برندینگ کلینیک های زیبایی

در دهه‌ی اخیر تقاضا برای دریافت خدمات زیبایی در جوامع مختلف افزایش چشمگیری یافته است. به دلیل پیشرفت‌های فراوان علم پزشکی در دهه‌های اخیر خدمات گوناگونی برای زیباتر شدن توسط پزشکان و در کلینیک‌های زیبایی به مراجعان ارائه می‌شود. به همین دلیل امروزه کلینیک‌های زیبایی بیشتر از هر زمان دیگری با استقبال مردم رو به رو می‌شوند. به همین دلیل رقابت بین کلینیک‌های زیبایی بیشتر از هر زمان دیگری شدت گرفته است. از این رو برندسازی کلینیک زیبایی برای موفقیت در این کسب و کارها ضرورت دارد. در این مقاله درباره‌ی مفهوم، اهمیت و اجزای برندینگ کلینیک زیبایی و چگونگی ساخت یک برند موفق کلینیک زیبایی صحبت خواهیم کرد.

برندینگ کلینیک زیبایی چیست؟

برندینگ کلینیک زیبایی یا برندسازی کلینیک زیبایی عبارت است از معنا و تصویر بخشیدن به نام تجاری یک کلینیک زیبایی در ذهن مردم. پروسه‌ی برندینگ توسط کلینیک‌های زیبایی در اقصی نقاط دنیا انجام می‌شود تا برند خود را به مردم معرفی کنند و با روشن ساختن این که این برند خاص چیست و چه ویژگی‌هایی دارد، به مشتریان دلیلی برای انتخاب کلینیک خود در بین به کلینیک‌های زیبایی موجود ارائه دهند. به صورت خلاصه باید گفت برندسازی کلینیک زیبایی فرآیند ایجاد نام یا تصویری منحصربه‌فرد از یک کلینیک زیبایی در ذهن افراد جامعه و مشتریان بالقوه کلینیک زیبایی است.

برندینگ کلینیک های زیبایی

برندینگ کلینیک زیبایی چه اهمیتی دارد؟

برندینگ کلینیک زیبایی مهم است زیرا:

  • به صاحبان کلینیک‌های زیبایی کمک می‌کند از رقبا متمایز شوند: در رقابت تنگاتنگ امروز بین کلینیک‌های زیبایی، مدیکال برندینگ به صاحبان این کسب و کارها کمک می‌کند تا متفاوت بودن خدمات و منحصر به فرد بودن تجارت خود را به مشتریان نشان دهند. در واقع برندسازی کلینیک زیبایی به مشتریان نشان می‌دهد که چرا باید به جای رقبا به شما اعتماد کنند. برند یا نام تجاری یکی از مهم‌ترین دارایی‌های نامشهور هر کلینیک زیبایی محسوب می‌شود.
  • موجب شناخته شدن و به رسمیت شناختن نام تجاری کلینیک زیبایی می‌شود: اگر صاحبان کلینیک‌های زیبایی بخواهند یک برند موفق بسازند، قبل از هر چیز باید در بین مردم شناخته شده باشند. برندسازی کلینیک به صاحبان کلینیک‌های زیبایی کمک می‌کند تا سبک متمایزی را ایجاد کنند و باعث افزایش شناخت برندشان در بازار شوند.
  • برندسازی کلینیک زیبایی یک راه ارتباطی میان صاحبان کلینیک‌های زیبایی و مشتریان ایجاد می‌کند: استفاده از ابزارهای برندینگ کلینیک زیبایی به صاحبان این کسب و کارها امکان می‌دهد نحوه درک و تجربه مردم از برند تجاری خود را کنترل کنند و از انتقادات و پیشنهادات مشتریان خود مطلع شوند.

اجزای برندینگ کلینیک زیبایی کدامند؟

اجزای برندسازی کلینیک زیبایی، عناصری هستند که برای ایجاد درک مشتریان از کلینیک و نام تجاری آن ایجاد می‌شوند:

  • بیانیه ماموریت و ارزش‌های نام تجاری: بیانیه ماموریت و ارزش‌های نام تجاری یک کلینیک زیبایی، پایه و اساس نام تجاری این کسب و کار را تشکیل می‌دهد. ماموریت کسب و کار را باید هسته و آن اساس کسب و کار دانست. بیانه ماموریت، شعاری کوتاه و مختصر است که وضعیت و هدف فعلی یک کلینیک زیبایی را مشخص می‌کند. چشم انداز یک کلینیک زیبایی نیز مانند قلب آن است و یک تصویر الهام بخش و انگیزشی از آنچه صاحبان کلینیک زیبایی در بلند مدت به دنبال دستیابی به آن هستند به مخاطبان ارائه می‌دهد.
  • استراتژی برندینگ: با بیان ماموریت و چشم انداز به عنوان ستون‌های یک کلینیک زیبایی، استراتژی‌های نام تجاری به عنوان “کتاب مقدس برند کلینیک زیبایی” خواهد بود. این استراتژی‌ها متشکل از دستورالعمل‌هایی به صورت یک سند ملموس است که اهداف کسب و کار را منعکس و پشتیبانی می‌کند و شما را از رقبا متمایز می‌نماید. همچنین این سند استراتژی الگویی برای تصمیم گیری ارائه می‌دهد و ایده‌هایی را برای کمپینهای تبلیغاتی آینده ایجاد می‌کند.
  • لوگو اختصاصی: لوگوی یک کلینیک زیبایی چهره آن کلینیک به شمار می‌رود. در طول فرایند طراحی لوگو و ست اداری پزشکی، صاحبان کلینیک زیبایی باید به این فکر کنند که به عنوان یک برند چه کسی هستند و چگونه می‌خواهند توسط مشتریان خود درک و شناخته شوند.
  • وب سایت اختصاصی: طراحی وب سایت نیز یکی از مراحل مهم برندسازی کلینیک های زیبایی است. وب سایت یک کلینیک زیبایی ویترین دیجیتالی از نام تجاری آن کلینیک است. به همین دلیل وقتی مشتریان از آن بازدید می‌کنند، باید از نظر بصری جذاب و استفاده از آن برای کاربران آسان باشد و مهم‌تر از همه بازتابی از شخصیت کلینیک زیبایی به عنوان یک برند باشد.
  • ست اداری پزشکی: ست اداری پزشکی شامل اشیا مختلفی مانند سربرگ دارای لوگو کلینیک زیبایی، کارت ویزیت پزشکی، سرنسخه یادداشت، پاکت در سایزهای مختلف، فرم‌های درمانی، فرم‌های نظرسنجی و فرم نوبت‌دهی در ابعاد و اندازه ‌های استاندارد است. طراحی یک ست اداری پزشکی برای کلینیک زیبایی تقریبا به اندازه داشتن یک نام تجاری اهمیت دارد، زیرا نمایان‌گر هویت کلینیک است و می‌تواند تأثیر زیادی بر روی مشتریان بالقوه کلینیک زیبایی بگذارد.

برندینگ کلینیک زیبایی

نحوه برندسازی کلینیک زیبایی

  • پژوهش: پژوهش اولین مرحله برندینگ کلینیک زیبایی است. فاز تحقیقاتی پروژه برندینگ در مورد جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل یافته‌ها برای شناخت کسب و کار، صنعت، رقبا، مخاطبان هدف و برندهای موجود است. در این مرحله باید رقبا و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را شناسایی نموده و شروع به یادگیری از آن‌ها نمود.این مرحله به طور معمول شامل تحقیقات گسترده کتابخانه‌ای و میدانی درباره‌ی صنعت پزشکی زیبایی است.
  • استراتژی: تدوین استراتژی برند و همچنین استراتژی بازاریابی پزشکی بر اساس یافته‌های مرحله تحقیقات برند است. در حالی که مرحله تحقیق با هدف اکتشاف انجام می‌شود، هدف این مرحله تمرکز و تثبیت ارزش‌ها، اهداف تجاری و چشم انداز آینده است. تدوین استراتژی نوع و نحوه ارتباط شما با مشتریان را تعیین می‌کند و تیم شما را به یک مجموعه هماهنگ و سازگار تبدیل می‌کند.
  • طراحی: بدون طراحی، شما نمی‌توانید استراتژی‌های تدوین شده خود را به مرحله عمل برسانید. طراحی چیزی است که ارزش‌های برندسازی کلینیک زیبایی را به راه حل‌های عملی مانند هویت بصری به یاد ماندنی و معنی دار تبدیل می‌کند. به عنوان بخشی از فرایند برندسازی کلینیک زیبایی، نقش اصلی طراحی ایجاد هویت بصری برند است. طراحی‌های گرافیکی را می‌توان در بسیاری از زمینه‌های کسب و کار شما برای بهبود خدمات و افزایش مشتریان به کار گرفت.
  • اجرا: مرحله اجرا زمانی است که هویت نام تجاری کلینیک زیبایی شما برای جامعه آشکار و معرفی می‌شود. این امر نیازمند یک برنامه ریزی دقیق است. اجرای برندینگ می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد، از چاپ ست اداری و کارت ویزیت گرفته تا طراحی وب سایت یا مجموعه‌ای از ویدئوهای تبلیغاتی. استفاده از ابزارهای جدید و به روز مانند تولید و انتشار محتوای پزشکی و همچنین سئو سایت پزشکی در موفقیت نهایی برندینگ کلینیک زیبایی نقش فراوانی ایفا می‌کند.

برندسازی کلینیک های زیبایی

فرایند برندینگ کلینیک های زیبایی چقدر طول می‌کشد؟

در دنیای تجارت همه چیز به سرعت اتفاق می‌افتد و انتظار می رود که این سرعت در رابطه با پروسه‌ی برندینگ کلینیک های زیبایی نیز صدق کند. اما بر خلاف تصور برندسازی یک پروسه‌ی زمانبر است. به طور معمول چند ماه طول می‌کشد تا تحقیقات لازم و تدوین استراتژی‌ها انجام شود، و این مراحل تنها پایه برندینگ را تشکیل می‌دهد. برندینگ یک فرایند تکرارشونده است و تلاش مستمر و سازنده در امر برندسازی منجر به ایجاد روابط طولانی مدت و ارتباط با قلب مشتریان خواهد شد.

برندینگ موفق می‌تواند منجر به جذب مشتریان بیشتر و وفادار سازی مشتریان فعلی شود و سود سرشاری را برای صاحبان کلینیک زیبایی به ارمغان بیاورد.

تلاش برای طی کردن شتاب زده مراحل برندینگ نتایج مورد نظر شما را به دنبال نخواهد داشت. بنابراین اگر به طور جدی خواهان موفقیت در پروسه‌ی برندسازی کلینیک زیبایی خود هستید، آماده باشید تا زمان و تعهد لازم برای موفقیت در امر برندینگ را ارائه کنید. فراموش نکنید که برندسازی کلینیک زیبایی یک فعالیت تخصصی است و بهره‌مندی از مشاوره و راهنمایی متخصصان این امر برای موفقیت در دنیای پر رقابت امروز ضرورت دارد. توصیه ما برای شروع یک برندینگ کلینیک زیبایی موفق، استفاده از مشاوره رایگان برندینگ آژانس پلاکت است.

برندسازی کلینیک زیبایی

سوالات متداول

  1. برندینگ کلینیک زیبایی چیست؟

مفهوم برندینگ کلینیک زیبایی به معنای تصویر بخشیدن به نام تجاری یک کلینیک زیبایی و هک کردن آن در ذهن مردم است.

  1. اجزای برندسازی کلینیک زیبایی کدامند؟

بیانیه ماموریت و ارزش‌های نام تجاری، راهنما و استراتژی‌های برندینگ، لوگو حرفه ای، وب سایت محتوا محور و ست اداری پزشکی مهم‌ترین اجزای برندینگ کلینیک زیبایی هستند.

  1. مراحل برندینگ کلینیک زیبایی کدامند؟

پژوهش، تدوین استراتژی برندینگ، طراحی اختصاصی و اجرای برنامه های کاربردی برندینگ مراحل اصلی برندسازی کلینیک زیبایی هستند.

  1. پروسه‌ برندسازی کلینیک زیبایی چقدر طول می‌کشد؟

پروسه‌ی برند سازی کلینیک زیبایی یک فرایند چند ماهه نیست. برندینگ یک پروسه‌ی زمانبر است و نیاز به صرف زمان، تلاش و تعهد زیادی دارد.

مطالب مرتبط

بیشتر مطالعه کنیم. بیشتر یاد بگیریم.

نظرات، سوالات و دیدگاه ها

پاسخگوی شما هستیم. سوالاتتان را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *