دیجیتال مارکتینگ برای دندانپزشکان

هدف از مقاله پیش رو این است که اطلاعاتی در مورد دیجیتال مارکتینگ برای دندانپزشکان را به متخصصان این رشته و مدیران کلینیک های دندانپزشکی ارائه دهیم. در ادامه به تعریف دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی و همه گیر شدن این موضوع در فضای دیجیتال می پردازیم. استراتژی های دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی که جزئی جدا نشدنی از این موضوع هستند نیز مبحث بعدی ماست. شاید برای عموم مردم به نظر برسد که دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی، همان تبلیغات در این حوزه است؛ اما در مبحث بعدی ما که تفاوت بین تبلیغات پولی و دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی برای دندانپزشکان است، کاملا تفاوت بین این دو مشخص می شود.

تعریف دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی

دیجیتال مارکتینگ برای دندانپزشکان، صراحتا هنر ایجاد، توزیع و تجزیه و تحلیل محتوا است تا مشتریان بیشتری را وارد قیف بازاریابی کند یا مشتریانی که از قبل در قیف بازاریابی هستند را به خریدار تبدیل کند. در واقع دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی همچون دیجیتال مارکتینگ پزشکی به عنوان ابزاری نوین برای مارکتینگ دندانپزشکی، نشان دهنده همه تعاملاتی است که بین برندینگ دندانپزشکی و بیمار انجام می شود. هدف کلی این مسئله نیز این است که جامعه ای را در حد بیماران خود و فراتر از آن ایجاد کند.

طبق گزارشات اعلام شده استفاده از دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی، موفقیتهای بسیاری را برای کلینیک های دندانپزشکی در پی داشته است. صاحبان آژانس های دیجیتال مارکتینگ، هر سه ماه یکبار برداشت های جدید و نتایج بهتری را به دست آورده و این جادوی دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی است. پس می توان گفت که مارکتینگ دندانپزشکی همراه با برندینگ کلینیک های دندانپزشکی به صورت مستمر همکاری می کند تا بازاریابی برای تلاش های دندانپزشکان را افزایش دهد.

دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی

اولین و مهم ترین مرحله برای مارکتینگ دندانپزشکی، ایجاد استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای دندانپزشکان است. این استراتژی ها، باید مشخص کند که برندینگ دندانپزشکی شما به دنبال دستیابی به چه مواردی است، چه افرادی را هدف قرار خواهد داد، رویکرد شما چگونه خواهد بود، بهتر است در چه پلتفرم هایی شروع به کار کند و چه نوع محتواهایی برای نتایج بهتر باید تولید شود.

در تعریف بیشتر برای استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای دندانپزشکان، برای مثال روزهای ملی مانند روز ملی دندانپزشک، فرصتی مناسب است تا حقایق جالب و چیزهایی در مورد بیماران و دندانپزشکان به اشتراک گذاشته شود. همچنین این روز، زمان خوبی برای جذب بیماران و قرار دادن مقالاتی در مورد مراقبت های دهان و دندان در سایت است.

حقایق سرگرم کننده و محتوای اطلاعاتی مرتبط با دندانپزشکی می تواند فرصتی بزرگ برای تعامل با مخاطبان فراهم کند. به طور کلی هنگامی که در رسانه های اجتماعی کار می کنید، باید یک برنامه ریزی خاص داشته باشید که برای دندانپزشکی به چند مورد از آنها در زیر اشاره می کنیم:

  • ارسال چند محتوا طی مدت زمان مشخص
  • اشتراک گذاری نحوه استفاده از مسواک و نخ دندان
  • ایجاد یک چشم انداز معین برای کارکنان
  • اشتراک گذاری داستان های موفقیت
  • کمک آنلاین به بیماران
  • ویژگی هایی مانند امکان رزرو نوبت آنلاین و سایر ابزارهای مناسب بیمار
  • تبلیغات به هنگام اشتراک گذاری مطالب سایت توسط بیماران یا هنگام ورود به سیستم
  • ارائه مقالاتی در مورد تاثیر دندانپزشکی بر سلامت دندان و داستان هایی پیرامون دندانپزشکان و سلامت دهان و دندان

دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکان

در زیر به چند مورد از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی می پردازیم:

  1. مشخص کردن پلتفرم هایی که برندینگ دندانپزشکی می خواهد در آنها فعال باشد.

انتخاب بسترهایی که کلینیک شما می خواهد در آنها فعال باشد، مهم است؛ زیرا حتی بهترین محتواهای بازاریابی دندانپزشکی، برای برخی افراد جذاب نخواهد بود. طراحی سایت حرفه ای دندانپزشکی بهترین انتخاب است. اینستاگرام و فیس بوک همیشه پلتفرم های مطمئنی هستند؛ زیرا در درجه اول خانواده محور هستند و شامل سن و جنسیتی می شوند که مارکتینگ شما آنها را هدف قرار داده است. برای سایر محتوا های آموزشی، Linkedin نیز توصیه می شود.

  1. بهتر است انواع خاصی از محتوا در سایت دندانپزشکی ارائه شود.

هدف گذاری برای ارسال و تولید محتوا، ایجاد یک برنامه محتوا و ایجاد طوفان فکری به واسطه ارائه محتوا های از پیش برنامه ریزی شده، باید مد نظر قرار بگیرد. به هنگام برنامه ریزی برای استراتژی های دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی، باید موضوعات و محتوای خاصی را در نظر داشت تا به گسترش بازاریابی کمک شود و مارکتینگ دچار فرسودگی نشود.

  1. در مقابل مخاطبان خود روی مسائل مربوط به کلینیک دندانپزشکی، کاملا مسلط باشید.

مخاطبان برندینگ دندانپزشکی برای کلینیک شما، با رفتار همراه با احترام، وقار، لطف و مراقبت در فضای آنلاین و به صورت حضوری افزایش می یابد. در رسانه های اجتماعی می توان برای نتایج بهتر و سریعتر، یک رویکرد بسیار جامعه محور را در پیش گرفت. این مسئله شامل موارد زیر می شود:

  • اظهار نظر تخصصی در مورد پست های مربوط به دندانپزشکی
  • به اشتراک گذاری مطالب آموزنده
  • اشتراک گذاشتن اخبار خوب از بیماران
  • قدردانی از مخاطبان هدف برای تلاش
  • پیوستن به گروه هایی که مخاطبان هدف شما بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند.
  1. چشم انداز بازاریابی دندانپزشکی خود را به بالاترین سطح برسانید.

محتوای شما ممکن است شامل همه چیز نباشد، اما مطمئنا برای استراتژی های مدیکال مارکتینگ دندانپزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است. ارسال به موقع مطالب، آموزنده بودن محتوا ها و جذابیت آنها، یکی از مهم ترین قسمت های موفقیت بازاریابی دندانپزشکی کلینیک شما است. مخاطبان می خواهند همه آنچه را که انجام می دهید تا تجربیات شما در نظر آنها ارزش سرمایه گذاری داشته باشد را بدانند و محتوای بازاریابی دندانپزشکی، مهمترین عامل برای اثبات این امر و بالا بردن سطح بازاریابی دندانپزشکی به آنها است.

  1. بازاریابی دیجیتال برای دندانپزشکان تجزیه و تحلیل شود.

موفقیت نهایی برای بازاریابی دندانپزشکی شما با یک برنامه شروع می شود و با هر تجزیه و تحلیل برای بهبود ادامه می یابد. وقتی شما برای مارکتینگ دندانپزشکی شروع به تلاش می کنید، ممکن است به طور کلی در مسیر موفقیت پیش نروید یا در بسیاری مواقع ممکن است برخی موارد را امتحان کرده و شکست بخورید و در نهایت نا امید شوید. اما وقتی موارد جدید تر را امتحان می کنید و فقط رو به جلو پیش می روید، می توان گفت که شما در مسیر موفقیت قرار گرفته اید.

بنابراین موفقیت همیشه در یک مسیر خاص منتظر مارکتینگ دندانپزشکی شما نیست و باید راه های مختلف امتحان شود. در برخی موارد حتی اعمال یک تغییر کوچک ممکن است به موفقیت بازاریابی دندانپزشکی منجر شود. به همین دلیل است که متخصصان دیجیتال مارکتینگ بر تجزیه و تحلیل مداوم که روی برنامه های بازاریابی رسانه های اجتماعی لازم است، تأکید زیادی دارند.

تفاوت بین تبلیغات پولی و دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی

وقتی روی مارکتینگ دندانپزشکی فکر می شود، اولین چیزی که ممکن است به ذهن برسد تبلیغات پولی اجتماعی است. اما آنچه ممکن است ندانید این است که بازاریابی و تبلیغات دو چیز متفاوت هستند. با اینکه تبلیغات پولی گزینه بدی نیست، اما وقتی که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ، شما را تشویق می کند که از بازاریابی دندانپزشکی برای حرفه خود استفاده کنید، در واقع منظور مستقیم، در نظر گرفتن هزینه برای تبلیغات نیست. هنگامی که از بازاریابی دندانپزشکی صحبت به میان می آید، منظور کارهایی است که باید انجام شود تا بیماران بیشتری جذب کلینیک شوند.

تبلیغات پولی دندانپزشکی ایده ای خاص است که بر اساس آن شما مثلا به صفحات پربازدید اینستاگرام پول می دهید و آنها تبلیغ شما را برای مخاطبان خود قرار می دهند. اما دیجیتال مارکتینگ ارگانیک برای دندانپزشکان در واقع مخاطبان خود را به طور فعال پیدا می کند و اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار می دهد که آنها را به طور مداوم به برند شما نزدیک کند. این مسئله یک شبه رخ نمی دهد و مدت زمانی لازم است تا مخاطبان به شناخت در این مورد برسند.

دیجیتال مارکتینگ برای دندانپزشکان

مزایای دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی

تعداد زیادی از مزایای دیجیتال مارکتینگ برای دندانپزشکان که در مطالب بالا ذکر شده است، شامل موارد زیر می شود:

  • مشتریان بیشتر
  • تعامل بیشتر
  • برخورداری از دیدگاه دائمی نسبت به برندینگ دندانپزشکی
  • ارائه ایده های محتوایی
  • حفاظت و بهبود شهرت
  • ایجاد یک برنامه رشد و ارائه بازخورد به شما
  • حضور مداوم آنلاین شما روی شغل
  • ترویج بازاریابی ورودی
  • ارزان بودن بازاریابی آنلاین
  • مخاطب، فضای آنلاین را برای کسب اطلاعات ترجیح می دهد.
  • مشخص بودن بازار هدف

مارکتینگ برای دندانپزشکان

معایب دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی

بازاریابی دیجیتالی برای دندانپزشکی به طور فزاینده ای در دنیای تجارت تأثیرگذار است. اما علیرغم مزایایی که ارائه می دهد، یک اشکال عمده وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. روش های دندانپزشکی که در زمینه بازاریابی دیجیتال هستند؛ اغلب زمان پول کافی برای سرمایه گذاری در وب سایت یا رسانه های اجتماعی ندارند. علاوه بر این باید بدانیم که بازاریابی دیجیتال، سرمایه گذاری محض نیست و باید ادامه یابد.

از جمله دیگر معایب دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی می توان به امکان از دست دادن بیماران در مقابل رقبا اشاره کرد. در این فضا همچنین عدم استفاده از برند مشخص نیز می تواند به سایت و رسانه های اجتماعی آسیب برساند. این فعالیت در ابتدا ممکن است پرکار، در مقابل کم بازدید و خسته کننده به نظر برسد. نقص دیگر این مسئله این است که اجازه می دهد تا از مشتریان و رقبای ناراضی، نظرات منفی خود را در سایت مطرح کنند.

سوالات متداول

  1. چگونه می توان دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی انجام داد؟

از جمله ایده های بازاریابی هوشمند می توان به تبلیغات محلی، ایجاد پیوندی برای تماس با تبلیغات، تبلیغات تلفن همراه، مد نظر قرار دادن یک رسانه اجتماعی مثل اینستاگرام برای جذب مخاطب، یادآوری برای گذاشتن پست و لایو و… می باشد.

  1. چگونه می توانم کلینیک دندانپزشکی خود را ارتقا دهم؟

در اجتماعات غیر مجازی مانند رویدادهای محلی، رویدادهای خیریه و تبلیغات و اهدای وسایلی به لوگوی کلینیک شما شرکت کنید. بیماران معمولا با دندانپزشکی که در خارج از مطب دندانپزشک روبرو می شوند، ارتباط بهتری می گیرند.

  1. چرا بازاریابی دندانپزشکی مهم است؟

بیماران شما در واقع مشتریان شما هستند و بازاریابی دندانپزشکی به شما کمک می کند تا برند خود را متمایز کنید. یک برنامه بازاریابی، علاوه بر کمک به شناسایی بازار هدف، به بیماران کمک می کند تا بفهمند که چرا کلینیک دندانپزشکی شما بهترین انتخاب آنها بوده و چه چیزی در خدمات شما منحصر به فرد است.

  1. بازاریابی دندانپزشکی چیست؟

هرگونه تعامل بین دندانپزشکی شما و یک بیمار جزئی از بازاریابی دندانپزشکی است. در برخی موارد، این مسئله ممکن است شامل جزئیات مشخصی مانند نحوه پاسخگویی کارکنان دفتر شما به تلفن یا لیست خدماتی است که ارائه می دهید.

  1. چگونه می توانم کلینیک دندانپزشکی خود را جذاب کنم؟
  • در میان مردم محلی، شهرت ایجاد کنید.
  • استفاده معقول از رسانه های اجتماعی
  • اقدامات دندانپزشکی خود را در فهرست های محلی لیست کنید.
  • ارائه مشاوره رایگان به بیماران جدید
  1. چرا دندانپزشکان به بازاریابی دیجیتال احتیاج دارند؟

دیجیتال مارکتینگ برای دندانپزشکان امکان می دهد مشتریان و بخش های خاصی از مشتریان را هدف قرار دهید و بتوانید پیام مناسب را برای هر فرد ارائه دهید. اگر می خواهید موفقیت در فضای آنلاین را تجربه کنید، قطعا بهتر است مارکتینگ دندانپزشکی را در تلاش های آنلاین خود پیاده کنید.

  1. بازاریابان دندانپزشکی چه می کنند؟

مارکتینگ دندانپزشکی فرآیند توسعه استراتژی های بازاریابی دندانپزشکی و ارتباطی برای دستیابی به بیماران جدید و مراقبت از بیماران قبلی با ایجاد یک خط باز ارتباطی بین ارائه دهندگان خدمات درمانی و بیماران است.

  1. چگونه شغل دندانپزشکی خود را به بازار عرضه کنم؟

استراتژی بازاریابی دندانپزشک ها شامل ایجاد ارتباط با دندان پزشکان منطقه، جستوی محلی، بهینه سازی سایت، تولید محتوای مناسب و درخواست بازخورد در سایت می شود.

  1. بهترین استراتژی بازاریابی چیست؟
  • مطالب آموزنده
  • شخصی سازی پیام های بازاریابی برند خود
  • استفاده از خلاقیت به واسطه داده ها
  • سرمایه گذاری روی تحقیقات برای سایت
  • به روز رسانی مطالب
  • استفاده از ویدیو در سایت
  1. چرا بازاریابی دیجیتال باید اولویت هر دندانپزشکی باشد؟

در دنیای امروز فرصت های بازاریابی دیجیتال برای دندانپزشکان، بیشتر از قبل در دسترس است. بنابراین بهتر است روی فرصت های دیجیتال تمرکز شود.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *