استراتژی بازاریابی خدمات درمانی و سلامت

در مقاله حاضر، سعی ما بر این است که به افرادی که قصد دارند با بازاریابی خدمات درمانی در فضای مجازی به بیماران کمک کنند، اطلاعات مفیدی ارائه دهیم. در ابتدای این مطلب به تعریف بازاریابی خدمات درمانی و هدف از بازاریابی خدمات درمانی می پردازیم. پس از آن به تعریفی کلی از استراتژی بازاریابی خدمات درمانی اشاره می کنیم. در قسمت های بعد نیز به مراحل طراحی استراتژی های بازاریابی خدمات درمانی، مزایا و مشکلات بازاریابی خدمات درمانی اشاره می کنیم. وقتی نوبت به بحران های آنلاین می رسد، همه چیز به سرعت، از کنترل خارج می شود. بنابراین، بهترین راه برای اطمینان از اینکه کسب و کار شما، حتی در بدترین بحران ها مقاومت کند، این است که شما و سایر کارمندان، دوره های آموزش مدیریت را بگذرانید. پس با آژانس برندینگ پلاکت همراه باشید.

تعریف بازاریابی خدمات درمانی

بازاریابی خدمات درمانی یکی از عناوین مبحث گسترده دیجیتال مارکتینگ پزشکی است. از زمانی که مشاغل، شروع به راه اندازی کسب و کار آنلاین کردند و وقتی فضای مجازی محل ارائه محصولات و خدمات شد، افرادی تحت عنوان بازاریابی اینترنتی در این فضا، آن را اداره می کردند. برای رشد آنلاین کسب و کار خود اصول و استراتژی هایی وجود دارد که هر کسب و کار آنلاین به آن نیاز دارد. به این ترتیب، وقتی از بازاریابی خدمات درمانی صحبت می کنیم، این موضوع به ارائه دهندگان خدمات درمانی، بیمه های طرف قرار داد، افرادی که آگاهی مردم را راجع به خدمات درمانی افزایش داده و بیماران جدید جذب می کنند، مربوط می شود.

به صورت کلی، بازاریابی خدمات سلامت یعنی هر کسب و کار آنلاین بتواند با استفاده از یک سری استراتژی بازاریابی، شهرت پیدا کرده و درآمد داشته باشد. استراتژی بازاریابی خدمات درمانی و سلامت به هیچ وجه، فقط شامل تبلیغات با استفاده از اشتراک گذاری انواع خدمات درمانی در فضای مجازی، ارسال پیامک های تبلیغاتی برای مشترکین تلفن های همراه و انداختن بیمار در یک چرخه درمانی بین سایر ارائه کنندگان خدمات درمانی نیست. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

بازاریابی خدمات درمانی

هدف از بازاریابی خدمات درمانی و سلامت

بازاریابی دیجیتال در حوزه خدمات سلامت، اهداف مهمی را دنبال می کند. که در زیر به آنها می پردازیم:

  • بازاریابی خدمات سلامت از محتوا برای تبدیل افراد احتمالی به بیماران استفاده می کند.

استراتژی بازاریابی هدفمند و تبلیغات اصولی خدمات درمانی و سلامت به شما امکان می دهد که ارتباطات خود را با بیمار افزایش داده و این روابط را برای جذب بیماران و مخاطبان وفادار طولانی مدت پرورش دهید.

  • همچنین بازاریابی خدمات درمان و سلامت موفق منجر به رضایت بیمار شده که این امر موجب تبلیغ بیمار در بین سایر افراد می شود.
  • برند آنلاین بیمارستان را تقویت می کند. نام تجاری شما، شامل تمام مواردی است که مشخص می کند، چه چیزی در بیمارستان شما منحصر به فرد است و هرچه در شناسایی و استفاده از نقاط قوت خود بهتر عمل کنید، برند شما قوی تر خواهد بود.
  • مدیریت اعتبار یکی دیگر از اهداف استراتژی بازاریابی پزشکی و خدمات است. اعتبار آنلاین شما تا وقتی به اندازه پزشکان دیگر است که نقد از مرکز خدمات بهداشتی و درمانی شما در قسمت بازخورد ها وجود نداشته باشد. هر بار که از پزشکان شما در وب سایت، نقد منفی می شود، این نقد تحت پوشش مطبوعاتی و اشتراک مکرر قرار می گیرد.
  • سبب اعمال راه حل های مجهز به فناوری، روی وب سایت می شود. برای مثال استراتژی بازاریابی پزشکی و خدمات از برنامه های تلفن همراه برای تقویت ارتباط با بیماران و تبلیغات بیشتر استفاده می کند. بنابراین پزشکی از راه دور باید جز برنامه های بازاریابی خدمات سلامت کسب و کار شما قرار بگیرد.

استراتژی های بازاریابی خدمات درمانی

صرف نظر از نوع تخصص پزشکی خود، ممکن است شما نتوانید رشد کافی در فضای مجازی داشته باشید و به کارگیری استراتژی های بازاریابی خدمات درمانی نیاز باشد. برای اینکه درآمد و بیمار جدید، دائما به سمت برندینگ پزشکی شما سرازیر شوند، باید لیستی از استراتژی ها که کاملا متناسب با بازاریابی خدمات درمانی و سلامت باشد، طراحی شود. در مورد این موضوع، جدای از اینکه کسب و کار خود را مثل کف دست خود بشناسید، رضایت بیمار را هدف قرار دهید و تلاش کنید که با رضایت بیمار، کسب و کار آنلاین خود را ارتقا دهید. با نگاهی به بیماران فعلی خود و پرسش چند سوال ساده از خود، می توان به رضایت بیمار نزدیک و نزدیک تر شد:

  • بیماران من چه کسانی هستند؟
  • آنها چند ساله هستند؟
  • تحمل آنها برای درد چقدر است؟
  • شغل آنها چیست؟
  • چه عاملی می تواند باعث شود که روش من را برای درمان انتخاب کنند؟
  • آنها چگونه هزینه خدمات پزشکی من را پرداخت می کنند؟

دانستن پاسخ این پرسش ها و مراحلی که در ادامه شرح می دهیم، کمک می کند تا شما یک استراتژی بازاریابی سلامت مربوط به کسب و کار خود طراحی کنید.

بازاریابی خدمات درمانی و سلامت

مراحل طراحی استراتژی های بازاریابی خدمات درمانی و سلامت

  1. طراحی یک وب سایت جذاب یا یک برنامه آسان برای جست و جو با تلفن همراه: موفقیت استراتژی بازاریابی خدمات سلامت، بستگی زیادی به کیفیت وب سایت دارد. هیچ چیز سریع تر از یک وب سایت زیبا که به وضوح نشان دهد شما چه کسی هستید، چه کاری می توانید برای بیماران خود انجام دهید و کجا می توانند شما را پیدا کنند، بیماران جدید را به محل ارائه خدمات درمانی و سلامت شما سوق نمی دهد. برای مطالعه طراحی حرفه ای سایت پزشکی کلیک کنید.
  2. بازاریابی محتوا: واقعیت ساده دیگری که وجود دارد این است که شما مخاطبی دارید که می تواند برای محصولات یا خدمات شما هزینه کند. این مخاطب قبل از تعامل و معامله با یک فروشنده حتما برای آگاهی بیشتر به اینترنت مراجعه می کند. بنابراین، اینجا جایی است که بازاریابی خدمات بهداشتی و درمانی وارد عمل می شود و با ارائه محتوای شگفت انگیز و قرار دادن برند شخصی خود در مقابل آن، به جذب مخاطب می پردازد. با قرار دادن کلمات کلیدی دنباله دار مانند جستجو های متداول و اصطلاحاتی مانند “از کجا می دانید” می توان با افزایش بازدید، ترافیک جستجوی ارزشمندی به وب سایت و تجارت خود ببرید که با جذب مخاطب رابطه مستقیم دارد.
  3. بازاریابی ویدئویی: وقتی صحبت از تبلیغات پزشکی و درمان می شود، هیچ چیزی نمی تواند با فیلم رقابت کند. به همین دلیل است که تبلیغات تلویزیونی در گذشته، بهترین روش بازاریابی بوده اند یا امروزه یوتیوب به همان اندازه موفق است. بنابراین با ایجاد کانالی برای ارتقا بازدید برندینگ خود، ویدیو را آزمایش کنید. ویدئو می تواند برندینگ شخصی سلامت شما را معرفی کرده و قابل دسترس تر از سایر موارد تبلیغاتی باشد. با استفاده از ویدئو می توان کیفیت و کمیت را با هم ترکیب کرد و به دید مخاطب رساند. ویدئوهای جالب و جذاب طبق گذر زمان ارائه دهید چرا که همیشه راهی برای بهبود محتوای ویدیویی وجود دارد. برای مثال می توان یک بیمار وفادار را برای تبلیغ به کار گرفت. از او بخواهید مقابل دوربین شما بنشیند و صادقانه در مورد تجربه خوب درمان خود با مرکز شما صحبت کند.
  4. تماس از طریق چند کانال مختلف با مشتری: مشتریان معمولا از چند نقطه مختلف با کسب و کار آنلاین تماس حاصل می کنند. بنابراین، بازاریابی و تبلیغات خدمات بهداشتی و درمانی باید به صورت آنلاین گسترش پیدا کرده و بیماران را برای تماس با خدمات سلامت از طریق همه کانال های موجود ترغیب کند. حتی ساده ترین گزینه یعنی شماره تلفن ثابت، یک مزیت بزرگ دارد. حتی اگر فقط تعداد کمی با شماره شما تماس بگیرند، مهم است که اطلاعات تماس خود را به طور برجسته در سایت خود نشان دهید. مورد مهم دیگر این است که در انتهای هر تماس به هر نحوی، از مشتریان و انتخاب هایشان قدردانی کنید.
  5. شهرت آنلاین: کسب شهرت آنلاین خدمات درمانی و سلامت شما برای موفقیت کلی کسب و کارتان، ضروری است. حتی اگر بهترین محصول را به بازار عرضه کرده باشید، اگر شرکت شما از شهرت آنلاین کمتری برخوردار باشد، ممکن است نتوانید مخاطبان خود را حفظ کنید. اعتماد مهمترین عامل، در مورد جذب مشتری برای تجارت سلامت شما است. با وجود اینکه تعداد زیادی از کاربران که به دنبال ارائه دهنده خدمات درمانی به صورت آنلاین هستند، شما باید مطمئن شوید که برندینگ پزشکی شما معتبر است.

سایت شما باید حرفه ای به نظر برسد و در صورت تقاضای مشاوره، مشاوره مناسب ارائه دهد. در مکالمات، اعتبار خود را به زبان بیاورید تا مخاطبان شما مرتبا به سمت شما برگردند. ماندن در راس شبکه های اجتماعی اولویت به نظر نمی رسد؛ ولی تغییر ذهنیت می تواند شما را از غرق شدن در انجام کارها راحت کند. به جای اینکه به رسانه های اجتماعی به عنوان یک کار طاقت فرسا نگاه کنید، آن را پنجره ای دیجیتالی رو به بیماران مد نظر قرار دهید.

  1. سئو سایت مبتنی بر مکان: اگر مشاغل خدمات درمانی شما از یک مکان فیزیکی برخوردار است، هیچ چیزی بهتر از سئو سایت مبتنی بر مکان و برچسب گذاری جغرافیایی موقعیت مکانی در پست ها از تلاش های بازاریابی شما پشتیبانی نمی کند. ایجاد محتوایی که مختص مکان باشد، راهی عالی برای جذب کاربران هدفمند به وب سایت یا برنامه های تلفن همراه شماست.

به عنوان مثال اگر در شهر مشهد، دندانپزشک هستید، هوشمندانه ترین ایده، این است که با به کارگیری سئو سایت مبتنی بر مکان، محتوایی منحصر به فرد، در مورد موضوعاتی انجام دهید. بهترین دندانپزشکان مشهد، اقدامات دندانپزشکی در مشهد، مراقبت از دهان و دندان در مشهد و یا حتی موارد خاص تر مانند بهترین دندانپزشک در مشهد از جمله این موضوعات است.

  1. هوش مصنوعی: تجزیه و تحلیل پیشرفته و هوش مصنوعی می تواند به بازاریابی خدمات درمانی و سلامت کمک زیادی کند. به واسطه هوش مصنوعی، خدمات مناسب در معرض دید کاربر مناسب، در زمان مناسب قرار می گیرد. استفاده از تجزیه و تحلیل و هوش مصنوعی چیز جدیدی نیست، اما برای بسیاری از شرکت ها می تواند یک تغییر خوشایند باشد.
  2. تمرکز روی سلامتی: تمرکز روی سلامتی به عنوان یک نقطه صحبت در کمپین های بازاریابی خدمات سلامت، اهداف کسب و کار شما را با آنچه مشتریان به آن اهمیت می دهند، همسو می کند. مراجعه کنندگان به وب سایت شما، شیفته ایده زندگی سالم تر هستند؛ بنابراین، این موضوع می تواند به روابط عمومی عالی شما با بیماران کمک کند و همچنین در کانال های ارتباطی مختلف به شهرت برسید. پس ایجاد محتوایی که به مشتریان شما کمک می کند، زندگی بهتر و سالم تری داشته باشند، راهی عالی برای تأثیرگذاری روی جایگاه وب سایت شما است. این موضوع می تواند در پرسونال برندینگ پزشکی برای پزشکان و درمانگران بسیار حائز اهمیت باشد. در ادامه، همیشه در فضای مجازی در دسترس باشید، هدف خود را مشخص کنید، خدمات را با کیفیت عالی انجام دهید.

استراتژی بازاریابی خدمات درمانی

مزایای بازاریابی خدمات سلامت و درمان

  • آشنایی بیماران با خدمات مرکز درمانی به راحتی با تلفن همراه
  • حفظ بیمار برای طولانی مدت
  • برقراری ارتباط با بیماران از طریق چند کانال
  • آگاهی از کمبود های مرکز درمانی و ارتقای خدمات درمانی با استفاده از نظرات کاربران

مشکلات بازاریابی خدمات سلامت و درمان

  • امنیت سایبری سایت
  • امکان نقد رقبا در قالب نظرات کاربران
  • مشکل در یافتن یک پزشک خوب از دید کاربر
  • هزینه های بالای مراقبت از سایت
  • عدم درک عموم از بازاریابی خدمات درمانی
  • انجام تغییرات مداوم روی سایت

سوالات متداول

  1. بازاریابی خدمات درمانی و سلامت چیست؟

بازاریابی خدمات درمانی، یک عمل چند رشته ای است که از اصول سنتی بازاریابی مبتنی بر علم و ارتقا سلامت تبعیت می کند.

  1. بازاریابی خدمات درمانی شامل چه مواردی می شود؟

بازاریابی خدمات سلامت، فرآیند برقراری ارتباط، ارائه اطلاعات خدمات درمانی با استفاده از مشتری مداری و استراتژی های بازاریابی خدمات درمانی و البته مراقبت از بیمار است.

  1. تعریف دقیق استراتژی بازاریابی خدمات بهداشتی و درمانی چیست؟

استراتژی بازاریابی پزشکی و خدمات درمانی شامل استفاده از کانال های بازاریابی به صورت دیجیتال است که بیماران را برای ارائه اقدامات درمانی، هدف قرار می دهد.

  1. مزایای اجرای استراتژی بازاریابی خدمات درمانی چیست؟

نشان دادن تخصص و ایجاد اعتماد، ایجاد آگاهی از برندینگ پزشکی شما، شهرت آنلاین، دریافت خدمات درمانی به صورت آنلاین و…

  1. آیا خدمات درمانی نیاز به بازاریابی دارد؟

بله، امروزه بازاریابی خدمات درمانی، کمک بزرگی به متخصصان خدمات سلامت می کند.

  1. مهمترین استراتژی بازاریابی خدمات درمانی چیست؟

جذب بیمار جدید و سرازیر شدن درآمد به کسب و کار

  1. هدف از بازاریابی دیجیتال در حوزه خدمات درمانی چیست؟

ایجاد آگاهی از برند، هدایت از طریق استراتژی بازاریابی خدمات درمانی، قوی تر کردن فرآیند جذب بیمار، ارائه اطلاعات مناسب در زمان مناسب، تعامل با بیماران

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *