تولید محتوای پزشکی و سلامت

تولید محتوای پزشکی استاندارد می تواند آگاهی ارزشمندی را به عموم مخاطبان در حوزه های پزشکی، بهداشت، سلامت و درمان ارائه دهد. تولید محتوای پزشکی و سلامت، احساس اعتماد به نفس را در پزشکان القا می‌کند و باعث تبلیغات دهان به دهان از طریق مخاطبان و افزایش سطح اعتبار پزشکان می‌شود. همچنین تولید محتوای پزشکی نقش موثری در دیده شدن (و یافتن) بیماران توسط موتورهای جستجوی اینترنتی و شبکه های اجتماعی مختلف دارد. در این نوشتار به مطالبی درباره تولید محتوای تخصصی پزشکی و محتوای سایت پزشکان خواهیم پرداخت.

تولید محتوای پزشکی چه اهمیتی دارد؟

پاسخ ساده است. تولید محتوای استاندارد بهترین راه برای دسترسی به مخاطب و مشتری مورد نظر است. در دنیای شلوغ و متنوع تبلیغات امروزی، جذب مشتری کار ساده‌ای نیست. اما محتوای عالی می‌تواند به پزشکان در جذب و وفادارسازی مشتریان کمک کند.

تولید محتوای پزشکی به پزشکان این امکان را می‌دهد تا مخاطبان هدف خود را در سطح معناداری حفظ کرده و به غنی سازی نام تجاری خود کمک کنند. امروزه مردم اطلاعاتی را می‌خواهند که بتوانند به آن‌ها اعتماد کنند و با آن‌ ارتباط برقرار کنند. بنابراین راهی بهتر از تولید محتوای جذاب و آموزنده برای دستیابی به جامعه هدف و جذب آن وجود ندارد.

هنگام برنامه‌ریزی استراتژی محتوای خود، منابع کافی و معتبر را برای اطمینان از تولید محتوای تخصصی با کیفیت بالا و هدفمند اختصاص دهید.

به خاطر داشته باشید که یک تولید محتوای عالی می‌تواند به برندینگ پزشکی شما کمک کند و باعث ایجاد ترافیک ورودی برای سایت شما شود. محتوای خوب به تنوع بخشیدن به حضور آنلاین پزشکان کمک می‌کند و به آن‌ها امکان می‌دهد در یک بازار شلوغ رقابت کنند.

تولید محتوای پزشکی

قوانین کلیدی تولید محتوای تخصصی پزشکی

  1. تولید محتوای پزشکی را با در نظر گرفتن نیاز مخاطب شروع کنید: مطالب خود را بر نیازها و علایق گروه‌های هدف و مخاطبان خود که به دنبال تأثیرگذاری و تعامل با آنها در طول زمان هستید متمرکز کنید. به یاد داشته باشید که تولید محتوای پزشکی باید درباره موضوعات مورد علاقه جامعه هدف انجام شود.
  2. به بیانی شیوا و آسان اما خلاقانه بنویسید: محتوای سایت پزشکان باید به شکلی معتبر و در عین حال به گونه‌ای که به راحتی برای عموم مخاطبان قابل درک باشد ارائه شوند. برای مطالب، به جای اصطلاحات علمی و بسیار تخصصی از لغات متداول و لحن‌های مردم محور استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که خلاقیت را بیاد چاشنی موضوعات، تیترها و زیر تیترها کنید. در حوزه دیجیتال مارکتینگ پزشکی، خلاقیت محتوایی نقش مهمی دارد.
  3. تولید محتوای پزشکی باید صادقانه و بی‌طرفانه باشد: خوانندگان و مخاطبان از محتوای پزشکی و سلامت که بی طرفانه نوشته شوند، اعتماد و باور پذیری عمیق‌تری به دست می آورند.
  4. مشاهده نتایج تولید محتوای پزشکی زمان و تلاش می طلبد: مزایای بازاریابی محتوایی در بازه زمانی مشخصی ایجاد می‌شود. بنابراین در مسیر تولید محتوای پزشکی و سلامت نباید عجله کرد و ناامید شد.
  5. فقط آنچه را که قادر به حفظ آن هستید شروع کنید: ارزش تولید محتوای پزشکی و سلامت و بازاریابی محتوا تا حد زیادی از منبع قابل اعتماد محتوا، انتشار به موقع و به روز رسانی منظم و مطالب تازه نشأت می‌گیرد. تلاش‌های خود را با منابع و توانایی‌های خود تطبیق دهید. ابتدا با یک تلاش متوسط ​​که می توانید از آن حمایت کرده و آن را ادامه دهید شروع کنید. به عنوان مثال، طراحی سایت پزشکی می‌تواند برای پزشک اعتبار ایجاد کند، اما غفلت از به روز رسانی سایت و تولید محتوای پزشکی به صورت منظم به این اعتبار لطمه وارد خواهد کرد.

مهم ترین ویژگی تولید محتوای پزشکی و سلامت موثر چیست؟

اما چه محتوایی برای صنعت پزشکی خوب عمل می‌کند؟ پس از بررسی ده ها کمپین، پاسخ این سوال مشخص شد. اگر می‌خواهیم تولید محتوای تخصصی پزشکی برای وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود انجام دهیم، باید مطمئن شوید که آن محتوا به سوالات مخاطبان تان درباره‌ آن موضوع پاسخ می‌دهد.

برای مثال اگر شما متخصص اطفال هستید، باید به سوالاتی که والدین اغلب در مطب شما از شما می‌پرسند پاسخ دهید. این کار به مخاطبان شما کمک می‌کند تا درک بهتری از وضعیت سلامت فرزندان خود داشته باشند. همچنین انجام این کار در ایجاد اعتماد آن‌ها نسبت به شما به عنوان یک پزشک بسیار موثر است.

زیرا همانطور که اشاره شد هدف تولید محتوای تخصصی پزشکی و سلامت ایجاد رابطه اعتماد بین پزشک و مخاطبان اوست. تولید محتوای پزشکی نیازمند داشتن تخصص و مهارت کافی در این زمینه است. توصیه ما به پزشکان محترم برای تولید محتوای تخصصی پزشکی استفاده از خدمات و مشاوره رایگان کارشناسان تولید محتوای آژانس برندینگ پزشکی پلاکت است.

تولید محتوای تخصصی پزشکی و سلامت

انواع تولید محتوای پزشکی و سلامت

تولید محتوای تخصصی پزشکی و سلامت به شکل‌های گوناگونی امکان پذیر است. در این بخش از مقاله به بررسی انواع مدل های تولید محتوای پزشکی می‌پردازیم.

  1. پست‌های وبلاگی و مقالات سایت تخصصی: مقالات وبلاگی، رسانه‌هایی همه کاره هستند. پست‌های وبلاگ به پزشکان امکان می‌دهند به سوالات مخاطبان پاسخ دهند، با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و با میزبانی محتوا نام تجاری منحصر به فرد خود را بسازند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای پست های وبلاگ، ارزش سئو آن‌ها است. با رعایت اصول سئو رتبه سایت در موتورهای جست و جو بهتر خواهد بود و جذب خوانندگان جدید آسان‌تر خواهد بود.
  2. اینفوگرافیک: آیا می‌دانستید که اینفوگرافیک ها سه بار بیشتر از هر نوع محتوا دیگری مورد پسند و اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند؟ مخاطبان به دلیل طراحی جذاب و بیان روشن اطلاعات در این قطعات بصری، اینفوگرافیک‌ها را دوست دارند. اینفوگرافیک‌ها محتوایی بسیار قابل اشتراک گذاری هستند. طرح‌های گرافیکی می‌توانند یک تصویر را که نتیجه یک مطالعه تحقیقاتی، یافته‌های یک کارآزمایی بالینی یا نتایج نظرسنجی از بیماران را توصیف می‌کند ارسال کنند و یک نمای کلی از پیام خود را بدون نیاز به نوشتن و ویرایش یک مقاله ارائه دهند. اینفوگرافیک می‌تواند راهی عالی برای توضیح یک موضوع پیچیده برای بیماران باشد، زیرا اطلاعات به دلیل ماهیت بصری اینفوگرافیک به طور موثرتری پردازش و ذخیره می‌شوند. محتوای اینفوگرافیک طول عمر بالایی دارد و اغلب ماهها یا حتی سال‌ها پس از تاریخ انتشار اولیه به ثاثیر خود ادامه می‌دهد.
  3. ویدئوها: همانطور که می‌دانید محتوای ویدئویی در حال حاضر کاملاً رونق دارد. به لطف تلفن‌های هوشمند، پیشرفت فناوری‌ها و استفاده آسان از نرم افزار‌های ویرایش فیلم، تولید فیلم‌های با کیفیت بالا از همیشه آسان‌تر شده است. بر اساس مطالعات اخیر، ویدئوی آنلاین 82 درصد از کل ترافیک اینترنت مصرف کنندگان را تا سال 2022 به خود اختصاص خواهد داد – 15 برابر بیشتر از سال 2017. همچنین در طی تحقیقاتی مشخص شد که 72٪ از مشتریان ترجیح می‌دهند در مورد یک محصول یا خدمات از طریق ویدئو اطلاعات کسب کنند، و 59٪ از مدیران می‌گویند ترجیح می‌دهند یک فیلم را تماشا کنند تا متن را بخوانند. انسان ها ذاتاً ویدئوها را جذاب‌تر، به یاد ماندنی‌تر و محبوب‌تر از هر فرمت دیگری می‌دانند. بنابرین واضح است که چرا ویدیو باید در بین روش‌های تولید محتوای پزشکی و سلامت شما قرار داشته باشد. وقتی صحبت از ایجاد ویدیو می‌شود، سبک‌های زیادی برای انجام این کار امکان پذیر است. تیزرهای تبلیغاتی، انیمیشن‌های گرافیکی، مصاحبه های کوتاه از جمله سبک‌های رایج برای تولید محتوای پزشکی و سلامت به شمار می‌روند. یکی از موضوعات کلیدی که باید در حوزه ویدیو به آن پرداخته شود، محتوای “نحوه انجام کار” است. این محتوایی است که به جزئیات خاصی می‌پردازد و یک موضوع پیچیده را برای مخاطبی که مایل به یادگیری بیشتر است توضیح می‌دهد. این امر به ویژه در زمینه مراقبت‌های بهداشتی مفید است. از طرفی امروزه از ویدئو نیز به عنوان ابزاری در تبلیغات پزشکی نیز استفاده می شود.

تولید محتوای پزشکی و سلامت

استراتژی‌های موثر در تولید محتوای پزشکی

اتخاذ استراتژی در تولید محتوای پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است. مشورت با متخصصان و کارشناسان این حوزه در اتخاذ استراتژی موثر و برنامه ریزی اجرایی برای پزشکان بسیار مفید و کمک کننده است. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که پزشکان به دنبال پرسونال برندینگ خود باشند. در این بخش به معرفی ۲ استراتژی مفید برای تولید محتوای تخصصی پزشکی خواهیم پرداخت:

  1. تولید کتابچه‌های راهنمای الکترونیکی پزشکی: یکی از روش‌های موثر تولید محتوای تخصصی سایت پزشکی، ایجاد یک کتابچه راهنما است. استفاده از این کتاب‌های الکترونیکی در تولید محتوا برای صنایع دیگر نیز کاربرد دارد. درست مانند پست‌های وبلاگ، کتابچه‌های الکترونیکی نیز راهی عالی برای پاسخگویی به سوالات بیماران هستند. با این تفاوت که بیماران می‌توانند این کتابچه‌های راهنما را دانلود کنند و هر زمان که بخواهند آنها را بخوانند یا این کتاب‌ها را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند. یک ایده جالب برای تولید محتوای سایت پزشکی به صورت کتابچه الکترونیکی تنظیم یک تقویم محتوای پزشکی است. این تقویم فقط فصل‌ها را دنبال می‌کند. برای مثال بر اساس این تقویم، برای فصل بهار می‌توان روی حساسیت‌های فصلی و آلرژی تمرکز کرد و یک کتابچه راهنمای آلرژی تهیه نمود. زیرا بسیاری از افراد در این فصل از حساسیت های فصلی رنج می‌بردند. سپس برای تابستان مطالبی در مورد خنک نگه‌داشتن، آفتاب سوختگی و … ایجاد کرد.
  2. برگزاری جلسات پرسش و پاسخ پزشکی: یکی دیگر از استراتژی‌های تولید محتوا برای پزشکان، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ پزشکی است. این کار با برگزاری یک وبینار یا سمینار توسط پزشک یا یکی از اعضای با تجربه کلینیک پزشکی انجام می‌شود. در وبینار، بیماران می‌توانند وارد سیستم شده و سوالات عمومی خود را از پزشک بپرسند. این کار پزشکی از راه دور نیست، بلکه بهره‌مندی از دانش تخصصی یک پزشک است. برگزاری جلسات پرسش و پاسخ آنلاین دسترسی به تخصص یک پزشک را برای ده‌ها نفر از مخاطبان او به صورت همزمان امکان پذیر می‌کند.

سوالات متداول

  1. هدف تولید محتوای پزشکی چیست؟

هدف از تولید محتوای پزشکی و بازاریابی محتوا ایجاد رابطه اعتماد بین پزشک و مشتریان و جذب مخاطبان جدید است.

  1. مهم‌ترین ویژگی یک محتوای پزشکی موثر و استاندارد چیست؟

یک محتوای پزشکی موثر بر اساس رایج‌ترین سوالات مخاطبان از پزشک تولید شده و به سوالات مخاطبان درباره‌ آن موضوع پاسخ می‌دهد.

  1. انواع روش‌های هدفمند تولید محتوای پزشکی کدامند؟

پست‌های وبلاگی، اینفوگرافیک‌ها، ویدئوها و پست های شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *