تولید محتوای پزشکی در اینستاگرام

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال صنعت پزشکی و مراقبت‌های سلامت، درمان و بهداشت می‌تواند تأثیر زیادی بر عملکرد کسب و کارهای این صنعت داشته باشد. در حالی که برخی از پزشکان ممکن است از فعالیت تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی اجتناب کنند، Instagram یک ابزار فوق‌العاده برای دیجیتال مارکتینگ پزشکی و تعامل با بیماران فعلی و بالقوه است. در این نوشتار ضمن بیان مزایا و ضرورت تولید محتوای پزشکی در اینستاگرام، مهم‌ترین نکات برای انجام این روش دیجیتال مارکتینگ پزشکی را بیان خواهیم نمود.

اهمیت تولید محتوای پزشکی در اینستاگرام

اینستاگرام همچنان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی در حال رشد است. جمعیت کاربران این شبکه اشتراک ویدیو و عکس در سال 2018 به 1 میلیارد کاربر فعال رسید. و بیش از 500 میلیون نفر از این افراد هنوز هم روزانه از این پلتفرم استفاده می‌کنند. از سال 2013، تعداد کاربران این برنامه ده برابر شده است. گسترش استفاده از این پلتفرم در بین نوجوانان و جوانان همچنان ادامه دارد. از بین همه کاربران اینستاگرام، 71 درصد زیر 35 سال سن دارند. این برنامه ابزارهای زیادی برای کمک به افزایش و گسترش محتوا برای دسترسی به مخاطبان بیشتر ارائه می‌دهد.

باور کنید یا نه، ویژگی‌ها و روندهای محتوا، اینستاگرام را به بستری آسان و کاربردی برای استفاده پزشکان برای افزایش تعامل با بیماران و دیجیتال مارکتینگ پزشکی تبدیل کرده است. توانایی تولید محتوای پزشکی در اینستاگرام، امکان چت به صورت خصوصی با بیماران، و امکان اشتراک گذاری نکات بهداشتی از جمله فعالیت‌هایی است که پزشکان می‌توانند به وسیله اینستاگرام انجام دهند. همچنین آن‌ها می‌توانند از این طریق مصاحبه با متخصصان دیگر را نیز به اشتراک بگذارند. امکانات محتوایی که پزشکان در اینستاگرام می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند بی پایان است.

تولید محتوای پزشکی اینستاگرام

مزایای تولید محتوای پزشکی در اینستاگرام

محبوبیت اینستاگرام آن را به ابزاری عالی برای برندینگ پزشکی، آموزش بیماران و افزایش دسترسی مخاطبان به یک تمرین تبدیل نموده است. مکانیسم اشتراک گذاری اجتماعی که به محتوای پزشکی اینستاگرام اجازه می‌دهد لایک، اشتراک گذاری و تعامل را به دست آورد مزیت فوق‌العاده این پلتفرم محسوب می‌شود.

اغلب در تولید محتوا از ماهیت بصری اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن تجهیزات و امکانات، سیستم های خدماتی، مدل های اجرایی درمان و عکس‌های پشت صحنه یا تصاویر قبل و بعد از نتایج درمان عمومی استفاده می‌شود.

این محتوای واقعی کاربران اینستاگرام را ترغیب می‌کند تا سوالات خود را بپرسند و با پست‌های مورد علاقه خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و در نهایت به جذب بیمار برای کلینیک منجر شود. مزیت تولید محتوای پزشکی در اینستاگرام در مقایسه با تولید محتوا در سایر پلتفرم‌ها، ماهیت بصری اینستاگرام است که در واقع مزیت رقابتی آن به شمار می‌رود. انسان‌ها موجودات بصری هستند و به همین دلیل ورود به این پلتفرم یک منبع بی پایان از محرک‌های خوشایند بصری را برای بازاریابی به پزشکان ارائه می‌دهد. به طور خلاصه مزایای تولید محتوای پزشکی در اینستاگرام عبارتند از:

  • دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبان برای بازاریابی
  • اعتماد سازی برای جذب مشتری
  • آموزش مخاطبان
  • تعامل و برقراری ارتباط با مخاطبان
  • کمک به پرسونال برندینگ پزشکی

انواع تولید محتوای اینستاگرام پزشکی

به طور کلی، بیماران فعلی و بالقوه باید در مورد درمان‌ها و فناوری‌های جدید موجود مطلع شوند و محتوای پزشکی در بستر رسانه‌های اجتماعی نباید خسته کننده باشد. استفاده از استراتژی تولید محتوای متنوع، گامی هوشمندانه در دیجیتال مارکتینگ است. رایج ترین و بهترین انواع تولید محتوای پزشکی در اینستاگرام عبارتند از:

  1. محتوای آموزشی: آموزش به بیماران بالقوه در مورد تخصص شما و فناوری‌های پزشکی مدرنی که از آن‌ها استفاده می‌کنید بخش مهمی از خدمات به مشتریان است که از طریق اینستاگرام به خوبی قابل انجام است. اگر مخاطبان پیج شما در مورد گزینه‌های درمانی یا آنچه می‌توانید برای کمک به آن‌ها انجام دهید سوالی پرسیدند، سعی کنید بلافاصله به آن‌ها پاسخ دهید. همچنین باید سعی کنید انواع مطالبی را که مخاطبان ترجیح می‌دهند بیاموزند و مورد استقبال و اشتراک گذاری آن‌ها قرار می‌گیرد را به اشتراک بگذارید. از آنجایی که محتوا در اینستاگرام قابلیت پخش گسترده دارد، این محتوای آموزشی خود به عنوان ابزاری برای تبلیغات پزشکی قلمداد می شود.
  2. تولید محتوای “پشت صحنه”: صحبت درباره‌ پشت صحنه‌ی ارائه یک خدمت می‌تواند بسیار “سرگرم کننده” باشد. پشت صحنه فعالیت‌های تیم پزشکی شما با دنبال کمی هیجان و تنوع را به محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهید می افزاید. همچنین تولید و اشتراک گذاری این نوع محتوا در اعتمادسازی مشتریان بالقوه نقش موثری را ایفا می‌کند. بسیاری از شیوه‌های تولید محتوای پزشکی از عکس‌های خود برای نشان دادن “پشت صحنه” استفاده می‌کنند. بسیاری از بیماران شما ممکن است متوجه نباشند که وقتی در مطب شما حضور ندارند در آن‌جا چه اتفاقی روی می‌هد. نشان دادن آنچه در پشت صحنه اتفاق می‌افتد می‌تواند به افزایش مشارکت بیماران کمک کند و برای بازاریابی خدمات درمانی بسیار مفید است. همچنین می‌توانید امکانات خود و اتاق‌هایی را که بیماران شما در آن‌ها تحت درمان قرار می‌گیرند را به نمایش بگذارید. آیا تجهیزات جدیدی تهیه کرده‌اید یا اتاقی را رنگ آمیزی کرده‌اید؟ این‌ها موضوعاتی عالی برای تولید پست‌های اینستاگرامی هستند.

تولید محتوای پزشکی در اینستاگرام

مهم‌ترین نکات تولید محتوای اینتساگرام برای پزشکان

  • اینستاگرام یک رسانه تصویری است، بنابراین برای استفاده مفید از آن، باید تصاویر جذابی برای اشتراک گذاری در آن داشته باشید. تصاویر شما باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. زیرا درست است که شما قصد شرکت در هیچ مسابقه عکاسی را ندارید، اما نمی‌خواهید عکس های شما شبیه به یکی از اقوام قدیمی‌تان باشد! برند خود را روی تصاویر هک کنید تا حساب اینستاگرام شما حرفه‌ای به نظر برسد.
  • به طور کلی، برای تولید محتوای پزشکی در اینستاگرام باید عکس‌هایی انتخاب کنید که نشان دهنده عملکرد پزشکی شما و کارکنان شما باشد. این عکس‌ها باید سعی کنند داستان‌هایی را در مورد آنچه در مطب پزشکی شما می‌گذرد و نحوه کمک به بیماران بیان کنند.
  • لحن پست‌های حساب اینستاگرام شما باید یکسان باشد. برای مثال در تولید محتوای پزشکی در اینستاگرام نباید در برخی پست‌ها از ایموجی‌ها و لحن خودمانی استفاده شده باشد و پس از آن یک پست رسمی با لحن کتابی نوشته شود.
  • مرتبا اینستاگرام خود را به روز کنید. یک حساب حرفه‌‌ای تجاری در اینستاگرام باید به صورت مرتب محتوا تولید کرده و به اشتراک بگذارد. به صورت روزانه پست و استوری‌ها جذابی را به اشتراک بگذارید. همچنین از اشتراک گذاری لایوهای آموزشی پزشکی برای مخاطبان خود دریغ نکنید.
  • به بخش نظرات در زیر پست‌های صفحه اینستاگرام خود توجه کنید. نظرات، پیشنهادات و انتقاداتی که از سوی مخاطبان نوشته می‌شود راهنمای بسیار ارزشمندی برای ادامه مسیر تولید محتوای شما در اینستاگرام خواهد بود.

محتوای پزشکی در اینستاگرام

سخن آخر

اغلب پزشکان به دلیل داشتن مشغله فراوان فرصت کافی برای تولید محتوای پزشکی در اینستاگرام را ندارند. همچنین به دلیل پیچیده بودن الگوریتم اینستاگرام، بازاریابی حرفه‌‌ای در این پلتفرم نیازمند برخورداری از دانش و تجربه در این زمینه است. از این رو پزشکان حرفه‌ای اغلب فرایند دیجیتال مارکتینگ خود، از جمله تولید محتوای پزشکی در اینستاگرام را به کارشناسان این امر واگذار می کنند. آژانس پلاکت ارائه دهنده‌ انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای اینستاگرام به پزشکان و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی است.

سوالات متداول

  1. انجام چه فعالیت‌های در اینستاگرام برای پزشکان امکان پذیر است؟

پزشکان علاوه بر توانایی تولید محتوای پزشکی در اینستاگرام، از امکان برقراری ارتباط به صورت خصوصی با بیماران برخوردارند. همچنین پزشکان می‌توانند اشتراک گذاری نکات بهداشتی و درمانی و مصاحبه‌های تخصصی بیماران بالقوه و بالفعل خود را آموزش دهند.

  1. تولید محتوای پزشکی در اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

امکان دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبان برای برندسازی و دیجیتال مارکتینگ، جلب اعتماد مشتریان بالقوه و آموزش به بیماران و برقراری ارتباط با آن‌ها مهم‌ترین مزایای تولید محتوای اینستاگرام پزشکی محسوب می‌شوند.

  1. رایج‌ترین انواع تولید محتوای اینستاگرام پزشکی کدامند؟

محتوای آموزشی، تجهیزات و امکانات و سیستم های خدمات پزشکی رایج‌ترین و بهترین انواع محتوای پزشکی را تشکیل می‌دهند.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *