی خود می‌چرخد.

یک طراح گرافیک حرفه‌ای، باید درک کاملی از تئوری رنگ‌ها و اینکه انتخاب درست طرح و رنگ چقدر حیاتی است، داشته باشد. انتخاب‌های رنگ باید نه تنها نوع سازمان (به عنوان مثال، رنگ آبی مناسب بانکداری است) بلکه انتظارات کاربران را نیز منعکس کند. (به عنوان مثال، رنگ قرمز برای هشدارها و سبز برای اعلان‌ها کار می‌رود.

همچنین انتخاب فونت مناسب نیز باید بر اساس لحن نوشتار انجام شود. دیگر اصل مهم در طراحی گرافیک توجه به این موضوع است که طراحی با هدف تأثیر گذاری بر مخاطبان انجام می‌شود. بنابراین یک طراح گرافیک باید توجه کند که چگونه بر احساسات کاربران تاثیر می‌گذارد.

اغلب، طراحان گرافیک حرفه‌ای می‌توانند با پیش بینی نیازها و طرز فکر کاربران، اثربخشی طرح‌های خود را افزایش دهند. با در نظر گرفتن روانشناسی کاربر، تمرکز بر روی برخی از ملاحظات طراحی گرافیکی اهمیت ویژه‌ای دارد. به عنوان مثال:

  • تقارن و تعادل
  • تکرار
  • الگو
  • نسبت طلایی
  • قانون یک سوم
  • تایپوگرافی
  • فرهنگ مخاطب
گرافیک پزشکی

سخن آخر

همانطور که گفته شد طراحی های گرافیکی پزشکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و کارکردهای زیادی برای یک تجارت پزشکی و خدمات درمانی و بهداشت و حوزه سلامت دارند.

بنابراین بهره‌گیری از طراحان گرافیک مجرب برای پزشکان و مالکان تجارت‌های این صنعت یک هزینه نیست. بلکه یک سرمایه گذاری پربازده است. آژانس پلاکت ارائه دهنده‌ی با کیفیت‌ترین خدمات طراحی گرافیک برای پزشکان می‌باشد.

سوالات متداول

  1. طراحی گرافیک پزشکی به چه معناست؟

طراحی گرافیک هنر استفاده از تصاویر و متون برای انتقال موثر پیام‌ها و مفاهیم در حیطه کسب و کارهای پزشکی است.

  1. هدف اصلی طراحی های گرافیکی پزشکی چیست؟

اصلی‌ترین هدف از طراحی های گرافیکی پزشکی ساخت یک بنیان قدرتمند برای استراتژی برندسازی و تبلیغات اصولی است.

  1. مهم‌ترین کاربردهی طراحی های گرافیکی پزشکی چیست؟

برندسازی، برقراری ارتباط با مصرف کننده، زیباسازی، کاربرد برای انتقال مفاهیم پیچیده پزشکی، موثر برای تبلیغات.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *