مشاوره تبلیغات پزشکی

تبلیغات به معنای ایجاد انگیزه در مخاطبان برای خرید یک کالا یا خدمات است. در دنیای امروز تبلیغات برای موفقیت هر کسب و کار ضرورتی غیرقابل انکار است. کسب و کارهای صنعت بهداشت و درمان و خدمات پزشکی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. مشاوره تبلیغات پزشکی به پزشکان کمک می‌کند از موثرترین شیوه‌ها برای تبلیغات خود استفاده کنند. هدف از این مقاله توضیح نقش مشاور تبلیغات پزشکی و توصیف فرایند مشاوره تبلیغات به پزشکان است.

ضرورت تبلیغات برای پزشکان چیست؟

تبلیغات پزشکی یکی از رایج ترین و موثرترین راه‌های پزشکان برای برقراری ارتباط با بیماران فعلی و آینده خود است. اگر تبلیغات به خوبی طراحی و اجرا شود، به پزشکان برای جذب بیماران جدید و وفادارسازی آن‌ها کمک شایانی خواهد نمود. تبلیغات به ارائه دهندگان خدمات مراقبت‌های بهداشتی فرصت هایی برای بهبود چشمگیر ثروت خود را می‌دهد. امروزه روش‌های گوناگونی برای تبلیغات در حوزه پزشکی وجود دارد.

انتخاب ترکیبی بهینه از روش‌های تبلیغاتی مختلف از مهم‌ترین نتایج مشاوره تبلیغات پزشکی است. برای آن که تبلیغات حوزه پزشکی از کارایی و اثربخشی کافی برخوردار باشد، باید طبق برنامه ریزی دقیق و هدفمند قبلی انجام شود. برنامه تبلیغاتی پزشکی به صاحبان کسب و کارهای پزشکی کمک می‌کند مسیری درست را برای تبلیغ خدمات خود طی کنند.

مشاوره تبلیغات برای پزشکان

مشاوره تبلیغات پزشکی به چه معناست؟

پیشرفت در هر زمینه مستلزم کمک گرفتن از متخصصین آن حوزه است. بنابراین صاحبان کسب و کارهای مختلف برای تبلیغات حرفه‌ای و موثر باید از متخصصین حوزه تبلیغات کمک بگیرند. در گذشته و پیش از آن علوم تبلیغات تخصصی شود، صاحبان کسب و کاراهای مختلف از جمله پزشکان، کارهای تبلیغاتی خود را به شکل سنتی انجام می‌دادند. اما اکنون صاحبان کسب و کارها از مشاوره تبلیغاتی که توسط مشاورین و متخصصین این حوزه انجام می‌شود کمک می‌گیرند.

هدف از مشاوره تبلیغات پزشکی ارائه پیشنهادات و خدماتی است که مبتنی بر تجربیات موفق دیگران بوده و می‌تواند مراجعان یک پزشک را افزایش دهد.

در نتیجه افزایش مراجعین و مشتریان پزشکان افزایش بهره‌‌وری و سودآوری صورت خواهد گرفت. مشاوره تبلیغات پزشکی در واقع یک فرایند علمی است که طی آن متخصصین حوزه تبلیغات پزشکی به انجام تحقیقات مختلف می‌پردازند.

سپس این کارشناسان با تجزیه و تحلیل داده‌های گردآوری شده بهترین و موثرترین روش‌های تبلیغات را به کارفرمایان خود، یعنی پزشکان پیشنهاد می‌کنند. مشاوره تبلیغاتی در صورتی که به شکل حرفه‌ای و اصولی انجام شود نتایج اقتصادی چشمگیری را به در پی خواهد داشت. همچنین تبلیغات اصولی و درست به تقویت پرسونال برندینگ پزشکان نیز کمک خواهد کرد.

مشاور تبلیغات پزشکی

وظیفه مشاور تبلیغات پزشکی چیست؟

مشاور تبلیغات پزشکی یک متخصص تبلیغات و رسانه است که استراتژی‌های و فعالیت‌های تبلیغاتی پزشکان را سازماندهی می‌کند. اولین وظیفه مشاور تبلیغات پزشکی ارائه نگرش و دیدگاه مناسب نسبت به تبلیغات به صاحبان کسب و کارهای پزشکی است. دومین وظیفه مشاور تبلیغات پزشکی طراحی برنامه تبلیغات است. در مرحله اول این گام مشاوره تبلیغات پزشکی، استراتژی تبلیغات فعلی پزشکان بررسی می‌شود. در مرحله بعد یک استراتژی تبلیغاتی جدید متناسب با نیاز کسب و کار و شرایط بازار و رقبا طراحی و اجرا می‌گردد.

سومین وظیفه مشاور تبلیغاتی پزشکی معرفی ابزارهای مناسب برای تبلیغات در این حوزه است‌‌. مشاوران تبلیغاتی پزشکان مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده می‌گیرند. اغلب اوقات، مشاوران ایده‌های جدید کمپین های تبلیغاتی را مطرح می‌کنند. مشاوران تبلیغات پایه محکمی از ارتباطات و مشتریان را ایجاد می‌کنند که معمولاً به سالها تجربه نیاز دارد. در حالی که مسلماً تجربه مهمترین ویژگی برای یک مشاور تبلیغات است، پیشینه قوی در تدوین استراتژی‌های تبلیغاتی پزشکی و بازاریابی خدمات درمانی نیز مورد نیاز است.

ویژگی‌های یک مشاور تبلیغات پزشکی خوب

یک کارشناس برای ارائه مشاوره تبلیغات پزشکی موثر و کارآمد باید دارای برخی از ویژگی‌ها باشد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

همکاری با مشاور تبلیغات پزشکی ممکن است به صورت کوتاه مدت، مثلا برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی خاص باشد. همچنین این همکاری ممکن است به صورت بلندمدت و به شکل برنامه ریزی کلیه تبلیغات لازم در افق بلند مدت باشد.

مشاوره تبلیغات پزشکی

فرایند مشاوره تبلیغات پزشکی

فرایند مشاوره تبلیغات پزشکی در ۵ بعد زیر انجام می‌شود:

  1. ماموریت یا هدف: اولین بعد تبلیغات پزشکی داشتن ماموریت یا هدف خاص از تبلیغ است. در جلسات مشاوره تبلیغات هدف و ماموریت تبلیغ مشخص می‌شود.
  2. پیام: در هر تبلیغ پزشکی باید پیامی وجود داشته باشد که به مخاطبین منتقل شود. بنابراین دومین بعد هر تبلیغ پزشکی در نظر گرفتن پیامی مشخص برای انتقال به مخاطبین است. این پیام نیز با مشورت و تعامل میان پزشکان و مشاوران تبلیغات مشخص می‌شود.
  3. رسانه یا مدیا: سومین بعد تبلیغات پزشکی رسانه یا مدیاست. رسانه یا مدیا باید با توجه به نوع پیام و جامعه مخاطبین هدف ارزیابی و انتخاب شود.
  4. بودجه: بعد چهارم در تبلیغات پزشکی تبلیغات است. تبلیغات پزشکی باید متناسب با بودجه تخصیص داده شده برای آن طراحی و اجرا شود.
  5. ارزیابی: ارزیابی کارایی و اثربخشی تبلیغات پزشکی آخرین و پنجمین بعد از وظایف مشاور تبلیغات پزشکی است‌. تبلیغاتی اثربخش است که تصویر باکیفیتی از برند پزشک ارائه دهد و اعتماد مخاطبان را جلب کند.

انتخاب رسانه در مشاوره تبلیغات پزشکی

انتخاب رسانه در مشاوره تبلیغات پزشکی به معنای انتخاب بهترین کانال ارتباطی انتقال پیام به مخاطبان جامعه هدف است. مشاور تبلیغات در جست و جوی بهترین رسانه از میان کلیه رسانه‌های تبلیغاتی در دسترس خواهد بود. زیرا هر رسانه‌ مانند هر محصول، خدمات یا مرکز ارائه خدمات پزشکی دارای یک شخصیت و هویت منحصر به فرد است. مهم‌ترین انواع رسانه‌ برای تبلیغات پزشکی عبارتند از:

  • رسانه‌های کاغذی از جمله مجلات و روزنامه‌ها
  • رسانه‌های جمعی صوتی و تصویری مانند رادیو و تلویزیون
  • بیلبوردها، پوسترها، پرچم‌ها و نقاشی‌های دیواری
  • کارت‌ها و تراکت‌های تبلیغاتی
  • طراحی وب سایت و وبلاگ نویسی
  • تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی در اینستاگرام
مشاور تبلیغات پزشکی

سخن پایانی

مشاوره تبلیغات پزشکی فرایندی است که می‌تواند در راستای افزایش جذب مراجعان و در پی آن افزایش درآمد پزشکان بسیار موثر باشد. بنابراین هزینه‌ای که برای پرداخت به مشاوران حوزه تبلیغات پزشکی انجام می‌شود در واقع نوعی سرمایه گذاری است. به یاد داشته باشید که مشاوره تبلیغات تنها زمانی موثر و کارامد است که توسط متخصصین باتجربه این حوزه انجام شود. آژانس برندینگ پلاکت با بهره‌مندی از کادری مجرب و تخصص و تجربه فراوان در زمینه مشاوره برندینگ و تبلیغات پزشکی آماده ارائه انواع خدمات مشاوره تبلیغاتی به پزشکان محترم می‌باشد.

سوالات متداول

  1. مشاوره تبلیغات پزشکی به چه معناست؟

مشاوره تبلیغات پزشکی به معنای یک فرایند علمی است که در نتیجه آن متخصصین حوزه تبلیغات پزشکی بهترین و کارآمدترین روش‌های تبلیغات را به پزشکان پیشنهاد می‌کنند.

  1. یک مشاور تبلیغاتی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک مشاور تبلیغات پزشکی خوب یک متخصص تبلیغات و رسانه است که از توانایی کار تیمی، خلاقیت، تجربه و دانش در زمینه صنعت پزشکی و شناخت کافی از انواع روش‌های تبلیغات برخورد است.

  1. مهم‌ترین وظایف مشاور تبلیغات پزشکی چیست؟

ارائه نگرش صحیح راجع به تبلیغات به پزشکان، تدوین برنامه تبلیغاتی مناسب و معرفی ابزارهای مناسب برای تبلیغات مهم‌ترین وظایف مشاور تبلیغات پزشکی است.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *