مشاوره برندینگ پزشکی

مشاوره برندینگ پزشکی امروزه از ضرورت‌‌های کسب و کارهای حوزه پزشکی و خدمات درمانی به شمار می‌رود‌. با افزایش چشمگیر کسب و کارهای حوزه بهداشت و درمان، رقابت میان این کسب و کارها نیز بیشتر از هر زمان دیگری شدت یافته است. رقابت روز افزون در میان کسب و کارهای این حوزه، ضرورت برندسازی برای پزشکان را دو چندان نموده است. همانطور که می‌دانید برندسازی فعالیتی بلندمدت و تخصصی است. بنابراین بهره‌مندی از مشاوره تخصصی برندینگ پزشکی برای موفقیت کسب و کارهای حوزه پزشکی ضرورت دارد. در این مقاله به تشریح نقش، وظایف و جزئیات انتخاب مشاور برندسازی پزشکی خواهیم پرداخت.

نقش مشاوران برندینگ پزشکی چیست؟

در مشاوره برندینگ پزشکی به تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و قوت کسب و کار پزشکی پرداخته می‌شود. وظیفه اصلی مشاوران برندینگ پزشکی ارائه راه حل‌هایی برای افزایش مشتریان و وفادارسازی آن‌هاست. مشاوره برندسازی پزشکی این کار را با تجزیه و تحلیل برندهای موجود و مشاهده عملکرد رقبا انجام می‌دهند.

مشاوران برندینگ پزشکی همچنین به عنوان استراتژیست‌های برند شناخته می‌شوند. آن‌ها می‌توانند کسب و کارهای پزشکی کوچک پزشکی را از طریق تجزیه و تحلیل بازار، بازاریابی محتوا، طراحی سایت پزشکی، دیجیتال مارکتینگ و … به موفق‌ترین و بزرگ‌ترین کسب و کارهای این حوزه تبدیل کنند.

مشاور برندسازی پزشکی

مزایای خدمات مشاوره برندینگ پزشکی

یک مشاور مدیکال برندینگ متخصصی است که به پزشکان کمک می‌کند تا در طول زمان شهرت خود را افزایش دهند و بر تعداد مشتریان خود بیافزایند. مشاوران برند که به عنوان مشاوران بازاریابی برند یا استراتژیست‌های برند نیز شناخته می‌شوند، نقش‌های زیادی را بر عهده می‌گیرند. آن‌ها وظیفه کشف بینش‌ها، توسعه استراتژی‌ها و ارتقای رویکرد طراحی و ارتباطات برند را بر عهده دارند.

مشاوران و استراتژیست‌های مدیکال برندینگ برای تجزیه و تحلیل رقبا بازار را مورد مطالعه قرار می‌دهند. از طریق آن‌ها، کسب و کارهای پزشکی می‌توانند رقبای اصلی خود را بشناسند و راهبردی را برای پیشی گرفتن از آن‌ها شناسایی کنند. تجزیه و تحلیل رقابتی پزشکان را قادر می‌سازد تا بفهمند همتایانشان از چه استراتژی‌هایی استفاده می‌کنند. چگونه به وب سایت‌های خود را برای بهینه سازی جستجو ساختار می‌دهند. از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند.

از چه روش‌های دیجیتال مارکتینگ پزشکی و بازاریابی سنتی استفاده می‌کنند. در مشاوره برندینگ پزشکی همچنین به بررسی مشتریان پرداخته می‌شود تا از نیازها و مشکلات آن‌ها اطلاعات لازم را بدست بیاورند. سپس انواع راه‌حل‌ها را برای این مشکلات پیشنهاد می‌دهند. مشاوران برندینگ پزشکی همچنین با در نظر گرفتن ویژگی‌های خدمات، قیمت گذاری را به گونه‌ای انجام می‌دهند که برای مشتریان جذاب‌تر باشد. قیمت گذاری جذاب و رقابتی باعث می‌شود کسب و کار مورد نظر از رقبا پیشی بگیرد.

مشاوره مدیکال برندینگ

وظایف مشاور برندینگ پزشکی

  • تحقیق + بینش: تحقیق سنگ بنای اصلی تمام فعالیت‌ها در حوزه مشاوره مدیکال برندینگ است. بیشتر تصمیمات کلیدی در مورد مشتریان و استراتژی‌های بازاریابی باید بر اساس داده‌های حاصل از تحقیقات اتخاذ گردد. مشاوران برند ممکن است بر تحقیقات اولیه که بر تعریف و رسیدگی به نیازهای مشتریان (فعلی و آینده) متمرکز است نظارت کنند. مشاوران برند همچنین ممکن است تحقیقات ثانویه را برای درک بهتر برندهای رقیب و روندهای مرتبط انجام دهند. بهترین مشاوران برند به طیف وسیعی از روش‌های تحقیق در جمع‌آوری داده‌های کمی و کیفی – مانند نظرسنجی‌ها، مصاحبه‌های عمیق، گروه‌های متمرکز، قوم‌نگاری و غیره مسلط هستند.
  • تدوین استراتژی: پس از تکمیل تحقیقات، مشاوران داده‌ها را برای مستندسازی ایده‌های برندسازی پزشکی به کار می‌برند. مشاوران برند، موقعیت استراتژیک یک شرکت را تعریف می‌کنند و آنچه را که آن را از رقبا متمایز می‌کند، مشخص می‌کنند. تعریف یک موقعیت منحصر به فرد در بازار به ساختن داستان برندی عمیق و تاثیر گذار کمک می‌کند. در نهایت، مشاوران برند ممکن است در ساختن یک برنامه بازاریابی کلی و ایجاد فرصت‌های رشد برای کسب‌وکار باشد، مؤثر باشند.
  • طراحی: طراحی نمایان‌ترین جنبه مشاوره برندسازی پزشکی است. مشاوران برند نقشی کلیدی در همسوسازی موقعیت برند با توسعه خلاق دارند. از طراحی لوگو پزشکی گرفته تا طراحی وب سایت و طراحی گرافیکی بنرها و محتواهای تبلیغاتی و همچنین تولید محتوای پزشکی. مشاوران همچنین می‌توانند در مورد فضاهای کاری مطب، اتاق انتظار، دکوراسیون داخلی اتاق پزشک و .. مشاوره دهند تا یک برند قوی و منسجم ایجاد شود که مشتریان را به خود جذب نموده و وفادار کند.
مشاور برندینگ پزشکی

بهترین خدمات مشاوره برندینگ پزشکی

انتخاب مشاور برندینگ پزشکی مناسب یک چالش بسیار مهم است. به ویژه برای کسب و کارهایی که اولین بار این کار را انجام می‌دهند. بهترین راه برای انجام این کار، مصاحبه با حداقل سه تا پنج شرکت متخصص در زمینه برندینگ پزشکی و مقایسه و ارزیابی این شرکت‌هاست. شرکت‌های ارائه دهنده مشاوره برندینگ پزشکی را می‌توان بر اساس میزان تجربه آن‌ها ارزیابی کرد.

در حالت ایده آل، کسب و کارهای پزشکی باید مشاور برندی را انتخاب کنند که بتواند هم طراحی برند و هم بیزینس پلن را ارائه دهد. مشاور برندینگی را انتخاب کنید که از همه آنچه صاحبان کسب و کار به می گویند پیروی نمی‌کند. بلکه مدیران کسب و کار را به چالش می‌کشد تا از مناطق امن خود خارج شوند. زیرا خارج شدن از منطقه امن راه را برای خلاقیت و نوآوری هموار می‌کند.

یک استراتژیست خوب برند کسی است که می‌تواند وضعیت آینده شرکت را تصور کند و می‌داند چگونه از برند تجاری برای رسیدن به موفقیت استفاده کند. یک مشاور برند متخصص، برندسازی تجاری شرکت‌ها را برای دستیابی به اهداف و مقاصد به شیوه‌ای ساختار یافته‌تر و در عین حال خلاقانه‌تر متمرکز می‌کند. به یاد داشته باشید، یک فرمول ریاضی خطی برای برندسازی وجود ندارد.

نشانه‌هایی که به یک مشاور برندینگ پزشکی نیاز دارید

اکنون که درباره نقش مشاوره برندسازی پزشکی بیشتر می‌دانید، ممکن است از خود بپرسید که آیا زمان آن رسیده است که با یک متخصص برندسازی همکاری کنید یا نه. در بخش چند نشانه نیاز به مشاوره برندینگ پزشکی وجود دارد:

  • رشد شما راکد است: اگر به اهداف تعیین شده برای کسب و کار خود نمی‌رسید بهتر است با یک مشاور برندینگ پزشکی مشورت کنید.
  • آماده ارائه خدمات جدیدی هستید: اگر اخیراً خدمات جدیدی را به خدمات خود اضافه کرده‌اید نیاز به استفاده از مشاوره تخصصی برندینگ پزشکی خواهید داشت.
مشاوره برندینگ پزشکی

سخن آخر

مشاوره برندینگ پزشکی از جمله خدماتی است که برای موفقیت کسب و کارهای پزشکی ضروری است. مشاوران برندسازی پزشکی برای انجام وظایف خود در کسب و کارهای پزشکی باید در امور متنوعی تخصص داشته باشند.

مطالعه و تحقیقات بازار، تدوین استراتژی، بازاریابی و طراحی سایت از جمله اموری است که تخصص در آن‌ها برای مشاوره برندسازی پزشکی ضروری است. آژانس پلاکت با بهره‌گیری از تیمی از متخصصین، ارائه دهنده خدمات مشاوره برندینگ پزشکی به صاحبان کسب و کارهای پزشکی می‌باشد.

سوالات متداول

  1. وظیفه اصلی مشاوران برندینگ پزشکی چیست؟

اصلی‌ترین وظیفه مشاوران برندینگ پزشکی ارائه راه حل‌هایی برای افزایش مراجعان پزشکان و وفادارسازی این مشتریان است.

  1. مشاوره برندینگ پزشکی شامل چه فعالیت‌هایی است؟

تحقیقات، تدوین استراتژی و طراحی مهم‌ترین فعالیت‌ها در مشاوره برندینگ پزشکی است.

  1. نحوه انتخاب بهترین مشاوره مدیکال برندینگ به چه شکل است؟

بهترین راه برای انتخاب بهترین مشاوره برندینگ پزشکی مصاحبه با حداقل سه تا پنج شرکت متخصص در این زمینه و مقایسه و ارزیابی این شرکت‌ها بر اساس تجارب آن‌هاست.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *