بازاریابی مراکز درمانی

تکامل پویای زندگی به طور اجتناب ناپذیری بر مراکز درمانی تأثیر گذاشته و تغییرات قابل توجهی ایجاد کرده است. امروزه بازاریابی مراکز درمانی به عنوان عنصر ضروری در صنعت مراقبت‌های بهداشتی درمانی محسوب می‌شود.

فلسفه و تکنیک‌های بازاریابی در سایر زمینه‌ها نمی‌توانند در صنعت خدمات بهداشتی درمانی کاربردی پیدا کنند. بنابراین مراکز درمانی برای بازاریابی به رویکرد خاص خود نیاز دارند. در این نوشتار به بیان اهمیت و مزایای بازاریابی در مراکز درمانی و توضیح مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی این مراکز می‌پردازیم.

بازاریابی مراکز درمانی چیست؟

در حالت کلی بازاریابی به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که یک کسب و کار برای ترویج فروش محصول یا خدمات خود انجام می‌دهد. بازاریابی مراکز درمانی شامل تبلیغات و فعالیت‌هایی برای افزایش فروش خدمات درمانی است.

متخصصانی که در بخش بازاریابی و تبلیغات مراکز درمانی کار می‌کنند، به دنبال جلب توجه مخاطبان بالقوه از طریق تبلیغات هستند. بازاریابی برای مراکز درمانی به عنوان یک تخصص، شامل تمام اقداماتی است که آن مرکز برای جذب مشتریان و حفظ روابط با آن‌ها انجام می‌دهد.

بازاریابی کلینیک های درمانی

اهمیت بازاریابی مراکز درمانی

بازاریابی مراکز درمانی نقش بزرگی در رشد پایدار این مراکز ایفا می‌کند. بازاریابی به این مراکز اجازه می‌هد تا در کنار بیماران فعلی خود بمانند. اجرای اصولی استراتژی های بازاریابی همچنین می‌تواند به مراکز درمانی کمک کند به بیماران بالقوه جدید دسترسی پیدا کنند. استراتژی‌های بازاریابی مناسب باعث می‌شوند که بیماران دریابند که خدمات شما به عنوان یک مرکز درمانی در کمترین زمان ممکن در دسترس است.

بازاریابی نقش مهمی در کمک به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی برای برقراری ارتباط با بیماران ایفا می‌کند. هدف اصلی از بازاریابی مراکز درمانی ایجاد سطح بالایی از رضایت مصرف کنندگان خدمات است. تا آن‌ها را به مرکز درمانی وفادار کند. بازاریابی به بیماران بالقوه نشان می‌دهد که نه تنها عمل شما با رقبا متفاوت است، بلکه به طور کلی گزینه بسیار بهتری است. در بازاریابی کلینیک های درمانی از روش های سنتی و استراتژی‌های نوین به صورت همزمان استفاده می‌شود.

بازاریابی مراکز درمانی چگونه عمل می‌‌کند؟

امروزه برای انتخاب یک مرکز درمانی گزینه‌های زیادی پیش روی بیماران وجود دارد. مدیکال برندینگ در کنار بازاریابی مراکز درمانی با ایجاد اعتماد و برانگیختن علاقه، یک خط ارتباطی با مخاطبان و بیماران فراهم می‌کند. بازاریابی مراکز خدمات درمانی به صاحبان این مشاغل این امکان را می‌دهد که ارتباطات خود را بیماران را افزایش دهند. و سپس این روابط را برای ایجاد وفاداری طولانی مدت در بیماران تقویت کنند.

بازاریابی موفق برای مراکز درمانی منجر به عملکرد پررونق این مراکز می‌شود. بهترین راه برای تصور نحوه عملکرد بازاریابی برای مراکز درمانی، این است که بیمار را به عنوان یک مشتری در نظر بگیریم. مشتریان گزینه های بی پایانی برای انتخاب دارند، پس چرا باید شما را انتخاب کنند؟ استراتژی بازاریابی شما باید پاسخ این سوال را منعکس کند.

استراتژی‌ بازاریابی مراکز درمانی

امروزه اطلاعات بسیار زیادی به صورت آنلاین در دسترس عموم مردم قرار دارد. بنابراین بیماران برای انتخاب یک مرکز درمانی دیگر نیازی به بازدید از نزدیک‌ترین بیمارستان یا کلینیک به محل زندگی‌شان ندارند. حتی اگر از تعداد بیماران فعلی خود راضی باشید، باز هم به استراتژی بازاریابی نیاز خواهید داشت.

پزشکان همیشه به بیماران می‌گویند که پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین بهتر است اکنون یک استراتژی بازاریابی طراحی کنید. تا اینکه منتظر بمانید تا تعداد بیماران شما به حداقل برسد. تغییرات سریع در بازارهای صنعت بهداشت و درمان نیازمند چابکی و تمرکز است.

بنابراین تدوین استراتژی بازاریابی مراکز درمانی برای همه مراکز خدمات بهداشت و درمان بویژه بازاریابی بیمارستان ها، بازاریابی کلینیک های دندانپزشکی و بازاریابی کلینیک های زیبایی ضرورت دارد. در بخش بعدی مقاله به معرفی مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی مراکز درمانی می‌پردازیم.

بازاریابی مراکز درمانی

استراتژی بازاریابی کلینیک ها و مراکز درمانی

ممکن است مطمئن باشید که تخصص‌ پزشکان و خدمات درمانی که ارائه می‌دهید، شما را از سایر مراکز درمانی متمایز می‌کند. اما مهم است که این وجه تمایز را به مخاطبان خود منتقل کنید. برای این کار به برندسازی نیاز خواهید داشت.

برندینگ پزشکی اولین قدم برای بازاریابی مراکز درمانی است. برندسازی مراکز درمانی به معنای به کار گیری کلیه روش‌هایی است که تصویری از آن مرکز و خدمات آن را در ذهن مخاطبان و بیماران ایجاد می‌کند.

استراتژی طراحی سایت مراکز درمانی

یک دهه پیش، داشتن یک وب سایت برای تحت تأثیر قرار دادن بیماران احتمالی و کمک به آن‌ها برای یافتن هویت برند یک مرکز درمانی یک امتیاز بود. اما اکنون، داشتن یک وب سایت برای مراکز درمانی یک ضرورت است. وب سایت اولین چیزی است که بیماران اغلب آن را می‌بینند.

خود را به جای یک بیمار بگذارید. اگر قرار باشد شخصی در صفحه‌ای از سایت شما قرار بگیرد، آیا مکان مرکز درمانی شما و و خدمات اولیه شما به سرعت در معرض دید او قرار می‌گیرد؟ آیا بازدیدکنندگان وب سایت می‌توانند به سرعت با مرکز درمانی تماس بگیرند؟ آیا وب سایت مرکز درمانی شما از جذابیت بصری کافی برخوردار است؟

در نظر گرفتن موارد یاد شده در طراحی وب سایت مراکز درمانی در جذب بیماران جدید بسیار موثر است. بنابراین استراتژی طراحی سایت پزشکی یک استراتژی ضروری برای بازاریابی مراکز درمانی است.

استراتژی استفاده از شبکه‌های اجتماعی

روابط عمومی از جمله بهترین و موثرترین ابزارها در بازاریابی مطب ها و درمانگاه ها است. حفظ و تقویت ارتباطات با بیماران و همکاران برای موفقیت یک مرکز درمانی ضرورت دارد. بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز خدمات بهداشتی برای بخش روابط عمومی خود به شبکه‌های اجتماعی متکی هستند. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر یا یوتیوب برای تبلیغات پزشکی بسیار موثر است. استراتژی بازاریابی مراکز درمانی در شبکه‌های اجتماعی برای تثبیت برند و آگاه کردن بیماران از خدمات آنهاست.

استراتژی نظرسنجی از بیماران

قرار دادن فرم نظرسنجی روی وب سایت مرکز درمانی و درشبکه‌های اجتماعی یک استراتژی مهم دیگر در بازاریابی مرکز درمانی است. با اطلاع از نظرات مثبت و منفی درباره خدمات مراکز درمانی می‌توان نقاط ضعف مرکز را برطرف نموده و نقاط قوت آن را بهبود بخشید.

استراتژی برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی

برگزاری کمپین های تبلیغاتی دیگر استراتژی موثر برای بازاریابی مراکز درمانی است. منظور از کمپین‌های تبلیغاتی استفاده همزمان از روش‌های تبلیغاتی سنتی و نوین برای مراکز تبلیغاتی است. مقصود از روش‌های تبلیغاتی سنتی، استفاده از ابزارهایی مانند بیلبورد و تبلیغات چاپی است.

روش‌های تبلیغاتی نوین نیز شامل روش‌های متنوع مدیکال مارکتینگ می‌باشد‌. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به معنای روش‌های اینترنتی تبلیغات است. بازاریابی محتوا، تبلیغات کلیکی و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از جمله مهم‌ترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ مراکز درمانی است.

بازاریابی مرکز درمانی

سخن آخر

بازاریابی مراکز درمانی فعالیتی تخصصی و نیازمند دانش و تجربه فراوان است. بازاریابان متخصص فعالیت در صنعت خدمات بهداشتی درمانی بر انواع روش‌های قدیمی نوین تبلیغات مسلط هستند. آژانس پلاکت ارائه دهنده خدمات تخصصی بازاریابی برای مراکز درمانی است.

سوالات متداول

  1. بازاریابی مراکز درمانی به چه معناست؟

بازاریابی مراکز درمانی به معنای انجام فعالیت‌هایی به منظور جذب بیماران جدید و وفادارسازی بیماران قدیمی است.

  1. اهمیت بازاریابی مراکز درمانی چیست؟

هدف اصلی بازاریابی مراکز درمانی وفادارسازی مشتریان فعلی مرکز درمانی با جلب رضایت آنان و جلب توجه بیماران جدید است.

  1. نحوه عملکرد بازاریابی مراکز درمانی چگونه است؟

بازاریابی مراکز درمانی با جلب اعتماد و برانگیختن علاقه مخاطبان یک خط ارتباطی با آن‌ها فراهم می‌کند و از این روابط در راستای وفادارسازی مشتریان استفاده می‌کند.

  1. اولین قدم در بازاریابی مطب و درمانگاه چیست؟

اولین قدم بازاریابی کلینیک های درمانی برندینگ یا برندسازی است. برندسازی به معنای استفاده از روش‌های تثبیت برند مرکز درمانی در ذهن مخاطبان و بیماران است.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *