برندینگ کلینیک های پزشکی و درمانی

امروزه برندینگ کلینیک های پزشکی و درمانی به بخش تفکیک ناپذیر صنعت پزشکی و سلامت و لازمه‌ی موفقیت در این حوزه تبدیل شده است. برندینگ مراکز درمانی نقش تعیین کننده‌ای را در موفقیت یا عدم موفقیت این مراکز ایفا می‌کند. با گذشت زمان و افزایش رقابت در این حوزه بر اهمیت برندسازی پزشکی نیز افزوده می‌شود. به طوری که امروزه دیگر داشتن تعهد و تخصص برای پزشکان و مراکز بهداشتی درمانی، تضمین کننده‌ی موفقیت و اقبال مشتریان و مراجعان نیست.

بلکه یک برندسازی پزشکی موفق به عنوان مکمل تجربه، تخصص و تعهد برای تضمین تجارت پزشکی ضرورت دارد. در این نوشتار ضمن بیان تعریف جامعی از برندینگ کلینیک درمانی و پزشکی، به بیان گام‌های لازم برای یک برندینگ موفق پرداخته و در ادامه چند نکته کلیدی برای ساخت یک برندینگ کلینیک های پزشکی موفق را بیان خواهیم کرد.

برندینگ مراکز پزشکی

برندینگ کلینیک پزشکی و درمانی چیست؟

بر خلاف باور عموم مردم برند یک لوگو تجاری نیست! “برند” یک مفهوم ذهنی است. واژه برند به تصویری که مخاطبان و مشتریان یک سازمان از آن در ذهن دارند اطلاق می‌شود. اهمیت اساسی ساخت برند یا برندینگ مراکز پزشکی، برجسته شدن در میان رقبا است. به همین دلیل برندینگ پزشکی باید یک اولویت اصلی و مداوم باشد.

همچنین برندینگ مراکز درمانی در حفظ بیماران و وفادار سازی آن‌ها نقش مهم و چشمگیری را ایفا می‌‌کند. برندینگ کلینیک پزشکی یک فرایند بلند مدت و زمان‌بر است که با مرور زمان جایگاه یک کلینیک را در ذهن مخاطبان می‌سازد.

ایجاد یک نام تجاری قطعاً یک فرایند است و نیاز به استراتژی دارد. تلاش مداوم در امر برندینگ کلینیک درمانی و پزشکی منجر به ایجاد روابط بلند مدت با مشتریان می‌شود. ایجاد روابط بلند مدت با مشتریان می‌تواند منجر به افزایش پی در پی مشتریان و فروش، تبلیغات دهان به دهان و حمایت از خدمات مرکز درمانی شود. برندینگ کلینیک پزشکی یک تصویر مثبت و ماندگار از کلینیک را در ذهن بیماران و مراجعان هک خواهد کرد.

به بیان ساده، یک برند با درک کلی مشتریان از یک کسب و کار شکل می‌گیرد. جف بزوس، بنیانگذار آمازون، در این باره می‌گوید: “برند شما همان چیزی است که دیگران وقتی حضور ندارید درباره شما می‌گویند.”برند شما شهرت شماست! در بازار امروز، یک برندینگ موفق باید در بسیاری از حوزه‌ها به صورت هماهنگ عمل کند:

برندینگ کلینیک های پزشکی و درمانی

مراحل برندینگ کلینیک های پزشکی و درمانی کدامند؟

  1. هدف پشت برند خود را کشف کنید.

هر برند موفق هدف قدرتمندی در پشت خود دارد و کلینیک درمانی پزشکی شما نیز باید همینطور باشد. اولین قدم در برندینگ کلینیک درمانی و پزشکی هدف گذاری برای جذب بیمار به کلینیک و همچنین برندسازی خدمات پزشکی خود است. بدون هدف گذاری دقیق و مشخص فرایند برندینگ به خوبی پیش نخواهد رفت. هدف شما همان چیزی است که شما هر روز از خواب بیدار می‌کند. هنگام تعیین هدف برند، چهار سوال باید از خود بپرسید:

  • چرا وجود دارید؟
  • چه چیزی شما را از سایر رقبا متمایز می‌کند؟
  • چه مشکلی را حل می‌کنید؟
  • چرا مردم باید به شما مراجعه کنند؟

مطالعات نشان می‌دهد که 50 درصد از مصرف کنندگان در سراسر جهان می‌گویند که اکنون بر اساس ارزش و تأثیر برند از خدمات یک مرکز درمانی استفاده می‌کنند.

  1. درباره برندهای رقیب خود تحقیق کنید.

هرگز نباید دقیقاً از برندینگ کلینیک‌ پزشکی رقبایتان تقلید کنید. اما شما باید از نقاط قوت و ضعف آن‌ها آگاه باشید. هدف شما از برندسازی پزشکی این است که از رقبا متمایز باشید و مشتریان را متقاعد کنید که بیشتر از خدمات کلینیک شما استفاده کنند. به این منظور باید درباره رقبای اصلی خود تحقیق کنید. به عنوان مثال، مطالعه کنید که آن‌ها چقدر در ساختن نام تجاری موفق عمل کرده‌اند.

  1. جامعه مخاطبان هدف برندینگ کلینیک درمانی خود را تعیین کنید.

اساس ایجاد نام تجاری شما تعیین مخاطبان مورد نظر است که بر آن‌ها تمرکز خواهید. هنگام ایجاد نام تجاری، به خاطر داشته باشید که دقیقاً می‌خواهید به چه کسانی برسید. شما باید ماموریت و پیام خود را بر اساس نیازهای دقیق آن‌ها تنظیم کنید. نکته اصلی در این مرحله این است که رفتارها و شیوه زندگی دقیق و نیازهای مصرف کنندگان خود را مشخص کنید. مدیکال مارکتینگ باعث معرفی و جذب خدمات و محصولات شما به جامعه مخاطب می شود.

  1. بیانیه ماموریت و چشم انداز نام تجاری را خود را ایجاد کنید.

آیا به رسالت و چشم انداز برند خود فکر کرده اید؟ در اصل، شما باید بیان واضحی از آنچه کلینیک شما بیشتر به آن علاقه مند است بسازید. این دلیل شماست؛ دلیل اینکه هر روز از خواب بیدار می‌شوید. قبل از اینکه بتوانید برندی بسازید که مخاطبان مورد نظر به آن اعتماد دارند، باید بدانید که کسب و کار شما چه ارزشی را ارائه می‌دهد. چشم انداز نام تجاری شما یک بیانیه برای آینده است، آرزویی که برند شما در جهت دستیابی به آن تلاش می‌کند.

بنابراین باید تصویری از اینکه برندینگ کلینیک پزشکی شما در نظر دارد به کجا برود، چه می خواهد باشد و چه تاثیری بر محیطی که در آن قرار دارید بگذارد، ارائه دهید؛ به ۱۰ سال دیگر فکر کنید. بیانیه ماموریت یک بیانیه تعهد روزمره است که یک نقشه راه برای تحقق چشم انداز شما ترسیم می‌کند.

این بیانیه به شما می گوید که چگونه استراتژی‌های ایجاد برند خود را اجرا کنید. همه چیز از طراحی لوگوی پزشکی شما تا شعار، پیام‌ها و وب سایت شما باید نمایانگر ماموریت و چشم انداز شما باشد.

استفاده از مشاوره برندینگ برای هدف گذاری در راستای برندینگ مراکز درمانی، تحقیق درباره‌ محیط صنعت و رقبا، مشخص کردن جامعه هدف و در نهایت تعیین چشم انداز و رسالت برند ضروری است. زیرا برندینگ و تعیین استراتژی‌های آن یک فرایند تخصصی نیازمند دانش، تخصص و تجربه فراوان در این زمینه است.

برندینگ کلینیک پزشکی

نکات کلیدی برای برندینگ مراکز پزشکی و درمانی

1.کمی بیشتر سرمایه گذاری کنید: برای کلینیک‌های کوچکتر، بودجه برندینگ می‌تواند کمی محدودتر باشد. با این حال، برند کلینیک شما چیزی است که شما را از سایر رقبا متمایز می‌کند و به شما کمک می‌کند تا توسط بیماران احتمالی کشف شوید. یک نام تجاری مطمئناً یک دارایی نامشهود است که ارزش‌گذاری برای آن دشوار است، اما وقتی به درستی تبلیغات شود، می تواند بسیار پردرآمد باشد و فروش را با هزینه اندکی در هر خرید افزایش دهد.

افزایش حجم بیماران می تواند اندک و آهسته باشد، اما سرمایه گذاری در بازاریابی و رشد برند شما تضمین می‌کند که از هر سرمایه گذاری حداکثر استفاده را ببرید. در جهت تعریف بهتر و تقویت شخصیت برند خود در بسترهای دیجیتالی مانند طراحی سایت پزشکی، پست‌های وبلاگ، تولید محتوا و رسانه‌های اجتماعی، با تمرکز بر ثبات و مشارکت تلاش کنید.

2.هویت بصری برند خود را تقویت کنید: یکی از مهم‌ترین روش‌های بارز برجسته سازی برندینگ کلینیک درمانی، تجدید هویت بصری نام تجاری شما به استفاده از طراحی‌های گرافیکی است. یک مرور کلی بر صنعت پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی نشان می‌دهد که اکثر برندها دارای هویتی جدی نیستند. برخی از آن‌ها بسیار قدیمی هستند. دیگر لوگوها با الهام و خلاقیت کمی طراحی شده‌اند. پالت های رنگی لوگوها بسیار شبیه به هم هستند و انتخاب فونت تکراری و بدون نوآوری است.

هنگام تجدید هویت بصری، مهم است که قدرت هویت خوب را به خاطر بسپارید. استفاده از نمادها برای انتقال هویت برند شما سریع‌ترین راهی است که با استفاده از آن می‌توانید متمایز بودن نام تجاری خود را بیان کنید. یک لوگوی ماندگار نشان دهنده یک نام تجاری ماندگار است. در نهایت، هویت شما باید با نهایت ثبات به کار گرفته شود تا اعتماد را در ذهن مشتریان القا کند.

برندینگ مراکز درمانی

سوالات متداول

  1. “برند” چیست؟

“برند” یک مفهوم ذهنی است. کلمه‌ی برند به تصویری که مخاطبان و مشتریان یک سازمان از آن در ذهن دارند گفته می‌شود.

  1. هدف از برندینگ کلینیک درمانی و پزشکی چیست؟

هدف از برندینگ مراکز درمانی این است که از رقبا متمایز باشیم و مشتریان را متقاعد کنیم که از خدمات کلینیک ما استفاده کنند.

  1. اهمیت تقویت هویت بصری برند چیست؟

استفاده از نمادها و تصاویر گرافیکی مانند لوگو، سریع‌ترین راهی است که با استفاده از آن می‌توان متمایز بودن نام تجاری خود با رقبا را بیان نمود.

  1. هدف از تحقیق درباره‌ رقبا در فرایند برندینگ مراکز پزشکی چیست؟

هدف از تحقیق درباره‌ رقبا در فرایند برندینگ آگاهی از نقاط قوت و ضعف آن‌هاست و تدوین استراتژی بلند مدت برای کلینیک خود است.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *