جذب بیمار جدید برای کلینیک های پزشکی

امروز به دلیل گسترش کسب و کارهای حوزه پزشکی و بهداشت و درمان، بیماران گزینه‌های بیشتری را برای انتخاب یک کلینیک پزشکی نسبت به قبل در اختیار دارند. بنابراین امروزه بیشتر از هر زمان دیگر رقابت برای جذب بیمار در میان کلینیک‌های پزشکی در جریان است. در این نوشتار به بیان بهترین روش‌ها و استراتژی‌های جذب بیمار برای کلینیک های پزشکی و درمانی صحبت خواهیم نمود.

شناسایی مخاطبان و جامعه هدف برای جذب بیمار مهم است

در مرحله اول برای جذب بیمار برای کلینیک پزشکی، باید مشتریان فعلی خود را در نظر بگیرید و سن، جنسیت، حرفه، محل سکونت و سایر ویژگی‌های آن‌ها را ارزیابی کنید. ارزیابی و شناسایی مشتریان فعلی شما اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به شما کمک کند بهترین تکنیک‌های مدیکال مارکتینگ را برای ارتقاء عملکرد خود در زمینه جذب بیماران جدید را به کار ببندید.

برای مثال ممکن است در این مرحله متوجه شوید که درصد زیادی از مشتریان فعلی شما را آرایشگران بین 30 تا 45 سال و عمدتا بانوان تشکیل می‌دهند. فاکتور مهم دیگری که در این مرحله به آن توجه کنید این است که بیماران و مراجعان فعلی شما چگونه شما را پیدا کردند؟ آیا توسط یک مشتری به شما ارجاع داده شده‌اند؟ یا شما را از طریق جستجوی Google یا رسانه‌های اجتماعی پیدا کرده‌اند؟

جذب بیمار جدید برای کلینیک های پزشکی

شناسایی نقاط ضعف و قوت کلینیک پزشکی خود

شما کسب و کار خود را بهتر از هر کس دیگری می‌شناسید. با شناسایی نقاط ضعف و قوت کلینیک زیبایی خود قدم بزرگی برای جذب بیماران جدید برای کلینیک زیبایی خود برخواهید داشت. ممکن است اطمینان داشته باشید که تخصص پزشکان و کادر کلینیک پزشکی شما چیزی است که کلینیک شما را از سایر مراکز درمانی متمایز می‌کند. اما آیا این تنها دلیلی است که بیماران فعلی شما به شما مراجعه می‌کنند؟

ممکن است دلیل مراجعه این بیماران به خاطر نحوه برخورد شما با آن‌ها باشد و یا شاید محیطی گرم و دوستانه داشته باشد. فراموش نکنید که راحتی و انعطاف پذیری عوامل مهمی برای جذب بیماران جدید هستند. در نظر بگیرید چه چیزی در کلینیک شما منحصر به فرد است و چرا مشتریان شما شما را انتخاب می کنند.

بیمار از مراجعه به کلینیک شما و دریافت درمان چه مزیتی دریافت می‌کند؟ این عوامل نقش مهمی در تعیین و بکارگیری استراتژی‌های بازاریابی خدمات درمانی مفید برای جذب بیمار جدید برای کلینیک پزشکی ایفا می‌کند. شناسایی نقاط ضعف و قوت اولین قدم برای تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعف یه کلینیک پزشکی است.

تحقیق درباره‌ رقبا برای جذب بیماران جدید

تحقیق در مورد رقبای خود یکی از مهمترین فعالیت‌هایی است که می توانید برای کمک به شما در توسعه فعالیت‌های برندینگ کلینیک پزشکی و همچنین بازاریابی خود انجام دهید. بازاریابی رقبای شما چگونه است؟ چگونه بیماران جدیدی را به صورت آنلاین جذب می‌کنند؟ آیا آنها با یک پیشنهاد مشتریان جدید را جذب می‌کنند؟ اگر چنین هستند، پس شما باید پیشنهادی ارائه دهید که به همان اندازه یا بیشتر برای مشتریان جذابیت داشته باشد.

تحلیل رقبا در زمینه های مختلف از قبیل نوع خدمات، تعرفه خدمات، سیستم های اجرایی، تجهیزات درمانی و مدل های پشتیبانی یکی از مهمترین فعالیت ها در زمینه استراتژی بازاریابی در جذب بیمار برای کلینیک های پزشکی و درمانی است.

وب سایت های خیره کننده و کاربر پسند

وب سایت‌های موفق و محتوا محور برای جذب بیمار برای کلینیک‌های پزشکی بسیار مفید هستند. در یک وب سایت حرفه‌‌ای همیشه باید مجموعه‌ای از قواعد طراحی و مدیریت وب سایت رعایت شود. چیدمان و طراحی ساده، انواع راه‌های تماس با کلینیک، عکس‌ها و فیلم‌های مرتبط و عناصر گرافیکی، یک صفحه پرسش‌های متداول (FAQ) و پیوندهای رسانه‌های اجتماعی از جمله مهم‌ترین اجزاء طراحی سایت حرفه‌ای پزشکی برای جذب بیماران جدید است. طراحی وب سایت به همراه راهکارهای سئو سایت پزشکی یک فعالیت تخصصی است که باید توسط تیم‌های با تجربه و حرفه‌ای انجام شود.

جذب بیماران جدید

به طور مرتب محتوای وب سایت خود را به روز کنید

محتوای وب سایت خود را تازه و مرتبط نگه دارید. آیا همه چیزهایی را که مخاطبان می‌خواهند درباره کسب و کار شما بدانند به آن‌ها می گویید؟ محتوای وب سایت خود را به طور منظم به روز کنید. تولید محتوای پزشکی چه از نوع متنی و چه از نوع تصویری می‌تواند در جذب بیماری برای کلینیک های پزشکی و درمانی بسیار مفید و موثر واقع شود.

سرعت سایت خود را افزایش دهید

با توجه به اینکه تقریبا 50 درصد از مراجعه کنندگان به وب سایت‌ها انتظار دارند یک صفحه وب در کمتر از 2 ثانیه بارگیری شود، سرعت بارگذاری سریع صفحه برای اطمینان از ماندن مشتریان بالقوه در سایت شما و تبدیل آن‌ها به مشتریان بالفعل بسیار مهم است.

وبلاگ نویسی در سایت برای جذب بیمار از طریق بهبود سئو

تهیه پست‌های وبلاگی به طور منظم و تهیه محتوای مرتبط و باکیفیت می تواند بازدید سایت کلینیک پزشکی شما را بهبود ببخشد. به اشتراک گذاری دانش تخصصی شما در زمینه مقالات پزشکی و همچنین ویدئوهای کوتاه در مدت زمان کم بازدهی سایت شما را به حداکثر خواهد رساند. یک وبلاگ رتبه بندی وب سایت شما را در موتورهای جستجو (SEO) بهبود می‌بخشد. راهکارهای درمانی و پشتیبانی درمانی می تواند در این مقالات آورده شود و مخاطبان نیز با مطالعه آن ها جذب کلینیک شما شوند.

ارائه پیشنهادات جدید به بیماران

ارائه پیشنهادات ویژه و اختصاصی برای هر بیمار و یا همه بیماران و مراجعه کنندکان راهی عالی برای جذب بیماران جدید است. پیشنهاد شما باید با رقبای شما قابل مقایسه و برتر از پیشنهادات آن‌ها باشد. برای مثال اگر کلینیک‌های پزشکی رقیب شما “مشاوره اولیه به صورت آنلاین” ارائه می‌دهند، پس پیشنهاد شما باید موثرتر باشد. مشاوره اولیه به صورت رایگان یا با تخفیف ویژه می‌تواند انگیزه ای عالی برای جذب بیماران جدید باشد! ارائه خدمات تخفیفی و یا پشتبیانی رایگان می تواند کمک کننده به جذب بیماران برای کلینیک های درمانی باشد.

ارائه سیستم نوبت دهی آنلاین

طراحی و ارائه سیستم نوبت دهی آنلاین راهی مطمئن برای جذب بیماران جدید است. طراحی این سیستم در وب سایت کلینیک پزشکی راهی سریع و راحت برای رزرو نوبت به افراد پر مشغله ارائه می‌دهد. همچنین با طراحی سیستم نوبت دهی آنلاین برای وقت مراجعان خود ارزش قائل می‌شوید و برای جلب اعتماد و جذب بیماران جدید برای کلینیک پزشکی قدم برمی‌دارید.

از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

استفاده از شبکه‌های اجتماعی و دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ پزشکی همچون اینستاگرام و تلگرام یک راه عالی برای ارتباط با بیماران بالقوه است. شما می‌توانید با ارسال مطالب، عکس‌ها و فیلم‌های قابل اشتراک گذاری، از ظرفیت این رسانه‌ها برای جذب بیماران جدید به کلینیک پزشکی خود استفاده کنید.

جذب بیمار جدید

بر نظرات آنلاین بازدیدکنندگان وب سایت و شبکه‌های اجتماعی خود نظارت کنید

بدیهی است که هرچه نظرات مثبت بیشتری از سمت بازدیدکنندگان وب سایت و شبکه‌های اجتماعی خود دریافت کنید، تماس‌های بیشتری از بیماران احتمالی جدید دریافت خواهید کرد. با پاسخ دادن به بازخوردهای مثبت و منفی، نشان دهید که به مشتریان خود اهمیت می‌دهید. در صورتی که کلینیک شما بازخوردهای منفی دریافت کرد، به دنبال رایج ترین دلایل شکایت باشید. اگر به این بازخوردها توجه کنید می‌توانید نقاط ضعف تجارت خود را در این زمینه بهبود بخشیده و بیماران جدیدی را جذب کنید.

استفاده از تبلیغات هدفمند برای جذب بیماران جدید

استفاده از تبلیغات پزشکی از جمله تبلیغات کلیکی یکی از بهترین راه‌های جذب بیمار برای کلینیک درمانی است. کمپین‌های GoogleAds نتایج شگفت انگیزی را برای کلینیک‌های پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی به همراه دارند. افزایش چشمگیر رزروها و افزایش تعداد بیماران جدید و همچنین افزایش آگاهی مخاطبین از نام تجاری کلینیک از جمله مهم‌ترین دستاوردهای استفاده از تبلیغات کلیکی است.

جذب بیمارن جدید برای کلینیک درمانی

استفاده از راهکارهای مختلف جذب بیمار برای کلینیک درمانی

در دنیای امروز تنها استفاده از یک روش بازاریابی و یک استراتژی محدود برای جذب بیماران جدید به کلینیک پزشکی کافی نیست. بلکه برای بازدهی مناسب و افزایش مراجعان باید از روش‌های مختلف تبلیغات و کمپینهای تبلیغاتی تخصصی استفاده کرد. متخصصان و کارشناسان بازاریابی کلینکیک‌های پزشکی در آژانس پلاکت آماده ارائه مشاوره رایگان به صاحبان کسب و کارهای پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی درمانی هستند.

سوالات متداول

  1. اولین مرحله برای جذب بیمار برای کلینیک های پزشکی چیست؟

اولین قدم جذب بیمار برای کلینیک پزشکی شناخت مخاطبان و جامعه هدف به شمار می‌رود.

  1. نقش وب سایت کلینیک پزشکی در جذب بیمار جدید چیست؟

در صورتی که سایت پزشکی محتوا محور و استاندارد باشد و از گرافیک مناسبی برخوردار باشد و همچنین با تکنیک های سئو از رتبه مناسبی در گوگل برخوردار باشد، می تواند از جذب بیمار برای کلینیک درمانی بسیار موثر باشد.

  1. اهمیت وبلاگ نویسی در جذب بیمار جدید برای کلینیک‌ درمانی چیست؟

تهیه پست‌های وبلاگی به طور منظم و تهیه محتوای مرتبط و باکیفیت می تواند بازدید سایت کلینیک پزشکی و رتبه بندی وب سایت شما را در موتورهای جستجو وب سایت شما را بهبود ببخشد.

  1. مهم‌ترین دستاورد تبلیغات پزشکی برای جذب بیماران جدید چیست؟

افزایش چشمگیر رزروها از طریق وب سایت و افزایش تعداد بیماران جدید و همچنین افزایش آگاهی مخاطبین از نام تجاری کلینیک مهم‌ترین دستاوردهای استفاده از تبلیغات کلیکی برای جذب بیمار جدید برای کلینیک پزشکی به شمار می‌رود.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *